Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

foto's van me interieur

vragen over de T5
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: foto's van me interieur

Bericht door svandesande »

overigens zegt de dikte niets over de kwaliteit van leder.
Afbeelding
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: foto's van me interieur

Bericht door henrib »

raymondo schreef:ok .. ik heb gewoon dubbele cabine... en had alleen keus tussen VW leer en Cabarra Wimbeldon leer dus...... ik moet even wachten tot ik reactie krijg via de dealer van Cabarra.. En dan kan ik altijd nog even een stukje leer wat ze me hebben laten zien toen ik bestelde te samen met de website en het leer wat ik er op zitten naast elkaar houden... en dan kijken hoe ze het oplossen.. ik heb 2 jaar garantie op de hele bus... inclusief interieur...( misschien daar wel meer op) maar hou echt me hart vast hoe het er over 2 jaar uit zal zien. ik hoop dat jij dan meer geluk heb..... komt het ook via Cabarra?
nee ik laat het doen bij boomkamp in almelo
daar heb ik de bank en de stoelen al gekocht voor 1500 ex en de voorstoelen doen ze voor 1100 dan opnieuw bekleden met dat nappa leder
dat leer is wel dun volgens mij is het geitenleer maar wel erg exclusief als het goed is hebt ik het over een week of 3 a 4
van dat nappaleder maken ze ook motorhandschoenen
Laatst gewijzigd door henrib op 18 okt 2010, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

ik heb geen verstand van leer.. maar als het echt leer is.. dan is toch hoe dikker hoe sterker?? of zit daar ook verschil in?
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: foto's van me interieur

Bericht door henrib »

raymondo schreef:ik heb geen verstand van leer.. maar als het echt leer is.. dan is toch hoe dikker hoe sterker?? of zit daar ook verschil in?
nappa is een beetje gladde leersoort zonder littekens en zeer soepel maar het is wel dun hebben mij verteld
veel verstand heb ik er ook niet van
dus ik m,oet maar afwachten
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: foto's van me interieur

Bericht door henrib »

raymondo schreef:klopt is een extra din vakje.. maar staat in de nieuwe folder al zijnde extra opberg ruimte boven op het dashboard... een din vakje had ik niet hoeven.. ik verwachtte dat het zo'n soort multivan vak zo zijn.. aangezien het een t5gp is.

gisteren bus weg gebracht voor diverse klachten omtrent me leer maar... de eerste woorden van de verkoper waren dat de klachten die ik omtrent de net heid van de montage kwamen omdat ik relatief weinig hoef te betalen voor het leer pakket.. ( ik weet wat jullie nu denken ik ben er ook niet klaar mee)

we hebben samen naar bus gekeken met "silver edition leer"ik hoop dat iemand mij de prijs van het leer pakket kan vertellen van toen.. want volgens verkoper was dit aanzienelijk meer dan de 1400 euro die ik nu heb betaald. Maar dit leer is zicht baar 2 maal dikker.. beter afgemonteerd rond de arm leuningen en kopsteunen en armaleuningen hebben allemaal dubbele stiknaden.

Bij mij zijn dit allemaal enkele naden. die nu al op scheuren staan na 1,5maand. Ik heb ze 1 kans gegeven nu tot een goede oplossing te komen. Maar ze gaan fotos mailen naar Cabara en als die zegt dat het zo hoort dan moet ik er maar mee leven... kort gezegd..

ben benieuwd de komende dagen...
het leer van de silver edtion, 60 edition en t edition was allemaal 999 euro voor de 2 voorstoelen en achterbank
svandesande
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 mei 2010, 11:06

Re: foto's van me interieur

Bericht door svandesande »

Het beste leer is volnerf, dat is de toplaag van de huid en het sterkste deel. Als men dik leer wilt laat men wel eens de onderlaag er aan zittenw aardoor het dikker aan voelt echter deze (split) laag stelt niks voor en voelt alleen dikker aan. Is moeilijker plooibaar en zelfs als het versluit / verhard nog gevoeliger voor scheuren e.d.

Daarom zie je in de echte kwaliteitsbekledingen een heel soepel maar dun leer gebruikt.

Maar dat neemt niet weg dat ze gewoon d'r werk goed moeten doen en niet een of andere pasklare stoelhoed van leer om je stoel moeten trekken. (want als ik de ruimtes zie tussen de knoppen en het leer lijkt het daar onderhand op)
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

weer wat geleerd.....blij dat je met me eens bent dat het meer stoelhoezen lijken zo....
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

Vandaag zefl met de auto langs Cabarra geweest.. Er is direkt zonder discussie besloten alle 5 hoofdsteunen , 4 armleuningen en de rugleuningen van beide voorstoelen te gaan vervangen.. en bij de nieuwe set alles te voorzien van dubbele stiknaden....

Toppie service van hun.. beide personen van Cabarra had geen goed woord over dat de auto zo was af geleverd....

Ben blij dat ik er heen gereden ben.. De verkoper bij me dealer vertelde me eerder dat alle T5´s met cabarra leer er zo uit zagen en dat het allemaal acceptabel was...

1 probleem minder straks... :jumpklap :jump
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: foto's van me interieur

Bericht door Han G »

Goed te horen dat er ook bedrijven zijn die service en achter hun product staan hoog in het vaandel hebben :jumpklap :yes :jumpklap :yes :jumpklap


:toppie Grtzzz,

Han
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: foto's van me interieur

Bericht door Doka Driekus »

Mooi werk :toppie

Weet je nu ook wat de oorzaak van de plek op de bestuurdersstoel is?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: foto's van me interieur

Bericht door Multivan Generation »

Ik snap niet dat ze je bus dan wel zo hebben laten gaan,
nadat ze hem met leder bekleed hadden :muur :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: foto's van me interieur

Bericht door raymondo »

wel de plek in het leer... zou een fout in het leer zijn wat de snij machine er uit had moeten snijden.. dus daar werd zo wie zo niet moeilijk om gedaan...

en de bus is zo af geleverd omdat dan alles nog netjes strak gemonteerd is.. denk dat door het gebruik alles een beetje is gaan werken... en..... waarschijnlijk is er geen eind controle daar...

ik begon me ook pas na enkele weken te storen aan de kleine dingen.... zoals de stiknaden en die vlek op de leuning en het schuim wat er onder door komt....

maar zoals gezegd.. geen probleem bij Cabarra om dit netjes naar mijn wensen op te lossen..
Plaats reactie