Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door heemskerk »

Ik heb een aantal pages terug gelezen over de diefstalmethode waar het deurslot geforceerd wordt en vervolgens via obd de startblokkering wordt verwijderd/gereset. Deze diefstallen vinden ook plaats op klaarlichte dag op bijvoorbeeld het parkeerterrein van de Efteling e.d. Wanneer ik mij verplaats in de heren van het dievengilde kan ik mij voorstellen dat men dit zo onopvallend mogelijk wil doen en daarom liever het slot forceert dan een raam inslaan. Ook wanneer een gestolen T5 direct naar voormalig Oostblok of omringende landen wordt gedeleted kan ik mij voorstellen dat men liever niet de hele reis met een kapot (open!) raam rijdt.

Is het een goed idee -naast andere preventieve maatregelen- het linkerdeurslot te verwijderen (dit is een los 'blokje' ) en er een blinde klink in te zetten net zoals bij mijn rechterdeur? Heeft elke T5 trouwens zo'n klink zonder sleutelgat op de bijrijdersdeur en schuifdeu(ren)? Ik heb laatst alle handgrepen vervangen vanwege kunststoferosie :lach en volgens een snelle scan moet dat (blinde) slotplaatje zonder sleutelbaardgat ook aan de bestuurderskant passen.

Ook vindt ik 't wel strak staan..... Tja, er is ook een eventuele keerzijde; wat als de ab niet meer werkt? Volgens mijn is het een niet al te grote ingreep op een reedcontactje in bijvoorbeeld de spiegelkap te bevestigen wat parallel geschakeld staat met de ver- en ontgrendelingsknopje in de linkerdeur. Magneetje aan de sleutelbos en klaar. Een waterdicht minischakelaartje in diezelfde spiegelkap monteren die bijvoorbeeld met een speld door een 1,5 mm gaatje ingedrukt kan worden en zo de bus weer ontgrendelt is ook een suggestie.

Reacties?
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door mevlut »

Ik heb een blinde klink in de bestuurdersdeur, maar zou mijn AB het niet doen, dan kan ik via de achterklep alles ontgrendelen, uiteraard met de sleutel. Dus hier zou ook een blinde klink in moeten.

Groetjes,
Mevlut
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door offline »

Dus je wil je deurslot verwijderen als diefstalpreventie en dan iets fabriceren zodat je zonder sleutel je bus open kan maken :muur :bonk :bifun

Offline

Ik snap al die drukte niet. Heb je hem vol gereedschap of andere waardevolle spullen liggen zou ik wel zorgen dat ie binnenslaapt.
Kijk eens hoeveel transporters er rondrijden in NL en dan hoeveel er gestolen worden. Reken vervolgens eens uit hoeveel % kans je hebt dat het de jouwe is. Ik schat 0,01 (ruime schatting).
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door dvr »

offline schreef:Dus je wil je deurslot verwijderen als diefstalpreventie en dan iets fabriceren zodat je zonder sleutel je bus open kan maken :muur :bonk :bifun

Offline

Ik snap al die drukte niet. Heb je hem vol gereedschap of andere waardevolle spullen liggen zou ik wel zorgen dat ie binnenslaapt.
Kijk eens hoeveel transporters er rondrijden in NL en dan hoeveel er gestolen worden. Reken vervolgens eens uit hoeveel % kans je hebt dat het de jouwe is. Ik schat 0,01 (ruime schatting).

Ik snap hem ook niet want ze hebben de mijne al vaak opengebroken elke keer het slot kapot maar ook het raam eruit
nu de raampjes in folie laten zetten transparant en schilt weer stofzuigen plus dat het veel sterker wordt.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
couloir123
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2008, 12:01

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door couloir123 »

Ooit in engeland een plaatje op het slot gezien
Zoeken levert "Arma Plate" op, importeur zit in bleiswijk, dealers onbekend

Is vrijwel zelfde idee alleen slot blijft zitten,
Co couloir, zeer binnekort in bezit van een witte T4, 2.5 TDi met wijsneus, fotos volgen....
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door pieters »

Hallo Wjwellers,

Ik heb eenvoudig een massa slot gemonteerd.
Kabeltje eroverheen gezet met een zekering van 20 amp er tussen.
Massa slot uit geeft geeft een mogelijkheid om veel dingen te kunnen blijven gebruiken.

Maar bij een startpoging wordt alles donker, dit gaat het zekeringetje niet redden.
Eenvoudig en vrij doeltreffend lijkt me.

In het ergste geval blijf ik dus zitten met een geresette staronderbreker en geforceerd slot of een stuk raampje.

Succes allemaal.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Kobus »

Volgens de schadebehandelaar die de diefstal van mijn bus behandelde is een mechanisch slot op je stuur of pook nog het beste. Dieven zien dan dat het langer dan 2 minuten gaat duren en pakken een andere. Volgens eerdergenoemde wordt zelfs na het oppakken van een hele bende dieven de T5 nog steeds volop gestolen.
De kans dat de jouwe wordt gepakt is simpelweg groot en ik kan je uit ervaring vertellen dat je serieus de jodokus bent als ie weg is. Je zit zonder vervoer met alle gevolgen van dien, je spullen zijn weg met alle gevolgen van dien, je wordt vervolgens door de verzekering nog een keer bestolen, je moet (joepie) diep in de tas voor een andere met nieuwe spullen - en dat heb je echt niet binnen een dag geregeld, en als toetje ziet de belastingdienst de uitkering van de diefstal minus de boekwaarde nog eens fijn als winst en word je dus nóg een keer bestolen....

De dieven hebben overigens een handig apparaatje dat het signaal van je AB verstoort als jij bent uitgestapt, wegloopt en denkt dat je 'm op slot klikt. Je bus blijft dan gewoon openstaan en ze hoeven helemaal niks te slopen om binnen te komen. Even friemelen met de elektronica, starten maar en toedeledokie meneer. En op youtube staat gewoon hoe het gebeurt....
stop the rat race
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door henrib »

Kobus schreef:Volgens de schadebehandelaar die de diefstal van mijn bus behandelde is een mechanisch slot op je stuur of pook nog het beste. Dieven zien dan dat het langer dan 2 minuten gaat duren en pakken een andere. Volgens eerdergenoemde wordt zelfs na het oppakken van een hele bende dieven de T5 nog steeds volop gestolen.
De kans dat de jouwe wordt gepakt is simpelweg groot en ik kan je uit ervaring vertellen dat je serieus de jodokus bent als ie weg is. Je zit zonder vervoer met alle gevolgen van dien, je spullen zijn weg met alle gevolgen van dien, je wordt vervolgens door de verzekering nog een keer bestolen, je moet (joepie) diep in de tas voor een andere met nieuwe spullen - en dat heb je echt niet binnen een dag geregeld, en als toetje ziet de belastingdienst de uitkering van de diefstal minus de boekwaarde nog eens fijn als winst en word je dus nóg een keer bestolen....

De dieven hebben overigens een handig apparaatje dat het signaal van je AB verstoort als jij bent uitgestapt, wegloopt en denkt dat je 'm op slot klikt. Je bus blijft dan gewoon openstaan en ze hoeven helemaal niks te slopen om binnen te komen. Even friemelen met de elektronica, starten maar en toedeledokie meneer. En op youtube staat gewoon hoe het gebeurt....
ben het er helemaal mee eens
15 juni hebben ze mijn t5 gestolen met mijn gereedschap een en al doffe ellende
de 1ste dag kun je niet werken dus kost je een dag nieuw gereedschap en werkleding kopen
nu de vakantie geannuleerd omdat mijn werkpaard er niet meer is t5 174 pk
en er zijn weinig auto's die een caravan van 1850 kg mogen trekken vandaar
heb inmiddels wel een nieuwe t5 besteld
xswhite
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:00
Locatie: kop van Noord Holland
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door xswhite »

weet je....
als ze hebben besloten dat jou bus mee gaat....
is de kans dat hij NIET mee gaat bijzonder klein!

zorg dat je inhoudt niet zichtbaar ligt,
ramen graveren met kenteken (maakt stukke minder aantrekkelijk)
bearlock (moet hier nog)
en goed kijken WAAR je je wagen achterlaat, ook bij de efteling bijv heb je plaatsen waar je meer of minder in het zicht staat!

en verder?
kun je er denk ik bar weing aan doen....helaas! :T4politie
Na 6,5 jaar T5 tdi multivan Highline 174pk automaat in blinkend Murano rood

......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC :T54LIFE
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door henrib »

xswhite schreef:weet je....
als ze hebben besloten dat jou bus mee gaat....
is de kans dat hij NIET mee gaat bijzonder klein!

zorg dat je inhoudt niet zichtbaar ligt,
ramen graveren met kenteken (maakt stukke minder aantrekkelijk)
bearlock (moet hier nog)
en goed kijken WAAR je je wagen achterlaat, ook bij de efteling bijv heb je plaatsen waar je meer of minder in het zicht staat!

en verder?
kun je er denk ik bar weing aan doen....helaas! :T4politie
volgens mij staan ze gewoon op bestelling
ik had hem recht voor mijn huis staan schuin onder een lantaarnpaal
mocht ook niet baten
het enigste wat helpt is in een roze kleur bestellen :ie
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door henrib »

zo heb mijn nieuwe bus na 5 maanden wachten
maar de inbrekers maken na 3 dagen alweer een hoop ellende
zijn wel een stelletje tobbers geweest maarja ik zit wel met de schade


Afbeelding
By sammie5300 at 2010-10-31

stelletje k.tzakken
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door theo »

volgens mij help maar een ding,
de kans dat je bus gestolen word daalt met bijna 100%.

neem een (sl)opel die laten ze staan en ze rijden heerlijk en zijn een stuk goedkoper!

heemskerk schreef:Ik heb een aantal pages terug gelezen over de diefstalmethode waar het deurslot geforceerd wordt en vervolgens via obd de startblokkering wordt verwijderd/gereset. Deze diefstallen vinden ook plaats op klaarlichte dag op bijvoorbeeld het parkeerterrein van de Efteling e.d. Wanneer ik mij verplaats in de heren van het dievengilde kan ik mij voorstellen dat men dit zo onopvallend mogelijk wil doen en daarom liever het slot forceert dan een raam inslaan. Ook wanneer een gestolen T5 direct naar voormalig Oostblok of omringende landen wordt gedeleted kan ik mij voorstellen dat men liever niet de hele reis met een kapot (open!) raam rijdt.

Is het een goed idee -naast andere preventieve maatregelen- het linkerdeurslot te verwijderen (dit is een los 'blokje' ) en er een blinde klink in te zetten net zoals bij mijn rechterdeur? Heeft elke T5 trouwens zo'n klink zonder sleutelgat op de bijrijdersdeur en schuifdeu(ren)? Ik heb laatst alle handgrepen vervangen vanwege kunststoferosie :lach en volgens een snelle scan moet dat (blinde) slotplaatje zonder sleutelbaardgat ook aan de bestuurderskant passen.

Ook vindt ik 't wel strak staan..... Tja, er is ook een eventuele keerzijde; wat als de ab niet meer werkt? Volgens mijn is het een niet al te grote ingreep op een reedcontactje in bijvoorbeeld de spiegelkap te bevestigen wat parallel geschakeld staat met de ver- en ontgrendelingsknopje in de linkerdeur. Magneetje aan de sleutelbos en klaar. Een waterdicht minischakelaartje in diezelfde spiegelkap monteren die bijvoorbeeld met een speld door een 1,5 mm gaatje ingedrukt kan worden en zo de bus weer ontgrendelt is ook een suggestie.

Reacties?
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door raymondo »

@henrib... welke regio woon je? hier in mijn regio doen ze dit al enkele maanden zo.. en meestal in het weekend.......
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Gerrit354 »

Dus ze hebben de bus niet open gekregen Henri? Wat voor radio heb je erin? Het liefst zou je die gasten zelf zulke plekken toebrengen :boos

EDIT: zie al op je avatar wat voor radio je hebt.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door raymondo »

wel... als de diestal niet te voorkomen is.. dan is het misschien iets om het weer te krijgen......

dit zal waarschijnlijk bij vele al bekend zijn maar het formaat lijkt me goed geschikt om ergens netjes weg te bergen....

http://www.eigenbootservice.nl/site/ind ... Trace.html
Plaats reactie