Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vreemde lucht

vragen over de T5
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Vreemde lucht

Bericht door offline »

Kees's bussie schreef:Hi Rick,

Als jij een nieuw minder validen topic aanmaakt doe ik ook mee
Zonder deze aanpassing kan ik geen auto meer rijden.
Afbeelding

grtzzz
Kees
Is dat wat ik denk dat het is?????? :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie Gas links, rem rechts :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie

Offline
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Vreemde lucht

Bericht door harry t5 191 »

Ik denk het wel hè!
Moet je daarom zo schreeuwen?

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Vreemde lucht

Bericht door offline »

harry t5 191 schreef:Ik denk het wel hè!
Moet je daarom zo schreeuwen?

:wjw :T54LIFE :toppie
Dat roept een herinnering bij mij op van iemand (ik niet) die een nieuwe auto met zo`n aanpassing een keer bij de aanpasser op moest halen: In de auto gaan zitten, even diep ademhalen , voorzichtig stukje vooruit, remmen,ok werkt, hij snapte het. Nu voorzichtig de autoambulance op (rustig blijven) en bovenop wilde hij remmen maar de stress schoot erin, verkeerde pedaal dus gas. Over de ambulance heen achterin de bedrijfsbus :nuts . Vandaar de smileys.

Offline
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: Vreemde lucht

Bericht door Kees's bussie »

offline schreef:
harry t5 191 schreef:Ik denk het wel hè!
Moet je daarom zo schreeuwen?

:wjw :T54LIFE :toppie
Dat roept een herinnering bij mij op van iemand (ik niet) die een nieuwe auto met zo`n aanpassing een keer bij de aanpasser op moest halen: In de auto gaan zitten, even diep ademhalen , voorzichtig stukje vooruit, remmen,ok werkt, hij snapte het. Nu voorzichtig de autoambulance op (rustig blijven) en bovenop wilde hij remmen maar de stress schoot erin, verkeerde pedaal dus gas. Over de ambulance heen achterin de bedrijfsbus :nuts . Vandaar de smileys.

Offline
Ik ken ook zo iemand. (ook ik, ECHT niet)die parkeerde hem alleen tegen de garagemuur. Na 12 meter was de garage op :jump
Maar ik rij nu al 18 jaar zo, en nog nooit de vergissing gemaakt om met rechts te remmen :bifun :bifun :bifun gek he LOL.
Trouwens, de rempedaal zit op de originele plaats. alleen is de originele gaspedaal opklapbaar gemaakt en deze opklapbare op de foto is er inderdaad links naast geplaatst :T5cruisin
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Vreemde lucht

Bericht door Yorrie »

Sodemieter, da's oppassen geblazen... Gaat dat altijd goed, ook bij onderhoud in de garage en zo? En dan bedoel ik uiteraard vooral het proefritje erna... Of denken ze bij de dealer: "nou, 't is wel goed met Kees z'n bussie... Dat werkt vast prima, we hoeven echt niet te rijden. Als er wat mis is meld Kees zich wel weer!"? :bifun
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: Vreemde lucht

Bericht door Kees's bussie »

Moet niet vergeten om de normale gaspedaal naar beneden te klappen en de mijne omhoog. dan is het een normale T5 automaat voor iedereen
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Vreemde lucht

Bericht door Yorrie »

Kees's bussie schreef:Moet niet vergeten om de normale gaspedaal naar beneden te klappen en de mijne omhoog. dan is het een normale T5 automaat voor iedereen
Ohw, er is dus over nagedacht? Niet verkeerd! Da's wel mooi dan. Zelfde systeem als er ook voor lesauto's is dus eigenlijk, maar dan naar links i.p.v. naar rechts.
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Vreemde lucht

Bericht door Rick »

Yorrie schreef:
Kees's bussie schreef:Moet niet vergeten om de normale gaspedaal naar beneden te klappen en de mijne omhoog. dan is het een normale T5 automaat voor iedereen
Ohw, er is dus over nagedacht? Niet verkeerd! Da's wel mooi dan. Zelfde systeem als er ook voor lesauto's is dus eigenlijk, maar dan naar links i.p.v. naar rechts.
Bij mij een soortgelijk systeem. Het is levensgevaarlijk om iemand met mijn aanpassingen te laten rijden... De foto's komen er nog steeds aan hoor! Mijn scriptie moet alleen eerst af... :yes

@ Johnny: Heel erg bedankt voor je tip! Als ik het vaker ga ruiken rij ik direct door naar de dealer!
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: Vreemde lucht

Bericht door Yorrie »

Rick schreef:De foto's komen er nog steeds aan hoor! Mijn scriptie moet alleen eerst af... :yes
Ja eh, we wachten nu al zo lang op die foto's... Prioriteiten stellen hoor!























Ohw wacht, dat doe je al... Vandaar eerst de scriptie... :bifun :bifun :bifun
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Vreemde lucht

Bericht door Rick »

Verhaal komt er nog steeds aan hoor... Even de studie op orde brengen :goodidea
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: Vreemde lucht

Bericht door Kees's bussie »

eeehhhhhhhh hoe lang duurt die studie al/nog?? hahaha

Niet dat ik ongeduldig ben hoor helemaaaaaaaaaaal niet :bonk :wjw
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Vreemde lucht

Bericht door Harry4motion »

Zo,n opklapbaar omwisselbaar gaspendaal is ook heel effectief tegen diefstal denk :bifun :bifun :bifun
Kun je die dief van je dashboard schrappen als hij probeert te remmen voor die muur :nuts :ikrij
Alleen wel jammer dat dan ook de bus beschadigd is :muur
maaruh waar blijven die foto's nou?
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Vreemde lucht

Bericht door Rick »

Komt er aan hoor meiden, het beginnetje is al gemaakt... :knipoog

Het is nog een beetje een rommeltje! :bifun
Bijlagen
5.jpg
Plaats reactie