Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

vragen over de T5
Plaats reactie
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Willem de Tweede »

Geacht forum,

Voor de zomer heb ik de airco een grote beurt laten geven, nakijken, vloeistof vervangen etc.
Toen ik bij de eerste hitte hem ging gebruiken, ging het stinken.
Onder de motorkap was één grote groene smurrie.
Volgens de garage was dit kontrastvloeistof om een lekkage op te kunnen sporen.
Er bleek een lekkage in een slang te zitten ( Ja, dat kan een enkel keertje gebeuren volgens de garage).
Lijkt me raar na die grote beurt. Wordt immers die vloeistof niet onder druk afgevuld? Zéker omdat de airco-slang het al begaf een paar maanden later toen ik die ging gebruiken.
Jullie mening hierover graag?
harryela
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 sep 2008, 20:31
Locatie: nieuwe niedorp

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door harryela »

als uw airco gevuld wordt door een vakman , gebeurt dit onder druk, al hij dit heeft gedaan laat hij hem effe draaien, en met een spuitbus met contrast vloeistof gaat deze beste man kijken naar lekkage,s als er dus een lek is kleurt dit groen op, maar dit geeft zeker geen grote rotzooi,maar natuurlijk wel wat vervuiling, wat zo weer weg is

als deze beste man helemaal zijn best heeft gedaan heeft hij ook het koelelement schoongemaakt, wat natuurlijk de werking bevordert

zover mij ter oore is gekomen dat de meeste ellende van een airco bij de pomp vandaan komt , maar een gebroken slang????? je ben de eerste van wie ik het hoor
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Willem de Tweede »

harryela schreef: [...]

zover mij ter oore is gekomen dat de meeste ellende van een airco bij de pomp vandaan komt , maar een gebroken slang????? je ben de eerste van wie ik het hoor
Dank voor de reaktie, ik merkte al aan de VW-garage dat ze wat probeerden te verbergen, volgens mij is de boel niet goed afgesloten, en daarna los geschoten.

Die kleurstof zou standaard IN de vloeistof zitten, zodat bij een lekkage direkt gezien zou worden waar die vandaan komt.

Ik heb ik januari voor duizenden euro's ( 2200) onderhoud laten doen, waarvan letterlijk niet één onderdeel fatsoenlijk is gedaan. Voor alles moest ik terug, in totaal 5 keer, en ook nog een vakantie verknold.
Ik ga waarschijnlijk mijn rechtshulp inschakelen, het geheel is te zot voor woorden.
Als ik onderhoud laat doen bij een VW-garage, mag ik kwaliteit verwachten. Het is broddelwerk, één grote rotzooi.
Overigens zijn er over die garage al heel wat méér klachten begrijp ik inmiddels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Multivan Generation »

Standaard zit er geen kleurstof in om d.m.v. UV-licht een eventuele lekkage op te sporen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Willem de Tweede »

Multivan Generation schreef:Standaard zit er geen kleurstof in om d.m.v. UV-licht een eventuele lekkage op te sporen.
HUH?

Weet je dan waar die groene troep ( fluoriscerend) vandaan komt? Het zat echt overal onder de motorkap, en, volgens de garage, veroorzaakt door de lekkage van de airco-slang.
(Ook multivan).

Groet, willem de Tweede
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Multivan Generation »

heb je de bus nieuw gekocht of 2de hands?
Bij een 2de handse, is er misschien wel al eens een probleem met de airco geweest :nuts

Die troep moet wel UV detectie prut zijn..

Af-fabriek stopt VW er volgens mij geen UV-detector vloeistof in.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Willem de Tweede »

Multivan Generation schreef:heb je de bus nieuw gekocht of 2de hands?
Bij een 2de handse, is er misschien wel al eens een probleem met de airco geweest :nuts

Die troep moet wel UV detectie prut zijn..

Af-fabriek stopt VW er volgens mij geen UV-detector vloeistof in.
Nieuw gekocht, nooit problemen mee gehad.
Tot na de grote-vloeistof-verwissel-beurt :-).

Willem de Tweede
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airco na grote beurt direkt kaduuk, kan dat?

Bericht door Multivan Generation »

Dan hebben zij hem dus verkloot. :muur

Bij het vullen hebben ze er dan van die UV-vloeistof bij gedaan..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie