Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Botsproef T5 ???

vragen over de T5
Plaats reactie
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Botsproef T5 ???

Bericht door Guus NLB »

Zijn er ooit officiële botsproeven gedaan door een of andere instantie met de T5 ?
Bij EuroNcap zie ik 'm niet op de lijst staan.

Heel lange tijd geleden hebben in een of ander vakblad wat ik toen las, eens de resultaten gestaan van 'n proef die ze gehouden hadden met een T2 of T3. Die kwam er behoorlijk goed vanaf, voornamelijk omdat je hoger zat en de chassisbalken ook hoger zaten.

Groeten van Guus
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

massa

Bericht door vaniac »

Ik ben van mening dat bij een aanrijding van een T5 met een personenwagen de T5 alleen al vanwege zijn gewicht in het voordeel is.
Verder wordt de zwaarte van de aanrijding natuurlijk nog door veel andere factoren bepaald, zoals bijvoorbeeld de snelheid of de impacthoek.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Ik voel me ook relatief veilig in m'n T5, veel meer zelfs dan in de nieuwe Renault Megane cabriocoupé met 5 EuroNcap-sterren 'van m'n vrouw. Dat gevoel komt natuurlijk ook omdat je hoger zit en de auto groter is.

Maar ik was benieuwd of dit gevoel van veiligheid wel terecht is, of dit op een of andere officiële manier ooit onderzocht en bevestigd is. Groot en imposant zegt niet alles, denk aan de Landwind.... :ie :gif

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Zijn er hier een aantal die het kunnen vertellen. Wat ik me kan herinneren hebben er 2 een aardige schuiver met hun T5 gemaakt. 1 tegen een boom en 1 die uitweek voor een vrachtwagen op de snelweg een die met een aardige snelheid de berm in schoot een zijn auto plat reed. Beide zijn nog onder de levende mensen :happy Misschien dat die dit wat duidelijker kunnen beamen dat de T5 redelijk veilig is.
Afbeelding
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Re: Botsproef T5 ???

Bericht door BusFischer »

Guus NLB schreef:Zijn er ooit officiële botsproeven gedaan door een of andere instantie met de T5 ?
Bij EuroNcap zie ik 'm niet op de lijst staan.

Heel lange tijd geleden hebben in een of ander vakblad wat ik toen las, eens de resultaten gestaan van 'n proef die ze gehouden hadden met een T2 of T3. Die kwam er behoorlijk goed vanaf, voornamelijk omdat je hoger zat en de chassisbalken ook hoger zaten.

Groeten van Guus
Behoorlijk goed vanaf?
Als er ONVEILIGE bussen zijn dan zijn het wel de T1, de T2 en de T3 bussen, vooraan niks sterkte, met je voeten meteen achter het plaatwerk om nog maar niet te spreken van onbestaande kreukelzones.
Hier bij een filmpje van een crashtest met een T3 bus, kijk en huiver :gif
http://www.youtube.com/watch?v=RszRFAbfF04

Laat ons hopen dat een T5 bus ietsje veiliger is :groteogen
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Een botsproef

Bericht door De Bloemenman 211 »

Ja , allemaal heel leuk botsproef hier, botsproef daar, maar met zo'n auto krijg je geen botsingen. Je moet als eerste zelf goed uitkijken en als tweede, je aan de verkeersregels houd komt het niet tot een botsing.

En het allerbelangrijkste de VW T5 is zo'n mooie auto en zo'n goeie auto dat er niemand tegen aan wil rijden, zelfs geen Mercedes Vito rijders zelfs die hebben respect.

Met vriendelijke groenten

De Bloemenman 211 :klappen :klappen :klappen :toppie :toppie
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Dat filmpje van die T3 ziet er inderdaad gruwelijk :ie :ie :ie uit maar dat is nog tegen een betonblok. Zo wordt al lang niet meer getest.
Zoals ik al aangaf is het lang geleden (zeker 20-25 jaar) dat ik die test zag en dat was tegen een andere auto uit DIE tijd.

Al met al weten we nog niets van proeven met 'n T5.

Groeten van Guus

p.s. Bloemenman, kijk je dan wel heel erg uit als je hier in Tilburg rijdt?: ik zou niet graag hebben dat jij mij aanrijdt

:bonk :muur :gif :alarm
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Guuuuuusss nlb

Bericht door De Bloemenman 211 »

Ha die Guus,

Let maar op hoor ik ben "in the mood" zoals ze dat zeggen maar helaas ik ben te zuinig op mijn bussie.

Dus als ik er een kan missen ga ik daar voor hoor.
En ach ik heb een mooie bullbar er op zitten dus de grootste schade is niet voor mij

"hoop ik " :jump :jump

Maar ja een ongeluk zit meestal in een klein hoekie dus hoop ik dat maar niet tegen te komen.

De groenten

De Bloemenman 211
Plaats reactie