Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe T5b

vragen over de T5
Plaats reactie
install man
Berichten: 20
Lid geworden op: za sep 04, 2010 19:40

nieuwe T5b

Bericht door install man » vr sep 10, 2010 20:19

Vorige week heb ik een nieuwe T5b gekregen van m'n baas, 10jaar heb ik een T4 wijsneus (280000km) gehad en er vielen eigenlijk een paar dingen op aan de nieuwe transporter. allereerst waar is de motor temperatuur meter gebleven, hoef je deze nieuwe 2.0ltr common rails niet warm te rijden?
Een 4cilinder wordt nooit een 5cilinder en je mist toch een hoop koppel. verder vindt ik de nieuwe wagen erg wind gevoelig.
m'n oude en nieuwe bus zijn even sterk op papier maar ik heb het gevoel dat m'n t4 toch een stukkie rapper van z'n plek was zelfs met 1,5 ton gereedschap en onderdelen achterin (misschien toch chippen).
God wat is 'ie lelijk met zo'n plastic bumper.....misschien toch maar laten spuiten, kan dat eigenlijk wel...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 987
Lid geworden op: za jan 13, 2007 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: nieuwe T5b

Bericht door Pim 328 » vr sep 10, 2010 21:40

Temperatuur meter zit niet meer in instrumenten paneel, als de temp. te hoog wordt krijg je vanzelf een symbool in zicht.
Tevens als je temp. meter op 90 graden staat wil dit niet zeggen dat de motor al bedrijfstemp. is.

Ik neem aan dat je eerst een 102 pk 5 cilinder hebt gehad , en nu zul je rijden in een 105 pk 2.0 tdi.
Deze motoren kun je niet vergelijken.
Voor de 102 pk 5 cilinder is namelijk de 140 pk 2.0 tdi de vervanger.
Deze motor heeft meer vermogen gekregen en een hoger koppel dit om het wagen toegenomen wagen gewicht op te vangen ( ong. 200 kg zwaarder de t5)
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options

install man
Berichten: 20
Lid geworden op: za sep 04, 2010 19:40

Re: nieuwe T5b

Bericht door install man » vr sep 10, 2010 21:53

klopt als een "bus" het gevoel is echt heel anders, misschien dan maar laten chippen naar 140PK, ik heb ergens gehoord dat dat met dit blok kan. weet iemand een "betrouwbaar" adres?
Afbeelding

emil
Berichten: 557
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:29
Locatie: achterhoek

Re: nieuwe T5b

Bericht door emil » za sep 11, 2010 9:01

is de t5 gp zwaarder dan de t5 ??????????
of bedoelde je t4 ?

Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 987
Lid geworden op: za jan 13, 2007 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: nieuwe T5b

Bericht door Pim 328 » za sep 11, 2010 22:20

in vergelijking met de t4
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options

Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1233
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: nieuwe T5b

Bericht door robertTREBOR » za sep 18, 2010 9:13

# instalman


je vroeg of je voorbumper te spuiten was.

alles is te spuiten mits je de juiste hechtmiddelen . primers ed gebruikt, voordat je de def. kleur erop zet.

zoekt je een prof. spuiter die dit tegen scherpe prijs voor je wil doen ?

ik heb hele goede ervaringen al denk 10 jr. met karaca , calandstraat in schiedam.

heb mijn T5 bumpers er ook laten spuiten 1 mnd. terug , nw multivan bumper voor en org. bumper achter.

ca 50% goedkoper dan elders en super kwaliteit !
IMG00477-20100907-1048.jpg
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)

Plaats reactie