Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

Bericht door Gerard 136 »

Ik ben van plan een VCDS kabel aan te schaffen van Ross-Tech.

Na wat speurwerk blijken de prijzen en ondersteuningsmogelijkheden nogal uit elkaar te liggen bij de diverse leveranciers. De Duitse versie, b.v. van PCI-tuning, lijkt gunstig af te steken bij de rest. Hij is goedkoper (349,- tegen 440,- bij de Nederlandse Priemus), en de labelfiles worden in VWCamper Board voor mijn California goed gedocumenteerd. Duits is voor mij verder geen groot probleem.

Heeft iemand een goed advies voor me voordat ik de kabel aanschaf? Is de Duitse versie wezenlijk anders dan de Nederlandse of Engelse versie? Of zijn alleen de interface en labelfiles vertaald? En is de ontwikkeling van labelfiles bij sommige versies of leveranciers beter dan bij andere?

@ Vaniac: Ik heb gelezen dat jij de duitse versie gebruikt. Kun je daarmee evt. ook de Nederlandse of Engelse (Rosstech) software draaien? En bevalt de ondersteuning en software (en labelfile) ontwikkeling?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb mijn VCDS licentie gekocht + kabel voor € 99,- in het engels.

http://helatuning.nl/pages/diverse-uitl ... ftware.php" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

Bericht door vaniac »

@Gerard 136:
Ik ga ervan uit dat mijn Duitse software een vertaling van de orginele van Rosstech is. Zo te zien ziet de interfacekabel van de Duitse leverancier hetzelfde uit als die van Rosstech.
Waarschijnlijk functioneert de interface ook met Engelse software van Rosstech en/of eventuele Nederlandse versies. Tot nog toe heb ik geen problemen met de Duitse versie. Op de Duitse VW-forums is bovendien veel informatie te vinden over VCDS voor de T5: de spreekwoordelijke Deutsche Gründlichkeit ............
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

Bericht door Gerard 136 »

@Jeroen: Kun je met die software ook aanpassingen doen zoals vrijschakelen van het RNS510 menu, Hijack functie inschakelen, gevoeligheid interieuralarm instellen e.d.? En wordt de software regelmatig bijgewerkt, b.v. voor de nieuwe T5.2? Het prijsverschil is erg groot, dus het lijkt er op dat er een verschil zit in de software of in de ondersteuning. Ken jij de verschillen met de VCDS van Rosstech? Op de website ziet de beschrijving er goed uit.

@Vaniac, Ook bedankt voor je reactie! De informatie op Duitse Fora is inderdaad erg uitgebreid. Vooral voor de T5.2.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Aanschaf VCDS. Welke leverancier/taal?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb de laatste versie van VCDS gedownload met ondersteuning voor de T5.2. Hij starte wel op met mijn kabel.
Normaal hoort de kabel bij de software versie die je koopt op dat moment. Dus ik dacht probeer even de nieuwe van de Ross Tech site te downloaden.
Moet alleen nog even proberen of hij ook werkelijk werkt in mijn bus. Voor zover ik weet kan je gewoon overal bij het het programma zoals navigatie systemen en overige dingen.

Bij mezelf kan ik ook bij de hijack functie en de alarminstellingen.


De licentie is zo goedkoop omdat er geen update abonement bij zit.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie