Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verliefd en houden van op de eerste date

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

dat zou kunnen bij 120 op de cruise rijd ik nu 122 op denavigatie..
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door J. Jolliffe »

Ok, dan heb je in feite een langere overbrenging gecreëerd. Dus met minder toeren behaal je nu dezelfde snelheid. Dat geeft iets trekkracht verlies aan de wielen. Daarbij het bredere rubber en het waarschijnlijk flink zwaardere wiel wat op gang moet worden geholpen en gehouden. Ik denk dat dit al een stuk verklaring geeft voor de ietwat tegenvallende prestaties en het verbruik. Ik zou het toch eens proberen om een weekje met standaard wielen rond te rijden, kijken wat je daar van merkt.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb met de ouwe 5 cilinder 174Pk en 20 inch(275) een verbruik van rond de 12,3l/100Km en met 18inch zit ik rond de 1 op 10
Maar die 20inch staat wel errrrrg dik :knipoog

Ik heb ook een tijdje winterbanden op 17inch staal gehad maar die verbruikte net zoveel als de 20inch deed :groteogen
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door edjeraketje »

@ Raymondo
Die 275 is die dan in de 40 of de 35 serie. Met 275/40 kom je niet aan je topsnelheid toe. En zal ie bovenin niet tot de gewenste snelheid komen.
Tevens heb je de bus verlaagd, is de uitlijning erg sportief (negatief) gezet? Wanneer dit het geval is dan scheelt dat ook een aantal kilometers op topsnelheid. En natuurlijk ook in verbruik :toppie
Je ervaringen met je DSG vind ik erg bedroevend, zou toch van mijn dealer verlangen dat ie hier zeer snel met een goede oplossing voor komt. En anders gelijk maar software modificeren zodat ook de Dsg een ander karakter krijgt.
En stel je dealer een termijn waarbinnen ze dit gaan oplossen; van opmerkingen "het komt allemaal goed" gaan bij mij mijn nekharen overeind staan.
Wanneer je een nieuw produkt koopt mag je toch verwachten dat er geen gebreken meer zijn. Of mag je nu tijdelijk ook wat van je aanschafbedrag op je rekening terug ontvangen :zodenkikerookover

Suc6 met je dealer/ Pon
Jammer dat Pon nog steeds struisvogel politiek bedrijft............kop in het zand steken en hopen dat het probleem weg gaat :bifun
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

hallo.. ik rijd op 275 bij 35... gisteren getest in duitsland.. handmatig naar de 7...wanneer ik top in in de 6 haal. doet die niks mee.. gaat echt niet harder als 180.. heb al contat gehad met jd.... dus... eerste effe volgende week me garantie dingetjes laten helpen en dan naar jd.... kijken of het dan beter is met die bak....

uitlijning is neutraal gezet toen ik de banden er nieuw onder deed maar merk ook het probleem wat in een ander topic staat nu 7000 km later dat die scheef staat...... dus na het vervangen van de veerschotel lagers kan de dealer hem uitlijn. laat ze de topics hier wel lezen. kunnen ze hun best doen...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Multivan Generation »

raymondo schreef:hierbij de eerste fotos !!

ik rijd op vredestijn dus dat zit wel goed....

fotos van interieur komen nadat het leer is gemonteerd

Heb ik die foto's nu gemist? :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door raymondo »

fotos heb je niet gemist...... word nog aan gewerkt..... haha... sorry maar komt goed. binnenkort gaat het gebeuren
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door Multivan Generation »

als het zo door gaat (wat ik al allemaal heb gelezen :ie ) lijkt het wel, alsof je die bus al k#t$-beu bent..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: verliefd en houden van op de eerste date

Bericht door edjeraketje »

raymondo schreef:hallo.. ik rijd op 275 bij 35... gisteren getest in duitsland.. handmatig naar de 7...wanneer ik top in in de 6 haal. doet die niks mee.. gaat echt niet harder als 180.. heb al contat gehad met jd.... dus... eerste effe volgende week me garantie dingetjes laten helpen en dan naar jd.... kijken of het dan beter is met die bak....

uitlijning is neutraal gezet toen ik de banden er nieuw onder deed maar merk ook het probleem wat in een ander topic staat nu 7000 km later dat die scheef staat...... dus na het vervangen van de veerschotel lagers kan de dealer hem uitlijn. laat ze de topics hier wel lezen. kunnen ze hun best doen...
Mijn ervaring met nwe veren en een nwe bus is dat wanneer je uitgelijnd bent :bifun je naar een 1 a 2 duizend kilometer weer kunt, bij controle staan de waardes weer anders.
Ook wel logisch dat er verandering optreedt; evt betimmering, rubbers die zich zetten en veren die nog nazakken onder het gewicht ( al dan niet met belading).
De achteras kun je neutraal zetten en zal dan de bocht goed volgen, staat ie te negatief dan word ie nerveus in de bocht, je voelt de auto dan lichtjes huppen.
Je kunt de vooras iets negatief zetten 0,2 a 0,3 graad voor een vaste koers. De standaard uitlijning voorgeschreven door Vw rijd erg zoekerig.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Plaats reactie