Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door robertTREBOR »

Hier zijn relaas op het forum van Dubbellucht:
---------------------------------------
Laat Bearlock goed kijken hoe ze je wagen beveiligen!!! Onze 508 (YL-65-FX) is eergisteren nacht gestolen. Bearlock erop en een zwaar stuurslot. Hoe is mij een volstrekt raadsel. Er ligt alleen wat glas en het sluitwerk van het kleine voorraampje. Ik geloof best dat Bearlock goed is maar daarom des te verontrustender dat er mensen zijn die weten hoe ze deze beveiliging kunnen omzeilen.

Ik baal enorm!!!
********************************************************************************************

even 30 sec. googlen en je ziet dat die peperdure BEARLOCK,
kost in mijn T5 600 euro !!!
ook geen enkele garantie geeft tegen diefstal.
denk dat met krachtige accuboor en wat diamantboren je binnen 3 min, die
hele peperdure bearlock aan gort boort.

verder zag ik na wat googlen dat er per dag (nacht) !!! gemiddeld
10 bussen worden gestolen !!
zeg kleine 4000 per jaar, en dat dit aantal sterk groeit lijkt me aannemelijk nu de grenzen met het oostblok wijd open staan.

en dat is gemiddeld, dus er zullen ook nachtten bij zijn van 25 stuks.

dus zal de enige oplossing zijn je busje binnen te zetten in een zwaar beveiligde
garage of zoiets , brrrrrrrrrr.... eigenlijk best wel triest allemaal.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Ronald van Brandwijk
Berichten: 105
Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Ronald van Brandwijk »

Als ze hem echt willen hebben zal die echt wel meegenomen worden.
Maar de gelegenheids dief zal toch raar op kijken. :ie
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Gerrit354 »

Beter iets, dan niets. Niet elke autodief heeft een diamant boor bij zich en weet dan ook nog een precies hoe hij het bearlock kan verwijderen. Het zorgt er voor dat ze langer bezig zijn en daar hebben ze hekel aan, dus een bearlock plaatsen heeft zeker wel zin.
quercusgarden
Berichten: 216
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door quercusgarden »

Gerrit354 schreef:Beter iets, dan niets. Niet elke autodief heeft een diamant boor bij zich en weet dan ook nog een precies hoe hij het bearlock kan verwijderen. Het zorgt er voor dat ze langer bezig zijn en daar hebben ze hekel aan, dus een bearlock plaatsen heeft zeker wel zin.
+1
Geen enkele beveiliging geeft jouw 100% zekerheid dat je bus er de volgende dag nog staat.
Bearlock, welke ik zelf ook in mijn T5 heb, geeft mij wel een beter gevoel dan de standaard beveiligingen.
Waar die drie minuten boortijd vandaan komen vraag ik mij af..
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door offline »

quercusgarden schreef:Geen enkele beveiliging geeft jouw 100% zekerheid dat je bus er de volgende dag nog staat.
Bearlock, welke ik zelf ook in mijn T5 heb, geeft mij wel een beter gevoel dan de standaard beveiligingen.
Waar die drie minuten boortijd vandaan komen vraag ik mij af..
Dat is heel eenvoudig.
Wanneer je het 700 meter boorgat naar de chileense mijnwerkers deelt door de tijd die men nodig had en dat afzet tegen de diepte van het gat wat je in de bearlock moet boren kom je om precies te zijn uit op 2min58,78 :toppie

Offline
quercusgarden
Berichten: 216
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door quercusgarden »

offline schreef:
quercusgarden schreef:Geen enkele beveiliging geeft jouw 100% zekerheid dat je bus er de volgende dag nog staat.
Bearlock, welke ik zelf ook in mijn T5 heb, geeft mij wel een beter gevoel dan de standaard beveiligingen.
Waar die drie minuten boortijd vandaan komen vraag ik mij af..
Dat is heel eenvoudig.
Wanneer je het 700 meter boorgat naar de chileense mijnwerkers deelt door de tijd die men nodig had en dat afzet tegen de diepte van het gat wat je in de bearlock moet boren kom je om precies te zijn uit op 2min58,78 :toppie

Offline
:bifun :bifun :bifun :bifun
Hoeven we alleen nog te zoeken naar een Chileen in een T5 :toppie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door robertTREBOR »

als je zo'n peperdure bearlock hebt moet je auto / bussie altijd met de achterkant naar de stoep parkeren.

want rij je gewoon VOORRUIT een parkeervak in, heeft die hele bearlock geen enkel nut.

( er vanuitgaande dat er parkeervakken dwars op de rijrichting zijn.)

ze maken je bus op de welbekende manier binnen 2 minuten open rijden achteruit zo een oprijwagen op die 2 straten verder

geparkeerd staat en weg is je bussie.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door henrib »

zo volgens mij is dit nu de enige oplossing

gisteren een gps tracker in de t5 gebouwd en vanaf vandaag camera beveiliging vanuit huis

kijken wat er nu zal gebeuren de komende weken

ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door raymondo »

een beetje crimineel gooit een gps stoorder in de auto.. en deze word aangesloten op je sigartten aansteker. dus je tracker werkt dan niet meer... en je camara moet je makeen aan een grote sirene.....!! dat zal ze af schrikken. de beelden smorgens terug kijken zul je weining mee bereiken....

Nederland is mooi maar als de dief niet op heterdaad word betrapt, en later word aangehouden met jou gereedschap of andere spullen in de auto er eerst bewezen worden dat het van jou is.. en dan moet de dief er ook nog officeel afstand van doen...

enkele jaren terug werd bij ons namelijk een complete auto leeg gehaald met gereedschap.. de dieven werden betrapt door de politie bij inbraak in een garagebox. maar duurde toch 5 dagen voor wij ons spul terug kregen . Omdat de dieven afstand moesten tekenen...

Hoe het allemaal precies werkt weet ik niet.. Maar krom is het zeker....

Mijn compagnon heeft 3 weken terug een inbraak gehad in zijn dodge pickup srt 10.. raam eruit dashboard aan gort.. alleen zijn pioneer is er uit.. maar wel veel schade.. hij heeft nu een bewegings sensor aan de schutting gemonteerd , waar de auto voor staat met een sirine in huis.

loopt er nu iemand rond de auto dan gaat de sirine in huis af..... ( kan dus ook af gaan met een kat of een vogel die passeert....) maar ja hij kan zo van ui het raam zien of er iemand in zijn auto zit....
offline
Berichten: 760
Lid geworden op: 20 jan 2010, 22:30

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door offline »

Sjonge jonge zeg.

Als ik dat zo lees kan ik stellen dat IK een bus heb, maar dat er verschillende zijn waarbij dat andersom is :ie.

Offline
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door rinus »

Om nog ff terug te komen op het blind plaatje in de bestuurders slot.
Kun je gewoon bestellen want er zit er ook 1 op de schuifdeuren en die is ook zonder slotgat.
En als je hem monteerd moet alleen ff het chrome gedeelte van het slot er af halen dan past die blind plaat er net op :gekte
En als dan de ab niet werkt moet je ff het kapje blindplaat slopen en sleutel erin stoppen :yes
Want de nieuwe t5 heeft ook geen slot meer in de achterklep.
Zo heb ik het zelf al eens gedaan met mijn t5 2005 en caddy2008.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door emil »

hoi
weet iemand of er een draad loopt achter de radio of daar ergens in de buurt dat als je die onderbreekt
de bus niet start of aanslaat dan zou je in een asbak of een ander vakje een benaderings schakelaar kunnen
plaatsen zodat als je daar geen sleutels o.i.d. hebt liggen de bus niet start
emil
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Harry4motion »

Sorry maar zo'n stuurslot werkt echt niet, ze zagen binnen 10 sec met een ijzerzaagje je stuur door en halen zo het slot eraf.

Denk dat het enige is een goed alarm, achteraf ingebouwd dus niet standaard. en dan eventueel een extra stuurslot of een slot op je pendalen
En misschien nog een zelfingebouwde startblokeringals extra.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door robertTREBOR »

denk dat de stuurbeugel die ik heb een betere beveiliging geeft dan een bearlock

de trillingsensor die in de stuurbeugel zit gaat onmiddelijk af bij de minste trilling of geluid en produceerd een oorverdovend geluid van 110 db!

ik was een keer me afstandsbediening vergeten om die elektronica uit te schakelen en wilde de beugel heel voorzichtig met de sleutel

openmaken en op de achterbank leggen, nou nix met geen mogelijkheid, werd gek van het oorverdovende alarm gekrijs.

ben maar snel weer me huis in gelopen om die afstandsbediening alsnog te halen en de herrie te stoppen.

ga maar eens een stuur doorzitten te zagen met 110 db alarm gekrijs in je oren en dat midden in de nacht.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door heemskerk »

robertTREBOR schreef:denk dat de stuurbeugel die ik heb een betere beveiliging geeft dan een bearlock

de trillingsensor die in de stuurbeugel zit gaat onmiddelijk af bij de minste trilling of geluid en produceerd een oorverdovend geluid van 110 db!

ik was een keer me afstandsbediening vergeten om die elektronica uit te schakelen en wilde de beugel heel voorzichtig met de sleutel

openmaken en op de achterbank leggen, nou nix met geen mogelijkheid, werd gek van het oorverdovende alarm gekrijs.

ben maar snel weer me huis in gelopen om die afstandsbediening alsnog te halen en de herrie te stoppen.

ga maar eens een stuur doorzitten te zagen met 110 db alarm gekrijs in je oren en dat midden in de nacht.
Ja dat maakt een teringherrie, mee eens. Wat de heren - of liever eikels - van het gilde soms zo succesvol maakt is dat er sommigen tussen zitten met een grote dosis creativiteit. Zo''n jankend alarm is zo uitgeschakeld of nagenoeg onhoorbaar te maken zonder een voorbeeld te geven. Kortom; alles is te kraken, omzeilen etc.
Plaats reactie