Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bijtelling

vragen over de T5
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: bijtelling

Bericht door theo »

Yarudo,
ik heb daar niks voor gedaan, in de caddy konden we niet met vier man in de prive auto wel en dat was gonoeg ( ik heb alleen gezegd daar wil je prive toch niet in gezien worden)
yarudo schreef:Theo,

Wat had je dan gedaan aangegeven of doorgegeven aan de belastingdienst..?

groet Robert
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

Henk250 schreef:Goed bericht Olle.
Ik heb interesse.

:knipoog :knipoog

IK OOK!!!!!!!!!
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

theo schreef:Yarudo,
ik heb daar niks voor gedaan, in de caddy konden we niet met vier man in de prive auto wel en dat was gonoeg ( ik heb alleen gezegd daar wil je prive toch niet in gezien worden)
yarudo schreef:Theo,

Wat had je dan gedaan aangegeven of doorgegeven aan de belastingdienst..?

groet Robert
Maar had je aangegeven dat je niet prive reed of wel?? of ging je bij ze langs hoe hoe??
Ik mag namelijk volgend jaar een nieuwe bus uitkiezen, uiteraard de T5gp, dus vandaar mijn vraag(en)
T5 gp 140PK DSG
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: bijtelling

Bericht door klungel »

Ik wil ook wel eens weten hoe je dat hebt gedaan :ikrij
jordydereus

Re: bijtelling

Bericht door jordydereus »

ik weet wel , als je geen bijrijderstoel hebt , en de bevestiging is verwijderd , dus ook de gaten dicht gelast ...
dan ben je vrij van bijtelling ongeacht prive of zakelijk..

maar dat heeft bijna niemand ...
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

ik weet wel , als je geen bijrijderstoel hebt , en de bevestiging is verwijderd , dus ook de gaten dicht gelast ...
dan ben je vrij van bijtelling ongeacht prive of zakelijk..

maar dat heeft bijna niemand ...
Bestelbus met bijrijdersstoel: niet zomaar in bijtelling
De Hoge Raad heeft onlangs een uitspraak van het Hof Den Bosch inzake de bijtelling privé-gebruik (bestel)auto bevestigd. In deze uitspraak is bepaald dat voor een bestelbus met bijrijdersstoel géén bijtelling voor privé-gebruik geldt. Hiermee is de strikte uitleg van de fiscus van de eis ‘nagenoeg uitsluitend bestemd voor goederenvervoer’ verworpen. Volgens de Belastingdienst was de bijtelling van toepassing zodra de bestelauto een tweede stoel had.

Volgens de Hoge Raad is de bijtelling niet van toepassing op een bestelauto die door aard en inrichting nagenoeg uitsluitend geschikt is voor het vervoer van goederen. Een tweede zitplaats in de bestuurderscabine van een bestelauto is dus geen reden meer om de bijtelling wegens privé-gebruik auto toe te passen. In de genoemde uitspraken betrof het twee concrete gevallen bij een bloemisterij en bij een stukadoorsbedrijf.
bron: http://www.burad.nl/nl/actueel/nieuws/b ... news_id=37" onclick="window.open(this.href);return false;
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: bijtelling

Bericht door theo »

Hallo Robert,
ik had geen bijtelling en heb op een moment een boekenonderzoek thuis gehad en toen wilde ze me de bijtelling aan smeren ik heb ze toen mee naar buiten genomen en gevraagd waar moet me gezin dan zitten.
naast de caddy stond me prive auto en me zoon van 6 zei toen daar papa en wees naar de prive auto. klaar was de man en weg was de bijtelling.
yarudo schreef:
theo schreef:Yarudo,
ik heb daar niks voor gedaan, in de caddy konden we niet met vier man in de prive auto wel en dat was gonoeg ( ik heb alleen gezegd daar wil je prive toch niet in gezien worden)
yarudo schreef:Theo,

Wat had je dan gedaan aangegeven of doorgegeven aan de belastingdienst..?

groet Robert
Maar had je aangegeven dat je niet prive reed of wel?? of ging je bij ze langs hoe hoe??
Ik mag namelijk volgend jaar een nieuwe bus uitkiezen, uiteraard de T5gp, dus vandaar mijn vraag(en)
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

Maar reed je er wel privé mee dan? En dus mocht je er prive mee rijden ook al had je aan gegeven niet meer dan 500km te rijden??
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: bijtelling

Bericht door theo »

ik gebruikte de caddy altijd voor me werk of ik er wel prive mee reed laat ik in het midden, en je mag altijd prive rijden op grijs kenteken zolang het maar niet meer dan 500 kilometer is
yarudo schreef:Maar reed je er wel privé mee dan? En dus mocht je er prive mee rijden ook al had je aan gegeven niet meer dan 500km te rijden??
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

theo schreef:ik gebruikte de caddy altijd voor me werk of ik er wel prive mee reed laat ik in het midden, en je mag altijd prive rijden op grijs kenteken zolang het maar niet meer dan 500 kilometer is
yarudo schreef:Maar reed je er wel privé mee dan? En dus mocht je er prive mee rijden ook al had je aan gegeven niet meer dan 500km te rijden??
oke dus niet echt een vrijbrief van de belastingdienst om er legaal prive mee te rijden.. :driveT5 buiten de bekende 500km regel
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: bijtelling

Bericht door theo »

een vrijbrief van de belastingdienst??? om meer dan 500 kilometer prive te rijden die krijgt niemand en die bestaat ook niet meer dan 500 is altijd bijtelling!!
yarudo schreef:
theo schreef:ik gebruikte de caddy altijd voor me werk of ik er wel prive mee reed laat ik in het midden, en je mag altijd prive rijden op grijs kenteken zolang het maar niet meer dan 500 kilometer is
yarudo schreef:Maar reed je er wel privé mee dan? En dus mocht je er prive mee rijden ook al had je aan gegeven niet meer dan 500km te rijden??
oke dus niet echt een vrijbrief van de belastingdienst om er legaal prive mee te rijden.. :driveT5 buiten de bekende 500km regel
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: bijtelling

Bericht door Harry4motion »

Je kunt een verklaring tekenen dat je er niet prive in rijdt, maar dan mag je ook geen km prive rijden.
Zeker als je nog een auto hebt is dit aan te raden, hoef je geen ritten registratie bij te houden, want dit kost toch erg veel tijd, en als het erop aankomt is hij haast nooit sluitend.
Door deze verklaringen komt het dat ze staan te fotograferen bij dierentuinen en pretparken.
Dus gewoon met de gezinsauto hier naartoe.
Gebruikersavatar
yarudo
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 mar 2010, 15:51
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: bijtelling

Bericht door yarudo »

Eindelijk na wat speurwerk gevonden :D..

Goederenvervoer
De bijtelling geldt niet voor bestelauto’s die uitsluitend of nagenoeg uitsluitend (> 90%) geschikt zijn voor goederenvervoer. Hierbij speelt de inrichting van de auto (zoals rekken en stellages) een belangrijke rol. Worden deze bestelauto’s toch voor privé gebruikt dan geldt een gunstige regeling voor bijtelling van dit privégebruik, namelijk het aantal kilometers maal de voor die auto geldende kilometerprijs. Rechtspraak toont aan dat de afwezigheid van een bijrijderstoel een goede aanwijzing kan zijn dat de bestelauto alléén voor goederenvervoer kan worden gebruikt. Beschikt een bestelauto wél over een bijrijderstoel, dan was het tot voor kort erg lastig om onder de bijtelling uit te komen. Door recente rechtspraak lijkt het echter steeds makkelijker toch ook in deze situatie onder de bijtelling uit te komen.

Voorbeeld
Een werknemer heeft de beschikking over een bestelauto die – gezien de inrichting – uitsluitend geschikt is voor goederenvervoer. De bestelauto heeft een catalogusprijs van € 20.000. De werkgever heeft de werknemer toestemming verleend de bestelauto ook voor privé te gebruiken. Aan de hand van een kilometeradministratie staat vast dat de werknemer in 2009 vijfduizend kilometer privé heeft gereden. De kilometerprijs van de auto bedraagt € 0,30. Het voordeel dat bij het loon van de werknemer moet worden geteld bedraagt 5000 x € 0,30 = € 1500.



bron: http://www.salarisnet.nl/Belastingen/Be ... -waard.htm

Bijtelling is er dan inderdaad wel maar per maand stukken minder als bij de oude situatie... :driveT5

Thnx Ozkaynar voor het rollen van de bal ;)
T5 gp 140PK DSG
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: bijtelling

Bericht door Wim T4 935 »

Nee daar wordt je als werkgever gelukkig van. Moet je en de bijtelling voor je werknemer regelen met de fiscus en dan moet je ook nog een kilometeradministratie gaan bijhouden.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Plaats reactie