Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stuurwielbediening ook voor kenwood??

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door raymondo »

met de aanschaf van me t5 heb ik een scirocco stuur laten monteren zonder bedienginsknoppen voor radio en telefoon . Omdat dit volgens de verkoper niet zou werken op een Kenwood 7260 bt die achteraf ingebouwd word...

Nu hoor ik van een kennis ook werkzaam bij volkswagen dat er waarschijnlijk wel special stekkers te krijgen zijn om een de stuurwielbediening te laten functionere op een andere radio dan VW radio..

Vooral vanwege het toenemende klagen van justitie over de bediening van navigatie en telefoon onder het rijden zou ik dit wel graag willen..

wie weet hier meer over? en als dat zo is.. is een stuurwiel met bediening dan eenvoudig in te bouwen nu ik een stuurwiel zonder bediening heb??
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door Jeroen T5 204 »

Daar zijn wel adapters voor te krijgen voor zover ik weet.

T5gp staat er wel bij:

http://kenwood.nl/support/swrc/vw/" onclick="window.open(this.href);return false;



Ik heb gewoon een losse stuurwielbediening van kenwood op mijn stuur geplakt. Wel niet de mooiste oplossing, maar het werkt wel.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door raymondo »

thx... morgen direkt bellen.. om een en ander te bestellen.... want de afstandbediening werkt ook niet lekker onder he rijden en hele tijd voorover naar het scherm isook niet ideaal... dank je...

moet alleen nog even weten of een stuurwiel met bediening eenvoudig is te monteren... maar dat weet de dealer anders toch ook wel hoop ik
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door Jeroen T5 204 »

Laat even weten als het lukt Raymondo, ik zit nog te denken om een ander stuur in te bouwen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door Inbouwer »

Ik denk niet dat het een makkelijke zaak gaat worden.

Er is wel een stuurwiel adapter leverbaar van Kenwood voor VW maar dat is als je een stuur hebt dat fabrieks al is voorzien van knopjes op het stuur. Als je een multivan hebt met knopjes dan zou het waarschijnlijk kunnen.

Ik heb al een een keer een topic hier over geopend (zal even zoeken). Bij de T5 zonder stuurwielbediening lopen er maar 4 draden door naar het onderdeel met de stuurschakelaars. 2 voor de claxon en 2 voor de airbag. Waarschijnlijk moet je dus eerst een andere onderdeel monteren met andere handels met de juiste doorgangen die het stuurwieldraden kan kopellen aan b.v. de canbus. Uiteindelijk gaat de informatie volgens mij via het canbus De stuurwielinterface haalt de data hier weer uit en stuurt het naar de radio.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door raymondo »

wel met bestellen van me nieuwe bus. kon ik kiezen uit lederen stuur of lederen stuur met bedieningen.. scheelde 40 euro...

dus weet niet of er behalve de knopjes zelf nog bedrading technisch nog veel word gedaan door vw... ik heb het bij ze neergelegd. en krijg gegarandeerd morgen een antwoord..

heb wel vernomen dat de verloopstekker van kenwood niet alle funcites van het stuurwiel over neemt , alleen de belangrijkste
deze verder vraag ligt nu bij kenwood
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door topsun »

Is te doen, heb mijn T5 ook v.v.e Multifunctioneel stuur.
En kan nu mijn Alpine systeem en CC bedienen.
Is niet gemakelijk, moeten een aantal modules worden
vervangen, dit ivm het CAN bus gebeuren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door raymondo »

heb een reactie van me dealer.. achteraf inbouwen van stuurwiel met bediening gaat 1500 euro kosten en is niet zeker of alles werkt.
ze waren nu vezig met een goedkopere interface of iets...
volgens de verkoper is er op de dag dat hij me de bus verkocht nog geen verloop stekkers van origineel stuur naar kenwood. volgens de site van kenwood is er vanaf model 2003 als een verloop te krijgen..

had ik toen een stuur met bediening mee besteld. kostte het me 60 euro meer of zo.. nu 1500.....

hopen dat er binnekort een andere oplossing komt.. gewoon de afstand bedieing van kenwood in het stuur inbouwen? het belangrijkste is toch alleen je volume en en voor en achter zoeken.... en evenuteel telefoon bediening..

ik hoor het wel als er nog ideen zijn
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: stuurwielbediening ook voor kenwood??

Bericht door theo »

Carshop Fortuin
- Auto-radio en -hifi
Weimarstraat 71

2562GS 's-Gravenhage
070-3468088

BEL EENS NAAR HUN ZIJ KUNNEN BIJNA ALLES AANSLUITEN(WAT NIET BESTAAT MAKEN ZE ZELF)
VRAGEN NAAR ARNOLD.

raymondo schreef:heb een reactie van me dealer.. achteraf inbouwen van stuurwiel met bediening gaat 1500 euro kosten en is niet zeker of alles werkt.
ze waren nu vezig met een goedkopere interface of iets...
volgens de verkoper is er op de dag dat hij me de bus verkocht nog geen verloop stekkers van origineel stuur naar kenwood. volgens de site van kenwood is er vanaf model 2003 als een verloop te krijgen..

had ik toen een stuur met bediening mee besteld. kostte het me 60 euro meer of zo.. nu 1500.....

hopen dat er binnekort een andere oplossing komt.. gewoon de afstand bedieing van kenwood in het stuur inbouwen? het belangrijkste is toch alleen je volume en en voor en achter zoeken.... en evenuteel telefoon bediening..

ik hoor het wel als er nog ideen zijn
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Plaats reactie