Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Yorrie »

... met de nieuwe bus, dus hoog tijd voor het eerste euvel! :gif

Gisteravond rij ik in Sneek het parkeerterrein van 't ziekenhuis af en had ik voor de verandering de radio eens uit. Ik stuur rechtsaf en hoor een heel raar knarsent (raar woord trouwens, klopt dat wel?!) geluid uit de rechter wielkast komen. Ik denk: ja hoor, daar gaan we weer... Ik heb weer wat met een net nieuwe auto! :muur De vorige auto (Caddy) begon al in de eerste week te trillen in het stuur...

Maar goed, heden morgen dus personeel in de winkel opgetrommeld en met de bus richting Century in Groningen. Daar hebben ze zo'n schitterend "Bedrijfwagencentrum", dus daar moesten ze weten wat het zou zijn. En jawel, heer monteur wist al binnen een minuut (was net het terrein afgereden) dat het een probleem met de veerpootlagers betrof. "Daar moet u even voor terug komen..."

Dus ergens over twee weken een dagje ingeroosterd, dan mag ie op de brug... Duurt ongeveer 2,5 uur per kant (ze doen op mijn verzoek links ook gelijk onder garantie).

Wat een klote zooi... Koop je een nieuwe bus... Nou ja, u snapt 't wel. Het is uiteraard allemaal garantie, maar het is het idee.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door matje86 »

ik zou wel eens willen weten aan welke robot hij gebouwd is :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Jeroen T5 204 »

Die van mij trilt ook iets in het stuur, dit doet hij vooral wanneer hij een poosje stil gestaan heeft.

Als ik dan een stuk rijd wordt het langzaam minder, zouden dat ook die lagers kunnen zijn.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Henk250 »

Jeroen,dit ligt waarschijnlijk aan je banden,als de bus stilstaat vervlakt de band
door het gewicht.
Komt vooral voor bij grotere velgen,dus minder rubber,heb er zelf ook last van.
Na een aantal km,s is het weer weg.

:toppie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Jeroen T5 204 »

Die gedachte had ik zelf ook al gehad. Want alles is goed gebalanceerd en uitgelijnd. Na een paar km is het inderdaad weg.
Dan kan ik weer rustig door rijden :ikrij
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Yorrie »

Eindelijk even tijd om een update te plaatsen... En niet zo'n leuke: afgelopen vrijdag ging ik bij de dealer in Groningen weg met de woorden "als het erger wordt moet u maar bellen". Dus toen we zaterdagavond wederom naar het Sneker ziekenhuis togen en er op de ring van Sneek ineens een hels kabaal uit de rechter wielkast klonk, meteen maar even met de Mobiliteitsservice gebeld. De in aller haast opgetrommelde monteur van Autoland Van den Brug constateerde dat het inderdaad erger geworden zou kunnen zijn, maar dat er echt nog geen reden voor paniek was. Uiteraard sloot ook deze heer af met de woorden "als het erger wordt moet u meteen bellen!". Ik voelde er eigenlijk niet zoveel voor om door te rijden, maar na veel gesteggel en veel discussie toch maar besloten door te rijden. Deze man wilde immers ook geen kant op, vervangend vervoer ging ie in ieder geval niet inzetten.

Onderweg naar Emmeloord werd het echter steeds erger met het lawaai. Reden voor mij om de leverende dealer met het hele verhaal te confronteren. Dus de verkoper 's avonds op z'n mobiel gebeld. Gelukkig is dat een hele geschikte man: ik kon meteen doorrijden naar de zaak, dan zou hij zorgen voor een vervangende auto en zouden ze er maandag meteen mee aan de slag gaan. Eenmaal op locatie in Emmeloord kregen we echter het telefoontje met de mededeling: ik heb met de chef werkplaats overlegd en ook deze zegt dat u gewoon door kunt rijden. Na veel discussie en na meermalen verteld te hebben dat ik het toch echt niet vond kunnen dat je een klant met een zes weken oude bus gewoon weer op pad stuurt als ie er wat mee heeft, kwam ie toch opdagen en kregen we een andere auto mee.

Maandagochtend werd ik meteen gebeld: "uw auto staat hier, maar wat is er mee?"... Zucht! "Rij er dan maar even mee, dan hoort u het!". Na een dik half uur echter het telefoontje "kunt u even hier heen komen, we horen niks". Ik kookte van binnen maar wist nog netjes het verhaal uit te leggen, waarna ze er mee aan de slag beloofde te gaan. In de loop van de middag kreeg ik het verontrustende telefoontje met de mededeling dat er "wel wat meer aan de hand was dan alleen de veerpootlagers". Zucht! Al met al duurde het nog een dag langer... En gisteren wederom 'n telefoontje: het gaat allemaal nóg wat langer duren, er is nog meer aan de hand dan wij dachten..

Uiteindelijke conclusie: nieuwe veerpootlagers, nieuwe veerpootschotels, nieuwe schokbrekers etc. etc. En uit “coulance” is links ook maar meteen preventief gedaan… Om af te sluiten met de tekst: en omdat de banden ook niet helemaal lekker gebalanceerd waren zijn die verkeerd afgesleten en krijgt u ook nog vier nieuwe banden van ons gemonteerd…

:nuts

Inderdaad, de bus is 6 weken oud! Je zou ze toch... Mag 'm vanavond gelukkig weer ophalen, hopen dat dit niet kenmerkend is voor de rest van z'n carierre...

:ikrij
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Johan729 »

Yorrie schreef:Eindelijk even tijd om een update te plaatsen... En niet zo'n leuke: afgelopen vrijdag ging ik bij de dealer in Groningen weg met de woorden "als het erger wordt moet u maar bellen". Dus toen we zaterdagavond wederom naar het Sneker ziekenhuis togen en er op de ring van Sneek ineens een hels kabaal uit de rechter wielkast klonk, meteen maar even met de Mobiliteitsservice gebeld. De in aller haast opgetrommelde monteur van Autoland Van den Brug constateerde dat het inderdaad erger geworden zou kunnen zijn, maar dat er echt nog geen reden voor paniek was. Uiteraard sloot ook deze heer af met de woorden "als het erger wordt moet u meteen bellen!". Ik voelde er eigenlijk niet zoveel voor om door te rijden, maar na veel gesteggel en veel discussie toch maar besloten door te rijden. Deze man wilde immers ook geen kant op, vervangend vervoer ging ie in ieder geval niet inzetten.

Onderweg naar Emmeloord werd het echter steeds erger met het lawaai. Reden voor mij om de leverende dealer met het hele verhaal te confronteren. Dus de verkoper 's avonds op z'n mobiel gebeld. Gelukkig is dat een hele geschikte man: ik kon meteen doorrijden naar de zaak, dan zou hij zorgen voor een vervangende auto en zouden ze er maandag meteen mee aan de slag gaan. Eenmaal op locatie in Emmeloord kregen we echter het telefoontje met de mededeling: ik heb met de chef werkplaats overlegd en ook deze zegt dat u gewoon door kunt rijden. Na veel discussie en na meermalen verteld te hebben dat ik het toch echt niet vond kunnen dat je een klant met een zes weken oude bus gewoon weer op pad stuurt als ie er wat mee heeft, kwam ie toch opdagen en kregen we een andere auto mee.

Maandagochtend werd ik meteen gebeld: "uw auto staat hier, maar wat is er mee?"... Zucht! "Rij er dan maar even mee, dan hoort u het!". Na een dik half uur echter het telefoontje "kunt u even hier heen komen, we horen niks". Ik kookte van binnen maar wist nog netjes het verhaal uit te leggen, waarna ze er mee aan de slag beloofde te gaan. In de loop van de middag kreeg ik het verontrustende telefoontje met de mededeling dat er "wel wat meer aan de hand was dan alleen de veerpootlagers". Zucht! Al met al duurde het nog een dag langer... En gisteren wederom 'n telefoontje: het gaat allemaal nóg wat langer duren, er is nog meer aan de hand dan wij dachten..

Uiteindelijke conclusie: nieuwe veerpootlagers, nieuwe veerpootschotels, nieuwe schokbrekers etc. etc. En uit “coulance” is links ook maar meteen preventief gedaan… Om af te sluiten met de tekst: en omdat de banden ook niet helemaal lekker gebalanceerd waren zijn die verkeerd afgesleten en krijgt u ook nog vier nieuwe banden van ons gemonteerd…

:nuts

Inderdaad, de bus is 6 weken oud! Je zou ze toch... Mag 'm vanavond gelukkig weer ophalen, hopen dat dit niet kenmerkend is voor de rest van z'n carierre...

:ikrij
Je zou toch denken dat de kinderziektes er inmiddels wel uit zijn als je zowat de laatste bus van dit type gekocht hebt.
Vind het wel kl :gif te voor je.
Nu maar hopen dat het hierbij blijft.
Gebruikersavatar
Lammert & Fenn@
Berichten: 398
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
Locatie: Buunermond

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Lammert & Fenn@ »

Nou Yorrie,
dat ging dus allemaal wel weer lekker :nuts Laten we hopen dat je nu dan wat langer kunt rijden zonder problemen :bifun , 6 weekjes zijn tenslotte ook zo weer voorbij.
Nee hoor we hopen dat je veel geluk verder met je bus mag hebben en geen gedoe er verder mee, Bussie is leuk maar moet hij het wel doen he!!!

Gr lammert en Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Donald4Motion »

Kleinigheidjes hou je altijd, alhoewel dit niet echt klein te noemen is :nuts

Maar dat die techneuten je laten door rijden terwijl je weet dat er iets niet klopt :muur Daar ga je echt van aan de kook :gif

Ik hoop dat je nu maar mag genieten van je bussie :ikrij :knipoog
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Jurjen »

Yorrie schreef:... met de nieuwe bus, dus hoog tijd voor het eerste euvel! :gif

Gisteravond rij ik in Sneek het parkeerterrein van 't ziekenhuis af en had ik voor de verandering de radio eens uit. Ik stuur rechtsaf en hoor een heel raar knarsent (raar woord trouwens, klopt dat wel?!) geluid uit de rechter wielkast komen. Ik denk: ja hoor, daar gaan we weer... Ik heb weer wat met een net nieuwe auto! :muur

Hmz, ik heb mn auto nog geen week maar die kraak bij de achterwielkast zat er van het begin af aan in....ik maar denken dat t nieuwigheid is :muur

euvel 2 is er ook al: bij stationair draaien krijg ik een ratel cadeau, denk dat het iets te maken heeft met de steekassen van de 4motion. Als ik de rem even half loslaat - auto hoeft niet echt te rollen - en daarna weer vast is het weg.
Verder was de wielkast omtimmering niet helemaal netjes en hebben ze de kasten pardoes half over de voorste bindogen gezet die daardoor onbruikbaar worden:klappen

Voor volgende week maak ik wel even een afspraak voor t één en ander, kunnen ze er hun tanden op stukbijten, rammels en kraakjes willen wel eens hardnekkig zijn :gif

cheers mate :proost
ik hou jullie op de hoogte,
verder ben ik nog steeds heel blij met mijn mooie bus
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Rafke 108 »

Da's niet leuk als je zo een dingen leest...
Je zou dan een kwalitatieve 'en dure' bus kopen om gerust te zijn...

Vooral dat ze Yorrie laten doorrijden kan er bij mij niet in...
Te fier om toe te geven dat er een foutje is lijkt me wel...

Hoop dat jullie problemen spoedig van de baan zijn en wens jullie veel veilige kilometers toe!

ps Jurjen, heb je zin om me is wat fotootjes door te mailen? (rafATdeveusterDOTcom)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Yorrie »

Ja mensen, het valt allemaal niet mee. Maar goed, hij stond gisteravond inderdaad klaar bij de dealer en zoals het nu lijkt is het euvel naar behoren verholpen. Nu nog hopen dat het ook echt zo is...

Wat wel raar is: ze hebben voor andere nieuwe banden gemonteerd dan achter... Wel ook Conti's, maar vóór heb ik nu "Vanco 2"-banden en achter "Vanco Contact". Heel apart... Het staat heel comisch in ieder geval. Maar goed, binnenkort (moet nog steeds tijd maken) komen er toch nieuwe velgen met banden onder dus dan merk ik daar niks meer van. Wel hele verse bandjes nu dus weer!
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Roel »

Yorrie schreef: Maar goed, binnenkort (moet nog steeds tijd maken) komen er toch nieuwe velgen met banden onder dus dan merk ik daar niks meer van. Wel hele verse bandjes nu dus weer!
Maar goed dat je die er nog niet onder had, sommige dealers zijn zo in staat om te zeggen dat dat dan de oorzaak is van het euvel, en kan je gewoon mee dokken :muur
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door RickyT5 »

Netjes opgelost toch?

Ik snap al die commotie niet zo...
Rick
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Ik ben ook al weer 6 weken onderweg...

Bericht door Yorrie »

RickyT5 schreef:Netjes opgelost toch?

Ik snap al die commotie niet zo...
Niet?! :bonk

Goed, ik probeer het nog één keer kort en bondig samen te vatten:

- Ik koop een nieuwe bus;
- Ga er van uit dat ik dan minder "gedonder" heb dan met een gebruikte;
- Koop bewust een Volkswagen. Die is wat duurder, maar pretendeert ook beter te zijn;
- Na zes weken kraakt en rammelt er van alles rechts voor;
- Ik meld me met dit euvel bij de dichtsbijzijnde dealer, welke me na inspectie de weg weer gewoon op stuurt;
- Twee dagen later is het gerammel alleen maar erger geworden en komt er een monteur bij de auto kijken die me wederom op pad stuurt;
- Wederom twee dagen later belt een receptionist van de dealer waar ie inmiddels op de brug staat dat ze "niks horen, of ik even kan komen";
- Nadat ik heb aangegeven dat ik niet langs wil komen omdat ik op ruim een uur rijden woon en ze zelf maar moeten kijken wordt er tot actie overgegaan;
- Diezelfde middag blijkt dat ik er te lang mee door ben gereden en er daardoor veel meer stuk is. "Als u meteen donderdag geholpen zou zijn, zou het bij
de veerpootlagers zijn gebleven";
- Ondanks afspraak dat de bus maandagavond klaar zou staan, rij ik op maandagavond voor Jan L*l 1,5 uur om een bus op te halen die niet klaar is;
- De volgende dag gaat de telefoon met de mededeling dat er helaas iets is mis gegaan en dat er nu nóg meer stuk is, "gaat wel woensdagmorgen worden";
- Eind van de dinsdagmiddag gaat de telefoon: "er komen ook nieuwe banden om, dan kunt u 'm woensdagmorgen weer ophalen";
- Nadat ik heb uitgelegd dat ik een winkel heb en dus uitsluitend na sluitingstijd de bus om kan ruilen is het ineens mijn probleem dat hún de huurauto
waarin ik rij woensdagmiddag nodig hebben en dat ik dus écht woensdagmorgen moet komen;
- Woensdagavond haal ik na veel gesteggel de bus op en blijkt ook nog eens dat er voor ineens een ander type band opligt dan achter.

En dat noem jij netjes opgelost? Voor een bus van 6 weken oud? En je snapt de commotie niet? :nuts
Roel schreef:
Yorrie schreef: Maar goed, binnenkort (moet nog steeds tijd maken) komen er toch nieuwe velgen met banden onder dus dan merk ik daar niks meer van. Wel hele verse bandjes nu dus weer!
Maar goed dat je die er nog niet onder had, sommige dealers zijn zo in staat om te zeggen dat dat dan de oorzaak is van het euvel, en kan je gewoon mee dokken :muur
Inderdaad ja, dacht ik ook meteen! :knipoog
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Plaats reactie