Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VagCom aanschaffen

vragen over de T5
Plaats reactie
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

VagCom aanschaffen

Bericht door Luitjes »

Ik zou graag een Vagcom willen aanschaffen...

Dat kan standalone en via de laptop. Wat is aan te raden?

Ik neig zelf meer naar een standalone uitvoering en vooral een wat uitgebreidere... Of heb je met een laptop meer mogelijkheden?
Graag zal ik ook meer merken willen bedienen (zoals peugeot en opel, mercedes) Wie kan mij meer vertellen over de verschillende mogelijkheden?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door vaniac »

Ik denk dat het verstandig is om specifieke adapters c.q. software aan te schaffen voor de verschillende automerken, omdat je dan verzekerd bent van optimale functionaliteit voor het betreffende automerk.
Ik heb pas geleden mijn vag-com bij het volgende adres aangeschaft: http://www.diagnosetool.de/" onclick="window.open(this.href);return false;. In Duitsland liggen de prijzen 150 tot 200 euro lager dan in Nederland of België.
mic
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:04

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door mic »

Is de software in het duits of is het in verschillende talen in te stellen

Gr. Mic
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb een engelstalige vagcom gekocht inclusief kabel en licentie voor 99 euro.

Met het programma zelf heb je volgens mij wel meer mogelijkheden.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door vaniac »

De software van diagnosetool.de is in het Duits. Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, wijst zich het gebruik van de software als vanzelf. En dan nog het feit dat de T5 een Duits produkt is, ontwikkeld door Duitsers in het Duits :nuts :nuts :nuts :nuts dan gun je je auto toch ook een Duitstalige software, niet dan :ie :lach :bifun :bifun :bifun :bonk :bonk
mic
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:04

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door mic »

Als je het zo bekijkt kunnen we dit forum ook gelijk in het duits doen :bifun :bifun :knipoog

gr mic
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door Rotor »

mic schreef:Als je het zo bekijkt kunnen we dit forum ook gelijk in het duits doen :bifun :bifun :knipoog

gr mic
Mic, die slag is voor jouw :jumpklap :bifun :bifun :bifun
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door Luitjes »

Geeft het software programma op de laptop met een USB kabel mij meer mogelijkheden dan als ik een standalone Vagcom aanschaf zoals bv de ANWB heeft? Maar ook daar is volgens mij genoeg keus in...
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door vaniac »

De standalone apparaten hebben een overeenkomstige functionaliteit als de vag-com vcds, uiteraard afhankelijk van de prijscategorie. De USB-adapters die voor de software gebruik maken van een laptop hebben mijns inziens meer bedieningscomfort omdat ze tekst volledig kunnen weergeven. Standalone apparaten in de prijsklasse tussen 350 en 500 euro moeten het doen met een klein display, dat slechts een klein stukje tekst kan weergeven.
Het voordeel van de softwareuitvoeringen is, dat je gemakkelijk updates kunt downloaden en installeren.
Gebruikersavatar
Yorrie
Berichten: 407
Lid geworden op: 16 mar 2010, 17:17
Locatie: In het mooie Grunnegerland!
Contacteer:

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door Yorrie »

Jeroen T5 204 schreef:Ik heb een engelstalige vagcom gekocht inclusief kabel en licentie voor 99 euro.

Met het programma zelf heb je volgens mij wel meer mogelijkheden.
Huh?!? :ie € 100,-?! Legaal? Met licentie en al? Dat werkt dus gewoon stand-alone? Of met laptop? Ik zeg: hebbe! :gekte

Waar koopie da?!? :bonk
De trotse eigenaar van 'n LWB 2.5TDi 130pk DC Comfortline "Premium" (03/2010) met o.a. leer, een hele hoop pakketten en Ronal R48's (17") in het Reflexzilver.
mic
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 apr 2007, 22:04

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door mic »

Voor de niet duits sprekende mensen is dit misschien wel wat is toch niet echt duurder als in duitsland of kan je hier minder mee als die uit duitsland?
http://randstadcarsolutions.nl/catalog/ ... ucts_id=51" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr Mic
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: VagCom aanschaffen

Bericht door vaniac »

Zo te zien is dit dezelfde uitvoerig als de adapter die ik in Duitsland besteld heb. Dit is de professionele uitvoering, waar je alles mee kunt uitlezen en veel instellingen mee kunt veranderen. Dit is de goedkoopste Nederlandse versie die ik tot nog toe gezien heb.
Ik heb zelf voor de Duitse versie gekozen, omdat de meeste vagcom vcds informatie op de Duitse forums te vinden is (uiteraard in de Duitse taal), zodat ik deze niet hoef te vertalen naar de informatie uit de vagcom software. Gemak dient de mens :toppie :toppie :toppie
Plaats reactie