Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook ik ga er aan geloven,

vragen over de T5
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door RickyT5 »

Voor huren koop je niks...
Rick
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Yorrie »

RickyT5 schreef:Voor huren koop je niks...
Een waarheid als een koe, ik koop ook liever gewoon en heb dat tot nog toe ook altijd gedaan. Maar goed, niet iedereen kan zichzelf dat veroorloven en dan is leasing best een goede optie. Zeker als ze zo coulant zijn als hiervoor beschreven.

Niet dan?
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door RickyT5 »

Yorrie schreef:
RickyT5 schreef:Voor huren koop je niks...
Een waarheid als een koe, ik koop ook liever gewoon en heb dat tot nog toe ook altijd gedaan. Maar goed, niet iedereen kan zichzelf dat veroorloven en dan is leasing best een goede optie. Zeker als ze zo coulant zijn als hiervoor beschreven.

Niet dan?
Als je dan toch mijn mening vraagt: als je je het niet kan veroorloven kan je het niet veroorloven.. punt...

Door alle andere varianten waardoor het toch wel kan en het ook nog voordelig lijkt te zijn is o.a. de crisis ontstaan..

Erg kort door de bocht, en weer genoeg stof voor tientallen reacties, maar ik meen het wel.. :zwaai :zwaai

Gr. rick
Rick
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Donald4Motion »

:toppie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door heemskerk »

RickyT5 schreef:
Yorrie schreef:
RickyT5 schreef:Voor huren koop je niks...
Een waarheid als een koe, ik koop ook liever gewoon en heb dat tot nog toe ook altijd gedaan. Maar goed, niet iedereen kan zichzelf dat veroorloven en dan is leasing best een goede optie. Zeker als ze zo coulant zijn als hiervoor beschreven.

Niet dan?
Als je dan toch mijn mening vraagt: als je je het niet kan veroorloven kan je het niet veroorloven.. punt...

Door alle andere varianten waardoor het toch wel kan en het ook nog voordelig lijkt te zijn is o.a. de crisis ontstaan..

Erg kort door de bocht, en weer genoeg stof voor tientallen reacties, maar ik meen het wel.. :zwaai :zwaai

Gr. rick
Kort door de hebberige bochten op de weg der waarheid :lach
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Yorrie »

RickyT5 schreef:
Yorrie schreef:
RickyT5 schreef:Voor huren koop je niks...
Een waarheid als een koe, ik koop ook liever gewoon en heb dat tot nog toe ook altijd gedaan. Maar goed, niet iedereen kan zichzelf dat veroorloven en dan is leasing best een goede optie. Zeker als ze zo coulant zijn als hiervoor beschreven.

Niet dan?
Als je dan toch mijn mening vraagt: als je je het niet kan veroorloven kan je het niet veroorloven.. punt...

Door alle andere varianten waardoor het toch wel kan en het ook nog voordelig lijkt te zijn is o.a. de crisis ontstaan..

Erg kort door de bocht, en weer genoeg stof voor tientallen reacties, maar ik meen het wel.. :zwaai :zwaai

Gr. rick
Is ook zo, ben ik het ook (met enige nuance) mee eens. Daarom koop ik ook altijd een nieuwe auto i.p.v. er één te leasen/huren o.i.d. en heb ik bijvoorbeeld de stellingen in de winkel ook gewoon gekocht i.p.v. het door het interieurbouwbedrijf voorgestelde leaseplan. Toch ben ik het wel met de voorstanders van leasing eens dat áls het verantwoord wordt gedaan (en da's best wel vaak het geval), het best een goede optie is. Met leasing hou je de markt ook een beetje op peil want daardoor kunnen meer mensen het zich veroorloven een nieuwe auto te rijden. En da's goed voor de autobranche. Minder (om niet te zeggen helemaal niet) te spreken ben ik over het kopen op afbetaling wat tegenwoordig meer regel dan uitzondering is... Helemaal bij electronicazaken, beddenzaken en online-"warenhuizen". Ze staan nog net niet bij ons aan de kassa met de vraag of het ook in termijnen kan... Daar ben ik wél fel op tegen.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ook ik ga er aan geloven,

Bericht door Guus NLB »

Zoals gezegd, ik heb een keer geleasd en dat is beslist niet slecht bevallen.
Als je een kapitaalintensief bedrijf hebt zoals ik, kan het soms verstandig zijn die 50.000,- ex btw/bpm in je bedrijf te laten zitten.
Daar kan het dikwijls veeeel meer opbrengen dan wat leasen eventueel extra kost, als het al meer is.
Mijn zeer luxe uitgevoerde HighLine kostte 815,-/mnd full operational lease voor 4 jaar/110.000km. Daar kom je met eigen aanschaf echt niet altijd noodzakelijk onder.
Kwam dus uitsluitend de brandstof bij.

Bovendien ben ik er van overtuigd dat de meeste van degenen die negatief reageerden zo´n bedrag echt niet even over hebben maar dat moeten lenen, al of niet via hun rekening courant. Doet er verder ook niet toe, het blijft gewoon een overweging en is zeker niet per se afhankelijk van of je een auto even uit je kontzak kunt betalen of niet !!
Plaats reactie