Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jan 259
Berichten: 88
Lid geworden op: 24 jun 2007, 20:08

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Jan 259 »

Ik heb de zelfde als Robert Trebor

een stuurbeugel inclusief alarm en dan voor maar € 39.90 bij conrad, wat wil je nog meer.

Mvg, Jan 259
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Harry4motion »

Een pitbull in je auto leggen? :yes
Deurtjes niet op slot en fototoestel en laptop in het zicht leggen. :gekte
Beest 3 weken geen eten geven :nuts
En dan een zwarte pitbull op je zwarte leren bekleding, dan valt hij niet zo op. :ie
En dan maar wachten tot er iemand de deur opendoet :zwaai

Even alles filmen: Leuk voor Yuotube :winter
T5harm
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2010, 14:59

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door T5harm »

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en dit onderwerp valt me meteen op.
Ik woon in de buurt van Eindhoven, en een kennis van mij kwam laatst hier en vertelde dat hier in de maand augustus, oktober en November 11 vw T5 gestolen zijn waaronder die van hem.
En allemaal 174 pk's.

Nu heb ik die zelf ook en heb laatst een verhaal gehoord van iemand die een schakelaar op zijn brandstofpomp aansloot en savonds als normale mensen slapen en de nachtwerkers beginnen met jatten de schakelaar omzet zodat deze niet werkt bij het starten.
Nu heeft hij een golf R32 benzine dus, maar zal dit ook bij diesel werken?

Bij hem werkt het goed, hij kan dan ongeveer 50mtr rijden en dan houd alles op.

Wat denken jullie hier van?
Lisboa

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door Lisboa »

Diefstalpreventie, interessante topic!

Wie zal de beste oplossing hebben? NIEMAND!!!
Als men persee jouw auto wil hebben dan krijgen ze 'm toch wel, zonder en indien nodig met geweld.
Wat je kunt doen is proberen het 'dievengilde' het zo moeilijk mogelijk te maken.

Alles wat op het gebied van electronica verkrijgbaar is om jouw T4/T5 te beveiligen is omzeilbaar.
Het gros van het dievengilde is laag/niet opgeleid,
degene die z'n huiswerk wel heeft gemaakt neemt jouw Transporter met '2 vingers in de neus mee' !!!
Meestal heb je pas door als 'ze' allang gevlogen zijn.

Alles wat op het gebied van mechanische beveiliging verkrijgbaar is voor jouw T4/T5 is te kraken.
Een klungel zal meer schade maken dan de buit zal opleveren, stuurslot/pedaalslot zijn leuk maar kosten iets maar weinig tijd om te kraken.
De Bearlock zal ook best te kraken zijn, maar blinkt uit in eenvoud, kost ontzettend veel tijd om kraken, en dat lukt je echt niet geruisloos.

Misschien wel een goede tip om over na te denken: Het is hier soms op dit forum net 1 grote showroom!!!
We zijn trots op onze spullen en delen met z'n allen één grote passie, de Transporter.
Daarnaast vertellen we vaak in details over allerlei onderdelen/accesoires van onze voertuigen.
Sommige mensen hebben interessante details over hun transporter onderin hun profiel staan.
Het is net een beetje marktplaats hier: met de juiste zoekwoorden komen de 'gewenste' transporters naar voren op een presenteerblaadje.

'Niets erin - niets eruit' ook al zo'n bekende kreet.
Ook al heb ik er nooit zin in, elke dag neem ik het radiofrontje(welliswaar een simpel ding) uit de auto,
navigatie heb ik er ook niet in zitten dus dat scheelt weer.
Daarnaast heb ik een vervelende eigenschap, ik slaap superlicht, helaas word ik wakker van minste of geringste.
Voor ik het vergeet, onze lieve trouwe hond is een verschrikkelijk rotbeest om tegen je te hebben in bepaalde situaties, mogen jullie raden welke... Heb ik niet getraind, het zit er nu eenmaal in en zo zie ik 'm het minst graag.

De vrije toegankelijkheid van dit forum is misschien wel z'n grootste nadeel.
Gebruikersavatar
vwardje
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 feb 2007, 23:37
Locatie: wierden
Contacteer:

Re: Diefstal-preventief idee of niet? Wat vinden jullie?

Bericht door vwardje »

theo schreef:volgens mij help maar een ding,
de kans dat je bus gestolen word daalt met bijna 100%.

neem een (sl)opel die laten ze staan en ze rijden heerlijk en zijn een stuk goedkoper!

heemskerk schreef:Ik heb een aantal pages terug gelezen over de diefstalmethode waar het deurslot geforceerd wordt en vervolgens via obd de startblokkering wordt verwijderd/gereset. Deze diefstallen vinden ook plaats op klaarlichte dag op bijvoorbeeld het parkeerterrein van de Efteling e.d. Wanneer ik mij verplaats in de heren van het dievengilde kan ik mij voorstellen dat men dit zo onopvallend mogelijk wil doen en daarom liever het slot forceert dan een raam inslaan. Ook wanneer een gestolen T5 direct naar voormalig Oostblok of omringende landen wordt gedeleted kan ik mij voorstellen dat men liever niet de hele reis met een kapot (open!) raam rijdt.

Is het een goed idee -naast andere preventieve maatregelen- het linkerdeurslot te verwijderen (dit is een los 'blokje' ) en er een blinde klink in te zetten net zoals bij mijn rechterdeur? Heeft elke T5 trouwens zo'n klink zonder sleutelgat op de bijrijdersdeur en schuifdeu(ren)? Ik heb laatst alle handgrepen vervangen vanwege kunststoferosie :lach en volgens een snelle scan moet dat (blinde) slotplaatje zonder sleutelbaardgat ook aan de bestuurderskant passen.

Ook vindt ik 't wel strak staan..... Tja, er is ook een eventuele keerzijde; wat als de ab niet meer werkt? Volgens mijn is het een niet al te grote ingreep op een reedcontactje in bijvoorbeeld de spiegelkap te bevestigen wat parallel geschakeld staat met de ver- en ontgrendelingsknopje in de linkerdeur. Magneetje aan de sleutelbos en klaar. Een waterdicht minischakelaartje in diezelfde spiegelkap monteren die bijvoorbeeld met een speld door een 1,5 mm gaatje ingedrukt kan worden en zo de bus weer ontgrendelt is ook een suggestie.

Reacties?
Opel en heerlijk rijden in 1 zin :muur Ïn your dreams :bonk
there is no bussie like vw bussie
Plaats reactie