Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen met Dark Wood of Samoarood

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door raymondo »

donald... ik heb op de nederlandse (europese) wegen eigenlijk nooit het nut van 4 motion in gezien.. buiten het feit van extra geweicht , extra brandstof en extra kosten voor als het kapot gaat... heb ik ook nog nooit met 4 motion gereden.... Ik kom enkele malen per jaar in Roemenie en daar kom ik met me bus altijd goed weg... misschien stomme vraag maar als het niet sneeuwt en ik hoef niet door modder of zo heen .. dus puur asfalt..... wat is dan het merkbare verschil.. voordeel van 4 motion...?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:donald... ik heb op de nederlandse (europese) wegen eigenlijk nooit het nut van 4 motion in gezien.. buiten het feit van extra geweicht , extra brandstof en extra kosten voor als het kapot gaat... heb ik ook nog nooit met 4 motion gereden.... Ik kom enkele malen per jaar in Roemenie en daar kom ik met me bus altijd goed weg... misschien stomme vraag maar als het niet sneeuwt en ik hoef niet door modder of zo heen .. dus puur asfalt..... wat is dan het merkbare verschil.. voordeel van 4 motion...?
*Als je door een bocht gaat, gaat de bus echt als op een rails.
*Met regen een bocht door knallen geeft geen slip of dergelijk, tenzij je echt lomp doet.
*Met regen snel optrekken, gaat echt super zonder electronische onderbreking of flikkerende lampjes, gewoon gaan!
*Een 4Motion kan op elke ondergrond (mits voorzien van goede banden :bonk ) z'n vermogen goed kwijt zonder slip.

Met een voorwielaandrijving en 400Nm kan je alleen maar wielspin krijgen, en helemaal als je de bus sportief de hoek om trekt.

Maar het echte verschil merk je pas als je voor een proefritje komt, omdat jij meer ervaring met de 'gewone T5' hebt dan mij.(je bent van harte welkom :toppie )
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door raymondo »

dank je.. je wilt echt graag dat ik kom rijden he... wil het ook graag zal eens even kijken misschien kunnen we iets afspreken voor deze week. ik wil donderdag avond gaan bestellen.. maar ik moet zeggen .. op me 174 pk ... automaat was met asr erop weinig tot nooit geen wielspin. rijd dan wel op 245-40 20... en .. geloof me.. kon echt hard gaan met dat ding door de bochten droog en nat. en vooral met optrekken spinde die nooit..

deed langer met banden dan met 18 inch op een t4 102 pk schakel.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door ferry395 »

Hoi raymondo

Ik had 174 pk later 204pk na het chippen met 22 inch 295-30-22 banden eronder maar spinnen was geen probleem hoor ,en met een beetje nat weer was het snel optrekken niet altijd even leuk.
En ik ben met je eens dat hij lekker blijft plakken ,maar een 4 motion heeft net dat beetje meer grip.
Maar het is niet echt een must vindt ik en zeker niet voor die munten meer die je er voor neer moet leggen.
Heb je het nodig voor onverharde wegen etc dan is het zeker aan te raden.


Mvgr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door Roel »

Jan Benschop heeft er ook één staan 180PK Highline DSG, alleen noemt hij hem "Toffee Bruin" (goed gevonden wel....)
Ik heb hem in het echt gezien, en het is werkelijk een schitterende auto, alleen net even buiten mijn budget. :ie

http://www.janbenschop.nl/index2.html
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door Donald4Motion »

raymondo schreef:dank je.. je wilt echt graag dat ik kom rijden he... wil het ook graag zal eens even kijken misschien kunnen we iets afspreken voor deze week. ik wil donderdag avond gaan bestellen.. maar ik moet zeggen .. op me 174 pk ... automaat was met asr erop weinig tot nooit geen wielspin. rijd dan wel op 245-40 20... en .. geloof me.. kon echt hard gaan met dat ding door de bochten droog en nat. en vooral met optrekken spinde die nooit..

deed langer met banden dan met 18 inch op een t4 102 pk schakel.
Ik ben altijd rond 16:00/16:30 tuuuus :zwaai
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door Rafke 108 »

Donald4Motion schreef:
raymondo schreef:dank je.. je wilt echt graag dat ik kom rijden he... wil het ook graag zal eens even kijken misschien kunnen we iets afspreken voor deze week. ik wil donderdag avond gaan bestellen.. maar ik moet zeggen .. op me 174 pk ... automaat was met asr erop weinig tot nooit geen wielspin. rijd dan wel op 245-40 20... en .. geloof me.. kon echt hard gaan met dat ding door de bochten droog en nat. en vooral met optrekken spinde die nooit..

deed langer met banden dan met 18 inch op een t4 102 pk schakel.
Ik ben altijd rond 16:00/16:30 tuuuus :zwaai
dan kom k ook af ;-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: ervaringen met Dark Wood of Samoarood

Bericht door Donald4Motion »

Ik zal zorgen voor koffie, of wat sterkers :toppie
Plaats reactie