Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tolvraagje

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rauwesnuit
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 feb 2008, 16:34
Locatie: Regio Kortrijk

Tolvraagje

Bericht door Rauwesnuit »

Beste T5-rijders,

Zondag vertrek ik op vakantie naar Italië.
Om een beetje te weten hoeveel tol ik moet betalen, zou ik willen weten in welke klasse een niet-verhoogde, korte T5 valt. Ik weet dat in theorie mijn auto 1,99m hoog is, en dat ie dan in klasse 1 valt (<2,00m). Het gaat hier wel over de franse tolwegen...
Wat hebben jullie ervaren? Het kan toch het 1 en ander schelen in de prijs als ie in de laagste klasse wordt gerekend.
fotogalerij NR 330
jb bigscale
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 feb 2010, 20:13
Locatie: Lelystad

Re: Tolvraagje

Bericht door jb bigscale »

Afgelopen zomer in frankrijk geweest met een verlengde niet verhoogde T5 in frankrijk geweest.

Je valt gewoon in het lage tarrief, was volgens mij rond de €70,-
Zat wel aan de westkust, ongeveer 130 KM onder bordeaux.

gr jan
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Tolvraagje

Bericht door dvr »

ik was naar malgrat in Spanje ongeveer €75,- kwijt en daar zat 1 tol in Spanje bij
volgens mij val je gewoon onder personen wagen tarief op deze site kan je het
uit rekenen http://nl.franceguide.com/praktische-in ... toID=35040" onclick="window.open(this.href);return false;
dvr nr 285
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Tolvraagje

Bericht door EricP »

gewoon auto tarief, op de franse snelwegen. verschillende malen in diverse jaren gereden nooit problemen gehad
Wel oppassen dat je niet te hard gaat op de Frans wegen, wordt regelmatig gecontroleerd.
Groet EricP
Lisboa

Re: Tolvraagje

Bericht door Lisboa »

De autostrada is de super highway door Italië. Vrijwel alle autosnelwegen zijn tolwegen.
Tariefklassen
Klasse 1
Motoren en personenauto's (waarvan de hoogte gemeten vanaf de onderkant van het voorwiel minder bedraagt dan 1,30 m).
Klasse 2
Busjes, kampeerauto's en personenauto's (waarvan de hoogte gemeten vanaf de onderkant van het rechtervoorwiel meer bedraagt dan 1,30 m).
Klasse 3
Combinaties met in totaal drie assen (bijvoorbeeld voertuig van klasse 1 of 2 met bagageaanhangwagen of caravan).
Klasse 4
Combinatie met in totaal vier assen (bijvoorbeeld voertuig van klasse 1 of 2 met dubbelassige caravan).

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeni ... =BEST_P_56" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie