Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DSG al kapot??

vragen over de T5
Plaats reactie
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

Hallo Allemaal,

Mijn 2 maand oude T5 140 PK DSG maakt s'morgens vreemde geluiden bij het overschakelen van de 3e naar de 4e versnelling. Hij doet dit alleen s'morgens als ik van huis rijd en zo'n 10 keer. Als ik het raam open heb is het net het geluid of je over een blikje heen rijd. Ik heb hem gisteren naar de dealer gehad, deze heeft er een DIS melding van gemaakt en ze moeten nu uitzoeken of er meer auto's zijn met deze klachten.

Heeft iemand een soort gelijke ervaring met de nieuwe DSG bak?? Iemand een idee wat het zou kunnen zijn......... het rare is hij doet het alleen als de auto lang heeft stil gestaan. en alleen van de 3e naar de 4e versnelling.

Ik heb deze auto gekocht omdat ik niet tevreden was over de 6 traps automaat ( janken van de auto) tot nu toe was ik erg tevreden over de DSG ik hoop toch niet dat het weer een versnellingsbak probleem auto wordt..................
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: DSG al kapot??

Bericht door Donald4Motion »

Zo'n DSG bak moet wel stukken meer koppel aan kunnen, en moet toch aardig 'foolproof' zijn.
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: DSG al kapot??

Bericht door olle griese »

Is het oliepeil al gecontroleerd?
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

olle griese schreef:Is het oliepeil al gecontroleerd?

Heb ik ook naar gevraagd, volgens de mannen van VW is dit droog? Ik heb begrepen dat als je in de 3 rijd dat de 4e versnelling klaar wordt gezet. zodra hij overschakeld pakt hij de 4e en laat de 3e los. Hier zal het ergens mis gaan denk ik. Maar ik heb begrepen dat dit niet olie gevoerd is............
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: DSG al kapot??

Bericht door Harry4motion »

Wat is een DIS melding?
Kunnen ze beter niet even kijken wat er mis is i.p.v. je te DISsen :bonk :bifun
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

Een DIS melding wordt gedaan bij de importeur, en hiermee wordt het bij elke dealer bekend dat er een probleem is........ maar ja wat dan het probleem is :bonk Het gaat er voor mij om dat als er nu gevolg schade is van het doorrijden nu dat ik ingedekt ben.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: DSG al kapot??

Bericht door Harry4motion »

Lijkt mij wel dat je gedekt moet zijn, ik zou het wel heel vreemd vinden als de DSG bak met 2 maanden al defect zou raken, en VW zou dit niet onder garantie repareren. :nuts
En je hebt het al gemeld toch?
Misschien voor de zekerheid iets op papier zetten? maar ik denk eigenlijk dat dit al te ver gaat, garantie is garantie toch?
Succes ermee
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

Ja ik ben het helemaal met je eens......... ik wacht er ook twee week op en als ik dan niks heb vernomen dan breng ik hem wel heen dan zoeken ze het maar uit. Ze hebben verder niks na gekeken of gecheckt wat ik op zich ook vreemd vind als je de auto de hele dag kwijt bent........

Mocht er nieuws zijn zet ik het hier wel neer........
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

Mijn dsg bak is nu uiteindelijk bij 9000 km vervangen, gelukkig zijn nu de geluiden weg. Blijf toch verbaasd dat ik er niet meer over lees, zal het dan toch een op zich staand probleem zijn geweest?

De mijne schakeld weer heerlijk geruisloos in ieder geval :ikrij
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: DSG al kapot??

Bericht door olle griese »

Mooi dat het is opgelost.
Hoe kom jij trouwens aan die 35 achter je naam, ben jij Paul?
Die nrs. coresponderen namelijk weer met de fotogalerij
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: DSG al kapot??

Bericht door andre35 »

35 was ooit mijn leeftijd :bonk
Plaats reactie