Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 din radio

vragen over de T5
Plaats reactie
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

2 din radio

Bericht door Richard-221 »

Hallo weetjewellers,

Kan iemand mij vertellen of een Pioneer AVH-P3100DVD passend is voor een T5 bj.2007 en heb ik hier nog andere aansluitmateriaal voor nodig ?
http://img10.imageshack.us/img10/5047/p ... eivers.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

bvd

Gr. Richard
Gebruikersavatar
Sweeper
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009, 23:34
Locatie: Haarlem

Re: 2 din radio

Bericht door Sweeper »

Ja hoor. Als het goed is wordt deze op dezelfde wijze aangesloten als ieder andere autoradio. Hij is alleen wat groter. Om hem erin te passen moet je het vakje voor pennen e.d. eruit trekken, en dan kan je het frame zo plaatsen. ISO stekkers op elkaar aansluiten, en draaien maar. 1 ding waar je op moet letten bij VW voertuigen (eigenlijk alle VAG auto's) is dat je de rode en de gele draad omdraait (geschakelde + & 12V continue) om z'n geheugen vast te houden. Verder moet je de handrem draad (roze draad meen ik) bij de massa draad (zwart of bruin) aansluiten, anders kan je geen DVD kijken/luisteren tijdens rijden.

Ikzelf heb een 2DIN Pioneer AVIC-D3 (ouder model met navi) aangesloten zitten op deze manier in een T5 2009, en dat functioneert prima.
Zelfs nog de bekabeling van een Parrot CK3100 er tussen gepropt. De BT adapter van Pioneer gaf problemen met het koppelen van Smartphones.
Afbeelding
Het zwarte blokje op de foto is voor de kabel met aan andere einde aansluitingen naar ISO.

Waarom niet gelijk een unit met navi gekozen?

Suc6
In bezit van Ross-Tech HEX-USB+CAN met licentie & VCDS 908.1
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Re: 2 din radio

Bericht door Richard-221 »

hallo sweeper, bedankt voor je reactie.

Weet jij ook of ik hem door kan schakelen naar een flipdown dakscherm ?

Navi heb ik niet nodig in de T5 en als het toch een x nodig blijkt te zijn gebruik ik mijn tomtom uit mijn vrachtwagen.

Gr. Richard
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: 2 din radio

Bericht door de geert »

kan je zeker doorsturen naar zoveel andere monitors als wil

mocht je intresse hebben ik heb nog een Pioneer avic HD3II in de aanbieding van nog géén jaar oud

deze mag weg voor een zeer scherpe prijs en ik kan hem voor je direct gratis installeren

Afbeelding
Afbeelding

bij intresse stuur me maar een mailtje

grtz Geert
Gebruikersavatar
Sweeper
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009, 23:34
Locatie: Haarlem

Re: 2 din radio

Bericht door Sweeper »

Ik hoef het antwoord al niet meer te geven zie ik. Volgens mij kan het zelfs als dual-zone, op het/de extra scherm(en) een DVD kijken terwijl je zelf naar de radio luistert.

Die Pioneer HD3II is een hele mooie met een harde schijf erin zodat je niet telkens de navi DVD met een film of CD hoeft te wisselen. Als Geert hem weg doet voor de prijs die de Pioneer AVH-P3100DVD nieuw kost, heb je een beste deal.
In bezit van Ross-Tech HEX-USB+CAN met licentie & VCDS 908.1
de geert
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 mar 2010, 18:10

Re: 2 din radio

Bericht door de geert »

aangezien mijn toestel nieuw is aangekocht pas in augustus vorig jaar denk ik dat mijn toestel net iets duurder zal zijn als je weet dat de nieuwprijs maal vier is :bonk

maar doe gerust een bod, wel redelijk bliven hé, de kerstman en sinterklaas is nog even wachten en de paashaas heb je net gemist :bifun

grtz Geert
Richard-221
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Andelst

Re: 2 din radio

Bericht door Richard-221 »

hallo allemaal, bedankt voor de reacties :toppie

Ik heb pioneer inmiddels in huis en ga hem er vanmiddag inzetten.
ps 1 van de redenen om voor deze radio te gaan was front USB aansluiting.

gr. Richard
Plaats reactie