Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuwe viano
nieuwe viano
De nieuwe motoren voor de viano / vito zijn bekend:
Aandrijving: Nieuwe zuinige BlueEFFICIENCY technologie
Meer vermogen, lage emissiewaarden en een laag brandstofverbruik staan bij de
nieuwe aandrijflijn centraal. De nieuwe bestelwagens voldoen in alle
uitvoeringen aan de emissienorm EU5. De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik
zijn tot 15 procent lager in vergelijking met de vorige generatie. Met een verbruik
van 6.9 liter op de honderd kilometer zijn zij de zuinigste in hun klasse.
Hiervoor zorgt niet alleen de motortechniek van de compleet nieuwe generatie
van vier- en zescilindermotoren van Mercedes-Benz, maar ook de
BlueEFFICIENCY technnologie. Met onder andere een ECO-start-stop systeem en
banden met lagere rolweerstand wordt het brandstofverbruik gereduceerd. De
nieuwe Eco Gear-zesversnellingsbak (is standaard in combinatie met alle
viercilinder dieselmotoren) zorgt voor lagere toerentallen. Dat draagt eveneens bij
aan de verlaging van emissies en het brandstofverbruik
"De stille en krachtige dieselmotoren in de Vito en Viano kunnen varieren in vier
en zes cilinder Dieselmotoren met vermogens van 70 kW (95 pk) tot wel 165 kW
(224 pk). Al deze motoren zijn uitgerust met een roetfilter"
hier kan een lekkere 6pitter helaas nog wel.
Al moet ik hem niet hebben!Het is en blijft een sterreken.
maar wel een bewijs dzt 6 pitters en euro 5 wel kunnen !
224pk, straks weer allemaal viano's die in m'n gat rijden"
Aandrijving: Nieuwe zuinige BlueEFFICIENCY technologie
Meer vermogen, lage emissiewaarden en een laag brandstofverbruik staan bij de
nieuwe aandrijflijn centraal. De nieuwe bestelwagens voldoen in alle
uitvoeringen aan de emissienorm EU5. De CO2-uitstoot en het brandstofverbruik
zijn tot 15 procent lager in vergelijking met de vorige generatie. Met een verbruik
van 6.9 liter op de honderd kilometer zijn zij de zuinigste in hun klasse.
Hiervoor zorgt niet alleen de motortechniek van de compleet nieuwe generatie
van vier- en zescilindermotoren van Mercedes-Benz, maar ook de
BlueEFFICIENCY technnologie. Met onder andere een ECO-start-stop systeem en
banden met lagere rolweerstand wordt het brandstofverbruik gereduceerd. De
nieuwe Eco Gear-zesversnellingsbak (is standaard in combinatie met alle
viercilinder dieselmotoren) zorgt voor lagere toerentallen. Dat draagt eveneens bij
aan de verlaging van emissies en het brandstofverbruik
"De stille en krachtige dieselmotoren in de Vito en Viano kunnen varieren in vier
en zes cilinder Dieselmotoren met vermogens van 70 kW (95 pk) tot wel 165 kW
(224 pk). Al deze motoren zijn uitgerust met een roetfilter"
hier kan een lekkere 6pitter helaas nog wel.
Al moet ik hem niet hebben!Het is en blijft een sterreken.
maar wel een bewijs dzt 6 pitters en euro 5 wel kunnen !
224pk, straks weer allemaal viano's die in m'n gat rijden"
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: nieuwe viano
ik heb een paar collega's die in duitsland wonen en die zeggen dat de belasting die ze daar moeten betalen sterk afhangkelijk is van de cilinder inhoud en dat dat een belangrijke reden is voor vw om de 2 liters te monteren
maar wees geduldig de tdi is nog niet helemaal rood
maar wees geduldig de tdi is nog niet helemaal rood
Re: nieuwe viano
hier kan een lekkere 6pitter helaas nog wel.
Al moet ik hem niet hebben!Het is en blijft een sterreken.
maar wel een bewijs dzt 6 pitters en euro 5 wel kunnen !
224pk, straks weer allemaal viano's die in m'n gat rijden"
Waar houdt het op met het aantal pk's? Het tempo wordt toch al door andere weggebruikers bepaald. Op de autoweg mag je al blij zijn als je er 120 kunt rijden. Ik lig dus niet wakker van die Vito's met "Überpferdestärke". Misschien dat ze je inhalen, maar bij de eerstvolgende file sta je er toch weer naast
Dat extra motorvermogen moet ook ergens vandaan komen, dus ik geloof ook niet zo in die 6,9 l/100 km en zeker niet bij die 6-cilinders. Typisch Mercedes: "wir sind besser".
Al moet ik hem niet hebben!Het is en blijft een sterreken.
maar wel een bewijs dzt 6 pitters en euro 5 wel kunnen !
224pk, straks weer allemaal viano's die in m'n gat rijden"
Waar houdt het op met het aantal pk's? Het tempo wordt toch al door andere weggebruikers bepaald. Op de autoweg mag je al blij zijn als je er 120 kunt rijden. Ik lig dus niet wakker van die Vito's met "Überpferdestärke". Misschien dat ze je inhalen, maar bij de eerstvolgende file sta je er toch weer naast
Dat extra motorvermogen moet ook ergens vandaan komen, dus ik geloof ook niet zo in die 6,9 l/100 km en zeker niet bij die 6-cilinders. Typisch Mercedes: "wir sind besser".
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: nieuwe viano
Sie sind auch besser !
Re: nieuwe viano
liever een ster in de voorruit van m'n t5
dan een ster op mijn grille!!!!!!
een vito zal ook wel goed zijn maar wat betreft uitstraling kan ie echt niet tippen aan een t5
dan een ster op mijn grille!!!!!!
een vito zal ook wel goed zijn maar wat betreft uitstraling kan ie echt niet tippen aan een t5
Re: nieuwe viano
idd liever een ster in de vooruit,
toen ik voor mijn nieuwe t5 ging zien, ook even bij de viano dubbele cabine gaan kijken.
Maar de binnenkant valt toch wel dik tegen....
Maar nu ..... het is nog zolang wachten tot ie geleverd wordt..... nog tot eind november...........
maar dan eindelijk nieuwe t5 caravelle LWB comfortline dubbele cabine 132kw handgeschakeld.....hopelijk een lekker ding ;-)
toen ik voor mijn nieuwe t5 ging zien, ook even bij de viano dubbele cabine gaan kijken.
Maar de binnenkant valt toch wel dik tegen....
Maar nu ..... het is nog zolang wachten tot ie geleverd wordt..... nog tot eind november...........
maar dan eindelijk nieuwe t5 caravelle LWB comfortline dubbele cabine 132kw handgeschakeld.....hopelijk een lekker ding ;-)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: nieuwe viano
Ik heb een transporter gekocht vanwege die heerlijke 5 cylindermotoren en omdat audi toen stopte met het leveren van 5 cylinders.
Nu vw ook geen 5 cylinders meer gebruikt heeft een transporter voor mij ook geen meerwaarde meer, volgende auto maar weer een audi want die heeft wel weer een 5 cylindermotor.
5 FOR LIFE
Nu vw ook geen 5 cylinders meer gebruikt heeft een transporter voor mij ook geen meerwaarde meer, volgende auto maar weer een audi want die heeft wel weer een 5 cylindermotor.
5 FOR LIFE
- Harry4motion
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02
Re: nieuwe viano
5 cil lopen inderdaad erg mooi!
Maar geduld, zoals hierboven ook al stond, er is nog een lettertje over, en die wordt gewoon een keertje rood, en dan zit er gewoon meer pk in dan die benz, en misschien wordt het een 5 cilinder of misschien een 6, we zien het wel, lijkt me sterk dat ze meer dan 225 pk uit een 4 cilinder met 2 liter gaan persen, al kan het natuurlijk wel....
Maar geduld, zoals hierboven ook al stond, er is nog een lettertje over, en die wordt gewoon een keertje rood, en dan zit er gewoon meer pk in dan die benz, en misschien wordt het een 5 cilinder of misschien een 6, we zien het wel, lijkt me sterk dat ze meer dan 225 pk uit een 4 cilinder met 2 liter gaan persen, al kan het natuurlijk wel....
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: nieuwe viano
Al deze verschillende meningen zijn normaal, mijn mening is na 2 transporters met in totaal 400.000 km dat de VW een goeie bus is met een prachtige boddy. (mooier dan de MB)
Op mechanisch vlak is en blijft de MB beter. (heb ook 2 MB's).
Je moet niet enkel naar de kwaliteit van de bus kijken, ook naar alles wat errond hangt en dan bedoel ik dealers, techniekers (monteurs), opleidingen, en ga maar door. Al zullen er altijd uitzonderingen zijn.
Dit is mijn mening en daar kan niemand me vanaf helpen.
Eerlijk toch ?
John.
Op mechanisch vlak is en blijft de MB beter. (heb ook 2 MB's).
Je moet niet enkel naar de kwaliteit van de bus kijken, ook naar alles wat errond hangt en dan bedoel ik dealers, techniekers (monteurs), opleidingen, en ga maar door. Al zullen er altijd uitzonderingen zijn.
Dit is mijn mening en daar kan niemand me vanaf helpen.
Eerlijk toch ?
John.
Re: nieuwe viano
"En de Passat krijgt een bijzonder krachtige viercilinder diesel, de 2.0 BiTDI. Dat is de 2.0 TDI met twee turbo’s, een motor die al in de nieuwe Transporter ligt, maar in de Passat schopt hij het tot 220 pk en 450 Nm."Harry4motion schreef:5 cil lopen inderdaad erg mooi!
Maar geduld, zoals hierboven ook al stond, er is nog een lettertje over, en die wordt gewoon een keertje rood, en dan zit er gewoon meer pk in dan die benz, en misschien wordt het een 5 cilinder of misschien een 6, we zien het wel, lijkt me sterk dat ze meer dan 225 pk uit een 4 cilinder met 2 liter gaan persen, al kan het natuurlijk wel....
bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/14162 ... leerd-rond
We wisten al dat de motoren van de transporter samen waren ontwikkeld met de personenwagendivisie en de nieuwe passat gaat binnenkort in productie, dus dan zal die TDI ook wel komen.
Re: nieuwe viano
Hallo Wjwellers,
Zolang er nog genoeg mensen met geld zijn die het nog aan een zescilinder uit kunnen geven,
zal mercedes ze ook nog wel in hun busjes blijven planten.
En wat waar is zon 6 cilinder met zon 3 liter heeft natuurlijk wel wat souplese en vermogen.
Maar downsizen is toch wel de trend als ik dat zo allemaal bezie.
Ontwikkelen zie ik volkswagen zon 6 cilinder voor de transporters echt niet meer doen.
there is no substitute voor cubic inches, dat is wat de amerikanen er van vonden.
Maar die zijn er inmiddels ook aardig van terug gekomen.
Een aardige viercilinder tdi met 140 pk in een busje niks mis mee lijkt me.
Succes allemaal.
Zolang er nog genoeg mensen met geld zijn die het nog aan een zescilinder uit kunnen geven,
zal mercedes ze ook nog wel in hun busjes blijven planten.
En wat waar is zon 6 cilinder met zon 3 liter heeft natuurlijk wel wat souplese en vermogen.
Maar downsizen is toch wel de trend als ik dat zo allemaal bezie.
Ontwikkelen zie ik volkswagen zon 6 cilinder voor de transporters echt niet meer doen.
there is no substitute voor cubic inches, dat is wat de amerikanen er van vonden.
Maar die zijn er inmiddels ook aardig van terug gekomen.
Een aardige viercilinder tdi met 140 pk in een busje niks mis mee lijkt me.
Succes allemaal.
Re: nieuwe viano
helemaal met bovenstaande reactie eens
wou zelf ook geen 1.9 toen mijn 2.5 kocht
en als vw de 2.5 was blijven maken zou mijn volgende waarschijnlijk ook een 2.5 zijn
als ik geen vw fan zou zijn en kickte op pk's dan zou de keus voor zo'n v6 best aantrekkelijk kunnen zijn
maar :
wou zelf ook geen 1.9 toen mijn 2.5 kocht
en als vw de 2.5 was blijven maken zou mijn volgende waarschijnlijk ook een 2.5 zijn
als ik geen vw fan zou zijn en kickte op pk's dan zou de keus voor zo'n v6 best aantrekkelijk kunnen zijn
maar :
Re: nieuwe viano
Ze hoeven natuurlijk niet speciaal een 6 cilinder te ontwikkelen voor de transporter, in de Q7 en en Touareg ligt al een prima motor. En in de Q7 haalt deze motor met AdBlue de Euro 6 norm, dus ook over uitstoot valt niet te zeuren.pieters schreef:Maar downsizen is toch wel de trend als ik dat zo allemaal bezie.
Ontwikkelen zie ik volkswagen zon 6 cilinder voor de transporters echt niet meer doen.
Re: nieuwe viano
Deze motor pas helaas niet in de T5. In de neus van een T5 is geen plaats voor een V6-blok. Ik zou me eerder de 5-clinder met een nieuwe commonrail cilinderkop kunnen voorstellen.Gerrit354 schreef:Ze hoeven natuurlijk niet speciaal een 6 cilinder te ontwikkelen voor de transporter, in de Q7 en en Touareg ligt al een prima motor. En in de Q7 haalt deze motor met AdBlue de Euro 6 norm, dus ook over uitstoot valt niet te zeuren.pieters schreef:Maar downsizen is toch wel de trend als ik dat zo allemaal bezie.
Ontwikkelen zie ik volkswagen zon 6 cilinder voor de transporters echt niet meer doen.
Misschien zijn er leveranciers die een nieuwe cilinderkop zouden kunnen ontwikkelen. Ik ben op dit moment een Amerikaanse auto aan het restaureren. Er komt een high performance V8 in met speciale cilinderkoppen. Als je ziet wat er in Amerika allemaal te koop is op het gebied van tuning, komen we hier er maar bekaaid van af met onze busjes. Bovendien zijn de prijzen voor complete motoren naar verhouding best laag.
Re: nieuwe viano
Daar had ik inderdaad niet aan gedacht, zo een blok is ook best groot: