Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR plaatje
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: EGR plaatje
Bij Tunex krijg je pas de ECHTE gekopieerde software!
Ga dat aub niet vergelijken met JD.
Ga dat aub niet vergelijken met JD.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: EGR plaatje
jd is inderdaad wel duur
maar soms heb ik de indruk dat mensen denken dat chiptunen net zoiets zien als een windows update
simpel en algemeen
maar bij chiptunen moet je wel weten wat je doet , je hoeft niet zoveel verkeerd te doen, of je jaagt de temperatuur zo hoog op dat zuigers smelten of inspuiting te vroeg zetten dat er (te) veel kracht op op zuigers drijfstangen en krukas komt dat hier iets mee gebeurd
kort gezegd:
ik geef liever een paar honderd euro uit zodat ik weet dat het goed gebeurd en geen nieuw blok moet zetten
wat iets zal kosten van 5 a 6000 euro
en wat ik hoor van jd en ik ben er laatst geweest dan zit dat daar echt wel goed ze doen daar echt van alles
van lupo's van 13.000 euro tot Q7'S VAN 130.000 euro
en die jongens snappen ook wat ze doen
maar er zijn er ongetwijfeld tuners die ook wel weten wat ze doen en vragen misschien minder
maar bovenstaande ter verdediging van de prijzen van j.d.
maar soms heb ik de indruk dat mensen denken dat chiptunen net zoiets zien als een windows update
simpel en algemeen
maar bij chiptunen moet je wel weten wat je doet , je hoeft niet zoveel verkeerd te doen, of je jaagt de temperatuur zo hoog op dat zuigers smelten of inspuiting te vroeg zetten dat er (te) veel kracht op op zuigers drijfstangen en krukas komt dat hier iets mee gebeurd
kort gezegd:
ik geef liever een paar honderd euro uit zodat ik weet dat het goed gebeurd en geen nieuw blok moet zetten
wat iets zal kosten van 5 a 6000 euro
en wat ik hoor van jd en ik ben er laatst geweest dan zit dat daar echt wel goed ze doen daar echt van alles
van lupo's van 13.000 euro tot Q7'S VAN 130.000 euro
en die jongens snappen ook wat ze doen
maar er zijn er ongetwijfeld tuners die ook wel weten wat ze doen en vragen misschien minder
maar bovenstaande ter verdediging van de prijzen van j.d.
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: EGR plaatje
@Roberttrebor
Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen "zat even op de link te klikken van de tuner hier 2 berichten boven
voor een t5 174 pk naar 205 pk > 550 euro !!! duur !! voor een beetje gecopieerde sofware, wat een geld
exact dezelfde software krijg je bij http://www.tunex.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor 225 euro"
Het zal nooit exact dezelfde software zijn aangezien Jeroen zelf zijn software schrijft en ontwikkelt. Dit bedrijf is een van de weinigen die geld heeft geinvesteerd in een vermogensbank ( en de bank die hij heeft is echt geen rotzooi). Weet je wat duur is?! Goedkope software en dan naar een tijdje je motor in de soep hebben dat is duur.
Wil hiermee niet zeggen dat "jouw" tuning slecht is, omdat ie goedkoop is.
Misschien zou je het verhaal kunnen omdraaien en is jouw tuning goedkoop om dat het gecopieerde software is.
Gr Edje
Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen "zat even op de link te klikken van de tuner hier 2 berichten boven
voor een t5 174 pk naar 205 pk > 550 euro !!! duur !! voor een beetje gecopieerde sofware, wat een geld
exact dezelfde software krijg je bij http://www.tunex.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor 225 euro"
Het zal nooit exact dezelfde software zijn aangezien Jeroen zelf zijn software schrijft en ontwikkelt. Dit bedrijf is een van de weinigen die geld heeft geinvesteerd in een vermogensbank ( en de bank die hij heeft is echt geen rotzooi). Weet je wat duur is?! Goedkope software en dan naar een tijdje je motor in de soep hebben dat is duur.
Wil hiermee niet zeggen dat "jouw" tuning slecht is, omdat ie goedkoop is.
Misschien zou je het verhaal kunnen omdraaien en is jouw tuning goedkoop om dat het gecopieerde software is.
Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: EGR plaatje
Zo, we raken al aardig off-topic... Ik had mijn T4 ook laten tunen bij Tunex, 80.000 kilometer probleemloos gereden én een fors lager verbruik.
Nu een T5 en het lijkt er op dat deze 2.5. TDI wat meer dorst heeft dan zijn voorganger. Reden om eens te kijken wat we daar aan kunnen doen. Omdat ik destijds én heb laten tunen én de EGR heb dichtgezet kan ik niet meer herleiden waar de brandstofbesparing aan te danken is.
Nu was ik dus van plan te beginnen met de eenvoudigste ingreep; de EGR dichtzetten. Dát blijkt bij een T5 dus niet ongestraft te kunnen en zo kwam ik op het idee om het eventueel softwarematig te laten doen. Dit topic lezende neig ik zelfs weer naar tuning. Technisch kan ik het absoluut niet beoordelen en dan mag ik hopen dat mensen die hier de voorkeur uitspreken voor JD en afkeer voor Tunex daar goede argumenten voor hebben.
Motorschade wil niemand maar als Tunex ongehinderd door enige kennis van zaken zou tunen lijkt me dat het bedrijf wel zou sneuvelen. Ik ben er dan nog niet uit en zal het forum er nog verder op nalezen. Ik wil vooral brandstof besparen want nu zit ik met een voorzichtige eerste berekening na 4.000 kilometer op 1 op 10 en dat bij een normale rijstijl. Zitten wel 500 caravankilometers in dus ik houdt een slag om de arm maar ik zou toch wel weer een 1.000 kilometer op een tank willen halen en dat is tot op heden niet gelukt.
Groet,
Carlo
Nu een T5 en het lijkt er op dat deze 2.5. TDI wat meer dorst heeft dan zijn voorganger. Reden om eens te kijken wat we daar aan kunnen doen. Omdat ik destijds én heb laten tunen én de EGR heb dichtgezet kan ik niet meer herleiden waar de brandstofbesparing aan te danken is.
Nu was ik dus van plan te beginnen met de eenvoudigste ingreep; de EGR dichtzetten. Dát blijkt bij een T5 dus niet ongestraft te kunnen en zo kwam ik op het idee om het eventueel softwarematig te laten doen. Dit topic lezende neig ik zelfs weer naar tuning. Technisch kan ik het absoluut niet beoordelen en dan mag ik hopen dat mensen die hier de voorkeur uitspreken voor JD en afkeer voor Tunex daar goede argumenten voor hebben.
Motorschade wil niemand maar als Tunex ongehinderd door enige kennis van zaken zou tunen lijkt me dat het bedrijf wel zou sneuvelen. Ik ben er dan nog niet uit en zal het forum er nog verder op nalezen. Ik wil vooral brandstof besparen want nu zit ik met een voorzichtige eerste berekening na 4.000 kilometer op 1 op 10 en dat bij een normale rijstijl. Zitten wel 500 caravankilometers in dus ik houdt een slag om de arm maar ik zou toch wel weer een 1.000 kilometer op een tank willen halen en dat is tot op heden niet gelukt.
Groet,
Carlo
Re: EGR plaatje
hooooo huuuuuu stop
ik bedoel niet dat de andere slecht tuners zijn maar denk niet te licht over chiptuning
vw heeft vele miljoenen uitgegeven aan de ontwikkeling van de motoren en ook de software
dus alle kenvelden van de motor ecu hebben een reden, natuurlijk zijn ze aan de veilige kant
gebleven voor wat betreft de belasting van de motor
maar .... alie babba poef ! pk's erbij is volgens mij wel gevaarlijk
dus ga alleen naar een tuner die je vertrouwd en niet naar de goedkoopste
ik bedoel niet dat de andere slecht tuners zijn maar denk niet te licht over chiptuning
vw heeft vele miljoenen uitgegeven aan de ontwikkeling van de motoren en ook de software
dus alle kenvelden van de motor ecu hebben een reden, natuurlijk zijn ze aan de veilige kant
gebleven voor wat betreft de belasting van de motor
maar .... alie babba poef ! pk's erbij is volgens mij wel gevaarlijk
dus ga alleen naar een tuner die je vertrouwd en niet naar de goedkoopste
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: EGR plaatje
als iedereen eens de moeite zou nemen en even te kijken op http://www.tunex.nl" onclick="window.open(this.href);return false; bij de ingezonden reacties van de
velen honderden tevreden klanten, dan kan je zien dat goedkoop ook goed kan zijn.
ik zelf kwam 3 jr geleden voor het eerst met tunex in contact, betaalde 225 euro voor waarschijnlijk gecopieerde
software, nou en, zal mij een zorg zijn ! goed is goed , een gecopieerde muziek cd klinkt net zo mooi als de orginele !
en kreeg er voor terug een t4 2500tdi die er minimaal 25 pk bij kreeg + een enorm koppel en bovendien
ook nog eens 1 op 13 reed daarna, daarvoor ca 1 op 11, in die 3 jr. heb ik er probleemloos 150.000 km bij gereden,
wat wil een mens nog meer.
misschien is het wel dezelfde software maar dan gecopieerd die je bij de dealer kan krijgen tegen betaling van ca 1600 euro !
maar mij een zorg wat een ander voor tunen wil betalen, ik vertel alleen mijn eigen ervaring daar is uiteindelijk een forum voor
bedoeld dat we ervaringen uitwisselen op niet commerciele basis, puur om elkaar te helpen.
velen honderden tevreden klanten, dan kan je zien dat goedkoop ook goed kan zijn.
ik zelf kwam 3 jr geleden voor het eerst met tunex in contact, betaalde 225 euro voor waarschijnlijk gecopieerde
software, nou en, zal mij een zorg zijn ! goed is goed , een gecopieerde muziek cd klinkt net zo mooi als de orginele !
en kreeg er voor terug een t4 2500tdi die er minimaal 25 pk bij kreeg + een enorm koppel en bovendien
ook nog eens 1 op 13 reed daarna, daarvoor ca 1 op 11, in die 3 jr. heb ik er probleemloos 150.000 km bij gereden,
wat wil een mens nog meer.
misschien is het wel dezelfde software maar dan gecopieerd die je bij de dealer kan krijgen tegen betaling van ca 1600 euro !
maar mij een zorg wat een ander voor tunen wil betalen, ik vertel alleen mijn eigen ervaring daar is uiteindelijk een forum voor
bedoeld dat we ervaringen uitwisselen op niet commerciele basis, puur om elkaar te helpen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: EGR plaatje
Mmm, het is wat lomp opgeschreven maar het gaat om het resultaat en daar heeft robertTREBOR wel een punt...
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: EGR plaatje
Tunen op maat met een rollenbank is altijd nog beter dan standaard software erin laden.
Als sponsor van Weetjewel heb je ook nog Chipmeister waar je heen kan gaan, krijg je ook nog een flinke korting.
Maar ik wil geen standaard software tuning, niet iedere motor is hetzelfde.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een aangepast uitlaatsysteem, dan is standaard software niet echt geschikt.
Als sponsor van Weetjewel heb je ook nog Chipmeister waar je heen kan gaan, krijg je ook nog een flinke korting.
Maar ik wil geen standaard software tuning, niet iedere motor is hetzelfde.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een aangepast uitlaatsysteem, dan is standaard software niet echt geschikt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: EGR plaatje
Ik zeg maar zo:
viewtopic.php?f=2&t=13635&p=74559#p74559
Doe er je voordeel mee, als je het topic even doorgelezen hebt
viewtopic.php?f=2&t=13635&p=74559#p74559
Doe er je voordeel mee, als je het topic even doorgelezen hebt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: EGR plaatje
Multivan Generation schreef:Ik zeg maar zo:
viewtopic.php?f=2&t=13635&p=74559#p74559
Doe er je voordeel mee, als je het topic even doorgelezen hebt
Wat kan een mens toch veranderen van mening in 2 jaar tijd
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: EGR plaatje
tja was het eigenlijk al vergeten , blooos
de stekker van de luchtmassameter was niet diep genoeg in de contrastekker gedrukt.
vond me t4 al zo traag , met heel veel moeite 140 km/ uur, dus naar tunex, maar zonder active turbo
helpt tunen echt niet !
eenmaal het stekkertje goed vastgeklikt , men ! ineens 50 pk ofzo erbij ! wat een genot.
komt het toch nog uit na 2 jr. ! had denk zelf me luchtfilter keer verv. en e.e.a. losgemaakt zonder ......................pffffff
okay tunex heeft inmiddels mijn emailtje beantwoord
de foutmelding van de dichtte EGR halen ze zonder problemen weg.
binnenkort als ik me bus terugkrijg van dubbele cabine inbouw bij http://www.profiglass.nl" onclick="window.open(this.href);return false; toch maar even naar tunex.
egr plaatje is al besteld.
met dank aan alle zeer oplettende weetjewelles hier hahahaaaah
de stekker van de luchtmassameter was niet diep genoeg in de contrastekker gedrukt.
vond me t4 al zo traag , met heel veel moeite 140 km/ uur, dus naar tunex, maar zonder active turbo
helpt tunen echt niet !
eenmaal het stekkertje goed vastgeklikt , men ! ineens 50 pk ofzo erbij ! wat een genot.
komt het toch nog uit na 2 jr. ! had denk zelf me luchtfilter keer verv. en e.e.a. losgemaakt zonder ......................pffffff
okay tunex heeft inmiddels mijn emailtje beantwoord
de foutmelding van de dichtte EGR halen ze zonder problemen weg.
binnenkort als ik me bus terugkrijg van dubbele cabine inbouw bij http://www.profiglass.nl" onclick="window.open(this.href);return false; toch maar even naar tunex.
egr plaatje is al besteld.
met dank aan alle zeer oplettende weetjewelles hier hahahaaaah
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)