Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eindelijk verlost van uitlaatgas in het interieur !

vragen over de T5
Plaats reactie
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

eindelijk verlost van uitlaatgas in het interieur !

Bericht door johnny van de voorde »

eindelijk verlost van uitlaatgas in het interieur !

Zoals ik zelf had opgespoord : De turbo was gescheurd ! :ie :ie :ie

Verhaal: ik had al lange tijd last van een vervelende geur die ,vooral bij stadsverkeer echt irritant begon te worden.
Het was uiteindelijk mijn echtgenote die een week of 3 geleden even mee naar de bakker reed, die zei ; met die bus van jou rijdt ik niet meer mee, het lijkt wel de gaskamer van Ausch..z !

Die woorden hebben me 's anderendaags naar de dealer doen rijden die niks abnormaals kon ruiken. Ik stelde hem voor om 's anderendaags dan maar eens mee in de file te gaan staan, zo zou hij wel overtuigd raken ! Ik moest de bus maar eens 2 dagen binnenbrengen om "alles" te kontroleren, wie weet waar we dat moeten gaan zoeken, zo zei de brave man !
Thuisgekomen kon ik écht geen genoegen nemen met dit voorstel en besloot zélf op zoektocht te gaan.
Ik heb een spuitflacon genomen, half gevuld met water en een flinke scheut afwasmiddel van het bekende merk Dre.t ! Ik heb de uitlaatcollector helemaal ingezeept, de verbinding van collector naar turbo enz.... tot ik tussen de beide helften van de turbo een heleboel zeepbellen zag opborrelen ! :ie :ie :ie
DAAR zat de lek !!! De volledige motorblok ingespoten met het straffe zeepsopspul, laten inwerken en daarna grondig nagespoeld met de tuinslang. Bus laten draaien , een ritje gemaakt tot alles droog was en daarna nog even zeepsop tussen de turbo gespoten. Inderdaad, gevonden ! :gekte
's anderendaags terug naar de dealer en hem even laten zien hoe "ik" op zoek ga naar een uitlaatlekkage ! De man stond er maar beteuterd bij.
Uiteindelijk heb ik de afspraak gemaakt en is mijn bus nu donderdag en vrijdag binnengeweest bij de dealer.
Daar ook mijn airco al een hele tijd minder goed werkte en mijn rechter buitenspiegel slecht opdroogde bij regenweer konden ze dit terwijl nakijken.
RESULTAAT : Nieuwe turbo, deze was écht gebarsten tussen de beide turbohelften en is vervangen met coulance (zonder dat ik erwat van vroeg = netjes toch ? )
De airco : deze zat vol met vettige roetdeeltjes, filter was verzadigd ookal was deze 15000 km geleden nog vervangen; Er is een "speciale reiniging" uitgevoerd zo heeft men mij laten weten.
De rechter spiegel (glas) is vervangen. De warmteweerstand zou uit verschillende weerstanden bestaan waarvan een gedeelte niet meer werkte. Daarstraks heb ik een rit gemaakt, wat een verademing zeg ! Een bus die niet meer stinkt ! :yes

Waarom ik dit publiceer ? Misschien heeft iemand er wat aan , ik heb een aantal mensen zien "paseren" met hetzelfde probleem, dat er uitlaatgassen in het interieur kwamen. Misschien hetzelfde probleem ?

Succes bij het zoeken.

John.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: eindelijk verlost van uitlaatgas in het interieur !

Bericht door vaniac »

Dit is weer zo'n typische kwaal van de T5. Op het Duitse T5-Board staat het vol met deze klacht. Ook het uitlaatspruitstuk is vaak krom of gescheurd. Vaak moeten T5-rijders zelf voor de kosten opdraaien: 1300 tot 1500 euro voor het vervangen van de turbo :ie :ie :ie . Defecten bij de T5 kosten altijd veel geld bij de dealer :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: eindelijk verlost van uitlaatgas in het interieur !

Bericht door Henk250 »

Dat is juist het probleem,dat is een ontmoedigings beleid van VW,Pon,whatever.
Neem vooral geen verantwoording,laat de klant gissen,en zeker zelf betalen voor
slechte produkten en hun reparaties.
VW is al lang niet meer wat het geweest is,hun garantie,hun woord,en hun kwaliteit zijn
sinds jaren onder de maat naar mijn gevoel.
Stijf je kop houden en ontkennen is hun motto.
Leg de schuld bij de gebruiker neer,en laat hem fors betalen.
:ie :ie
Een buurman van me heeft een Kia gekocht,een geen gezeur garantie er op van 7 jaar.
Over smaak en uitvoering kun je discussieren,maar het feit van de garantie is er.
Bij VW krijg je max 6 jaar,waarvan je de laatste 4 zelf fors moet betalen.
:muur :muur
Ik ben niet blij met al deze verhalen van voortijdige reparaties.

:bonk :bonk

:T54LIFE Dat nooit!!
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Plaats reactie