Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door henrib »

Yasmine D & Wesley V schreef:Ik Wesley denk dat het een T5 multivan gaat worden. :driveT5 :T54LIFE

Groetjes Yasmine en Wesley
zeer verstandig besluit

Afbeelding
By sammie5300 at 2010-10-30

Afbeelding
By sammie5300 at 2010-10-30
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

De testritten zijn achter de rug. Spijtig dat het regende, was niet ideaal.
Héél spijtig dat de Multivan ondergemotoriseerd is: een 3.0 V6 met automaat zou ideaal passen bij de 4-motion.
In het verleden reden wij ook een 2.0 DSG 180 PK lange versie en een voorwielaangedreven highline 180 pk DSG.
Een merkelijk verschil tussen deze drie wagens. Rangschikking: 1. lange versie, 2. highline 3. 4-motion
Dit zowel voor comfort, geluidsisolatie, filtering, acceleratie, hernemingen.
De beste van de drie is te vergelijken met de nieuwe Viano wat betreft comfort, geluidisolatie, filtering putten en oneffenheden in het wegdek,... Op motorisch gebied: dag en nacht verschil.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Conclusie wat mij betreft tot nu toe.
VW komt straks met het laatste rode lettertje T in de 4 motion, en dan is er totaal geen reden meer voor mij om voor een Vito te kiezen.
Ik vind die reclame voor de Vito trouwens zwaar irritant, zo denigrerend van wat had je anders verwacht van een mercedes... Busje.
Wat nou busje.
Er zijn ook mensen trots op hun bus, die kopen hem niet alleen om spullen te vervoeren, maar zijn er echt zuinig op, en blij mee.

Wat voor motoren zitten er in de crafter, en passen deze in de T5?
Ik zou zelf graag anders die 3.0 TDI uit de audi erin zien.
Moet wel passen denk.

EN nog even over de PK,s en het anders aanvoelen, dit kan best wel eens met het koppel te maken hebben, dit is eigenlijk nog belangrijker dan de PK,s Je moet gewoon veel koppel hebben en dan meteen al onderin vanaf stationair, dan loopt hij als een tiet.
PK's is naar mijn mening een hoop marketing, vandaar dat de T5.5 ook 180 pk heeft, net iets meer dan de "gewone'" T5
Maar over koppel hoor je veel minder.
Ook is het zo dat als je een proefrit zou maken in drie identieke nieuwe auto's zelfde motor en bak, dat ze alle drie iets anders zullen aanvoelen. :T54LIFE
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Gerrit354 »

Crafter feeft 5-cilinders met max. 163 pk. De 3.0TDI schijnt niet te passen in een T5, dus dat wordt het sowieso niet. Ik hoop op een 5-cilinder met 210-220 pk, maar ben bang dat het toch een 4-cilinder wordt met 220 pk.
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door mettesboy »

er heeft toch een 3.2 V6benzine ingelegen?
is die dan kleiner dan een 3.0tdi?
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Zo'n 3.0 TDI V6: ZALIG
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

mettesboy schreef:er heeft toch een 3.2 V6benzine ingelegen?
is die dan kleiner dan een 3.0tdi?
Dat was geen V6 maar wel een VR6 die er heeft in gelegen.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Inderdaad Yasmine en Wesley het was de VR6 benzine
Groetjes
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

IK heb zo'n VR6 gehad, die zat in iets aangepast versie in mijn Seat Leon, het oude model.
Wat een wereld auto was dat zeg!!
Niet om het een of ander, maar ook 4 wiel aandrijving en heel veel kracht onderin, hoeft niet te wachten op een turbo oid, gewoon meteen weg, zonder wielspin (bij regen wel eens wielspin met 4 banden!)
Maar goed we dwalen af,
Deze motor van de LEon was niet zo heel groot en moet wel in de T5 passen, maar het lijkt mij dat de 3.0 liter TDI niet veel groter is toch?
Of is dit een echte V vorm?
De V6 die ik had in de Leon was er een met een blokhoek van 15 graden, dit is dus haast niets en lijkt op een 6 in lijn.
De V6 uit de Leon was 2.8 L de TDI 3.0 L dus ik zeg, (en hoop) dat dat wel moet passen toch?
En belangrijker nog, als hij al past, komt hij er dan ook een keertje in?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Pascal-141 »

Harry4motion schreef:IK heb zo'n VR6 gehad, die zat in iets aangepast versie in mijn Seat Leon, het oude model.
Wat een wereld auto was dat zeg!!
Niet om het een of ander, maar ook 4 wiel aandrijving en heel veel kracht onderin, hoeft niet te wachten op een turbo oid, gewoon meteen weg, zonder wielspin (bij regen wel eens wielspin met 4 banden!)
Maar goed we dwalen af,
Deze motor van de LEon was niet zo heel groot en moet wel in de T5 passen, maar het lijkt mij dat de 3.0 liter TDI niet veel groter is toch?
Of is dit een echte V vorm?
De V6 die ik had in de Leon was er een met een blokhoek van 15 graden, dit is dus haast niets en lijkt op een 6 in lijn.
De V6 uit de Leon was 2.8 L de TDI 3.0 L dus ik zeg, (en hoop) dat dat wel moet passen toch?
En belangrijker nog, als hij al past, komt hij er dan ook een keertje in?
Die motoren kun je niet vergelijken ! een VR6 is amper iets breder dan een 4-cyl blok , de 3,0 V6 TDI uit de Audi's zijn echte V6 blokken , dus 90°hoek . Heb je de breedte van zo'n Audi TDI wel al eens gezien ? Die zijn niet voor niks in de lengterichting ingebouwd hoor bij de Audi's :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 okt 2010, 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel »

Beste VW T5 fans.
Ben gisteren de bestelbon gaan tekenen ..............een Viano V6 224 PK.
De ultime testrit Multivan -Viano was overduidelijk.
Op motorisch gebied kan de Multivan niet tippen aan de Viano. Zelfs de stilte, rijcomfort, remmen, gebruiksgemak, ... was opmerkelijk (niet te vergelijken met de vroegere versie).De testrit met de 4-motion 180PK DSG viel echt tegen. Voor de prijs moet ik het ook niet laten.
Spijtig, want ik ben een VW fan.
Ik kan echter niet wachten tot er een (eventueel, misschien, wanneer, welke, ...) zwaardere motor komt in de Multivan.
Bedankt voor het forum en tot .............
Anmichel
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Rafke 108 »

anmichel schreef:Beste VW T5 fans.
Ben gisteren de bestelbon gaan tekenen ..............een Viano V6 224 PK.
De ultime testrit Multivan -Viano was overduidelijk.
Op motorisch gebied kan de Multivan niet tippen aan de Viano. Zelfs de stilte, rijcomfort, remmen, gebruiksgemak, ... was opmerkelijk (niet te vergelijken met de vroegere versie).De testrit met de 4-motion 180PK DSG viel echt tegen. Voor de prijs moet ik het ook niet laten.
Spijtig, want ik ben een VW fan.
Ik kan echter niet wachten tot er een (eventueel, misschien, wanneer, welke, ...) zwaardere motor komt in de Multivan.
Bedankt voor het forum en tot .............
Anmichel
ben ook een enorme VW fan maar ergens had ik het wel verwacht.. het rijden is echt niet te vergelijkenn hé?
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door johnny van de voorde »

Hey girls,

Zoals jullie hier lezen, ik ben dus helemaal niet alleen die zou gaan twijfelen aan de T5 versus Vito !

Moet maandag een Mercedes ATEGO gaan afhalen bij Mercedes Jacobs te Sint Niklaas.

Ga een beetje vroeger dan de afspraak en ga eens goed kijken naar de vito. Tijdens de oplevering van de nieuwe Atego zou ik graag een testauto (Vito) willen versieren voor een dag of 2-3. Benieuwd.

John.
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion »

Ik hoop dat zij wakker worden bij VW en snel met het rode T-tje komen.....
Zo houden we niemand meer over op het forum :nuts
En die 3.0 TDI past ook al niet :muur
Ik blijf net zo lang rijden in mijn bus tot het rode T-tje er is.
Er rijden nu ook nog T1's rond dus ik heb de tijd :bonk
emil
Berichten: 557
Lid geworden op: 13 dec 2009, 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door emil »

laten ze bij vw die vr6 ombouwen tot diesel
alles een beetje versteken, turbootje , andere koppen brandstof pompje en gaan
of die vr5 of hoe heette dat ding ook al weer ? ook een benzine in ieder geval, die motor opstelling
lijkt mij ook wel leuk in diesel
maar ... ben bang dat die rode i in de t5gp een super opgedraaide 2 liter word
en of dat :T54LIFE word , betwijfel het
in de vrachtwagen wereld is het ook even een trend geweest om te downsizen maar is men ook naar
grotere cilinder inhoud gegaan om door een groter koppel bij lagere toeren een lager brandstof verbruik te realiseren scania heeft een tijd 11 liter gehad nu 12 liter ,daf had 11,6 toen 12,6 en ik dacht dat het nu 12,9 liter was
ik hoop dat het nu ook zo gaat met de t5's want 180 (of meer)pk uit een2 liter is prima in een pers auto
maar als je die veel laat werken met aanhanger e.d. betwijfel ik het of dat lang goed gaat
we zullen het zien
Plaats reactie