Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijlampen doen het niet

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroenB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:17

achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door jeroenB »

bij het installeren van een achteruitrijcamera kortsluiting gemaakt en nu doen de achteruitrijlampen het niet meer.
Ik kan nergens een zekering vinden voor de lampen. Hoe kan ik mijn fout herstellen.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door Yorrie »

In het instructieboekje van de T5 staat in een heel duidelijk schema welke zekering waar voor is (weet ik sinds gisteravond uit ervaring). Rechts onder de versnellingspook zit een klepje, daar achter zitten de zekeringen. Als je geen boekje hebt dan geef je maar een gil, dan kijk ik in die van mij.

Succes!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
jeroenB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:17

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door jeroenB »

Heb alle zekeringen al bekeken, er is er niet één voor de achteruitrijlampen.
In het boekje staat bij mij geen uitleg van de zekeringen. Er zit wel een kaartje met symbooltjes in het zekeringencompartiment, dat was een beetje raden.
Helaas gaf dat geen uitsluitsel over de niet werkende lampen.
Dus alle zekeringen stuk voor stuk bekeken en zijn allemaal goed.
Vermoeden is dat de achteruitrijlampen anders gezekerd zijn, maar hoe?
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door Yorrie »

jeroenB schreef:Heb alle zekeringen al bekeken, er is er niet één voor de achteruitrijlampen.
Er zit niet alleen een "zekeringkast" onder het dashboard heh? In de motorruimte zit er nog één! Daar ook al gekeken?
jeroenB schreef:In het boekje staat bij mij geen uitleg van de zekeringen. Er zit wel een kaartje met symbooltjes in het zekeringencompartiment, dat was een beetje raden.
Helaas gaf dat geen uitsluitsel over de niet werkende lampen.
Hmm... Ik heb twee boekjes, in de ene staat het heel kort en zonder verder uitleg. In de andere echter staat een heel verhaal met schema's en al.
jeroenB schreef:Dus alle zekeringen stuk voor stuk bekeken en zijn allemaal goed.
Tsja, als je ze allemaal gehad hebt (incl. die onder de kap) dan weet ik het ook niet...
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
jeroenB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:17

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door jeroenB »

Yorrie schreef: Tsja, als je ze allemaal gehad hebt (incl. die onder de kap) dan weet ik het ook niet...
die zal ik ook nog eens nalopen. had alleen alles onder de pook gescreend. :bonk
jeroenB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:17

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door jeroenB »

jeroenB schreef:
Yorrie schreef: Tsja, als je ze allemaal gehad hebt (incl. die onder de kap) dan weet ik het ook niet...
die zal ik ook nog eens nalopen. had alleen alles onder de pook gescreend. :bonk
edit: inderdaad zit deze zekering onder de kap (bedankt Yorrie) :jumpklap
Erik701
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door Erik701 »

In het afdekkapje van het zekeringkastje aan je pook zitten normaal toch 2 kaartjes, met symbolen voor elke zekering. 1 kaartje is voor de zekeringen aan de pook, het 2e is voor de zekeringen onder te motorkap!
jeroenB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:17

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door jeroenB »

wrijf het nog maar eens in dat dit niet zo'n slimme actie was!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: achteruitrijlampen doen het niet

Bericht door Yorrie »

Graag gedaan hoor! En ach, daarom zit je op het WJW-forum toch? Om ook dat soort dingen te kunnen vragen? Geen probleem!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie