Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruitrijcamera

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

achteruitrijcamera

Bericht door Harry4motion »

leuk scrable woord,
Maar ook echt aan te raden, dit werkt echt super. zodra je hem in zijn achteruit versnelling zet springt het beeld van de camera aan op je nav scherm. je ziet echt alles. Ook kun je nu een aanhanger oppikken zonder dat er iemand achter staat te gebaren hoever je nog kan.
Er zit een timertje tussen die hem 15 seconden aanhoudt als je weer vooruit rijdt, dit om te voorkomen dat je heel de tijd aan uit krijgt als je aan het inparkeren bent.
Ben er echt heel blij mee, kan een parkeersensor wat mij betreft niet tegenop!
Het enige is ik had het veel eerder moeten doen, want nu heb ik inmiddels al 2 keer een paaltje geraakt, 1 keer was echt best erg, koste 800,- en de tweede keer kon ik het zelf herstellen, en laten restylen, dit koste 75,-
Terwijl de hele camera met inbouw erbij 419,- kost (incl BTW)
de nav had ik al.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: achteruitrijcamera

Bericht door mettesboy »

Heb er bij mijn volgende eentje laten inwerken in combinatie met een pioneer dubbel din, de camera had alleen geen infrarood voor snachts, maar ik denk nu niet dat het een probleem gaat zijn. (en anders zorg ik wel voor een fel lichtje ;-))

Mijn huidige heeft sensoren, maar die werken toch niet altijd even goed blijkbaar....
:huilen

ga trouwens nog een rcd310 of 315 over hebben als de nieuwe geleverd wordt, indien iemand interesse...
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Jurjen »

Bij mij zit er een Kenwood set in die achteruit kan kijken. Helaas haaltie zn voeding uit de achteruitrij-lampen zodat je m niet zelf even aan kan zetten om een foto van een bumperklever ofzo te maken.

Wel erg positief is de 180 graden view die je onder meer kan splitsen in een venstertje kijkt naar links en een venstertje kijkt naar rechts. Super handig wanneer je achter tussen 2 busjes moet uitparkeren. De cam geeft dan meteen zicht of de weg vrij is.

Het licht van de achteruitrijlampen is voldoende om een korrelig maar helder en duidelijk beeld te geven.

Om onduidelijke redenen heb ik ook nog sensoren en eigenlijk werkt die combi wel goed. Rustig op de spiegels achteruit snorren totdat ie tuut zegt. Dan op het cambeeld de laaste centimeters benutten.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: achteruitrijcamera

Bericht door Harry4motion »

Bumperklevers heb ik meest niet zo'n last van, anders gewoon erlangs laten. Maar het zou wel leuk zijn als er een schakelaartje zou zijn die de camera activeert zodat je bij het stoplicht lekker kunt kijken naar degene achter je. Bij mij blijft hij 15 seconden aan nadat je hem in zijn vooruit versnelling hebt gezet. Moet dus denk ik wel te doen zijn met een schakelaartje. Als ik nog eens tijd heb ga ik het uitzoeken.
Plaats reactie