Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: di mar 13, 2007 19:56
Locatie: grunn

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door hendrikus » zo nov 07, 2010 8:11

Harry4motion schreef:Ik hoop dat zij wakker worden bij VW en snel met het rode T-tje komen.....
Zo houden we niemand meer over op het forum :nuts
En die 3.0 TDI past ook al niet :muur
Ik blijf net zo lang rijden in mijn bus tot het rode T-tje er is.
Er rijden nu ook nog T1's rond dus ik heb de tijd :bonk
met dat laatste rode T-tje komen ze er niet. Ze moeten gewoon met een fatsoenlijk blok komen met meer als 2l inhoud. Je zit toch niet te w8en op meer als 200pk uit 2pakken melk.

Is dit trouwens hetzelfde blok als bv id passat en de golf? Die hebben nl ook allemaal 2liters en eventueel icm dsg? Een flink volgeladen T5 gaat soms toch richting de 2.5ton en dan soms ook nog een kar erachter. Daar moet gewoon weer minimaal een 2,5l of meer in. Of zoals een transit een dikke 3.2l 5cilinder.
T4 2.5TDI 88pk 1999

Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: di jul 13, 2010 17:50
Locatie: den bosch

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door henrib » zo nov 07, 2010 10:32

hendrikus schreef:
Harry4motion schreef:Ik hoop dat zij wakker worden bij VW en snel met het rode T-tje komen.....
Zo houden we niemand meer over op het forum :nuts
En die 3.0 TDI past ook al niet :muur
Ik blijf net zo lang rijden in mijn bus tot het rode T-tje er is.
Er rijden nu ook nog T1's rond dus ik heb de tijd :bonk
met dat laatste rode T-tje komen ze er niet. Ze moeten gewoon met een fatsoenlijk blok komen met meer als 2l inhoud. Je zit toch niet te w8en op meer als 200pk uit 2pakken melk.

Is dit trouwens hetzelfde blok als bv id passat en de golf? Die hebben nl ook allemaal 2liters en eventueel icm dsg? Een flink volgeladen T5 gaat soms toch richting de 2.5ton en dan soms ook nog een kar erachter. Daar moet gewoon weer minimaal een 2,5l of meer in. Of zoals een transit een dikke 3.2l 5cilinder.
ik rij nu ongeveer een week de t5 multivan 180 pk met een gewicht van 2072 kg leeg en mag dan nog 1008 kg laden
maar ik moet zeggen heb nergens last van tuurlijk mis ik ook de 5 cilinder 174 pk die was wel wat feller maar dat is nu eenmaal zo

Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 223
Lid geworden op: ma nov 23, 2009 22:02

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Harry4motion » zo nov 07, 2010 17:34

Pas moest ik even over de weegbrug toen ik wat afval ging lossen.
Mijn bus weegt met het normale gereedschap dat ik altijd meezeul en met mij erin (90 kg) alles bij elkaar 2630 kg!!
Dat is aardig veel vind ik zelf.
En als hij dan toch zo lekker en vlot rijdt en niet teveel verbruikt ben ik dik tevreden :yes
En ik blijf erbij dat ik het 5 cilinder geluid heel mooi vind.
Dus waarom overstappen op een 4 cilinder?
Of een 6 cilinder van Mercedes maar dan zonder 4 wiel aandrijving?

Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: di mar 13, 2007 19:56
Locatie: grunn

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door hendrikus » zo nov 07, 2010 17:52

Harry4motion schreef:En ik blijf erbij dat ik het 5 cilinder geluid heel mooi vind.
Dus waarom overstappen op een 4 cilinder?
Of een 6 cilinder van Mercedes maar dan zonder 4 wiel aandrijving?
ben ik met je eens.

Het geluid van de eerste modellen Volvo V70 T5R is ook geweldig
T4 2.5TDI 88pk 1999

urla
Berichten: 54
Lid geworden op: do feb 22, 2007 19:16

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door urla » ma nov 15, 2010 18:16

ik moet me volledig bij painter aansluiten,heb vanmiddag een proefrit in een vito 6 cilinder diesel gemaakt(rij nu 5 cil aut) en gelijk de knoop doorgehakt,als je hier in zit heb je ook niet meer het idee in een busje te zitten zo luxe is hij vanbinnen.en de moter en bak is een juweel,ik vroeg me ook af omdat hij een trap minder heeft hoe het zou gaan met schakelen maar deze moter is zo sterk en soepel schakeld echt bijna niet terug of je moet het gas wel erg bruut intrappen,ook ik denk dat vw de slag zo gaat missen.(ps ik ben echt niet door mercedes ingehuurd voor dit te schrijven).is er ook een vito weetjewel forum of zo want hier moet ik binnenkort naartoe.

groetjes.

Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: zo okt 19, 2008 18:53
Locatie: België

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door SCOTT » ma nov 15, 2010 20:37

urla schreef:ik moet me volledig bij painter aansluiten,heb vanmiddag een proefrit in een vito 6 cilinder diesel gemaakt(rij nu 5 cil aut) en gelijk de knoop doorgehakt,als je hier in zit heb je ook niet meer het idee in een busje te zitten zo luxe is hij vanbinnen.en de moter en bak is een juweel,ik vroeg me ook af omdat hij een trap minder heeft hoe het zou gaan met schakelen maar deze moter is zo sterk en soepel schakeld echt bijna niet terug of je moet het gas wel erg bruut intrappen,ook ik denk dat vw de slag zo gaat missen.(ps ik ben echt niet door mercedes ingehuurd voor dit te schrijven).is er ook een vito weetjewel forum of zo want hier moet ik binnenkort naartoe.

groetjes.
Succes met je nieuwe roestbak dan :knipoog
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on KW Suspension
Inox exhaust
356.000km
VW - Das Auto

T1 Split Pick-up Blauw 1967
T14 Karmann ghia 1968

anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel » ma nov 15, 2010 22:12

12 jaar garantie

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9663
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Pascal-141 » di nov 16, 2010 7:56

anmichel schreef:12 jaar garantie

... en de geschiedenis leert ons dat je die 12jaar ook werkelijk kan gebruiken ... :knipoog
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel » di nov 16, 2010 8:15

Het verleden is geen "wetenschap" voor de toekomst.
Zeker niet na de recente facelift.

Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 364
Lid geworden op: zo mei 10, 2009 16:30

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Gerrit354 » di nov 16, 2010 16:09

hendrikus schreef:Is dit trouwens hetzelfde blok als bv id passat en de golf? Die hebben nl ook allemaal 2liters en eventueel icm dsg? Een flink volgeladen T5 gaat soms toch richting de 2.5ton en dan soms ook nog een kar erachter. Daar moet gewoon weer minimaal een 2,5l of meer in. Of zoals een transit een dikke 3.2l 5cilinder.
Het is hetzelfde blok als in de vernieuwde(onderstel is hetzelfde) passat, deze motor is samen met de persoonwagendivisie ontwikkeld en is dus een geheel nieuw blok. In de passat gaat dit blok max. 220 pk/450 Nm leveren.

Sjaakie
Berichten: 16
Lid geworden op: ma okt 25, 2010 21:32

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Sjaakie » di nov 16, 2010 16:51

Heren,

Wat zijn de meeste negatief over de nieuwe 180 PK uitvoering. En toch heb ik twee weken geleden men huidige 174 Pk ingeruild voor een 180 Pk met dsg bak en eigenlijk alle opties die erop kunnen erop gezet. Ik heb geen zin om in een Mercedes garage te komen waar je als iemand met een ernstige ziekte behandelt word als je in je werkkleding binnen komt.
En laten we eerlijk zijn, zou de 180 Pk motor niet in den treure getest zijn.

anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel » di nov 16, 2010 17:33

Ik heb beide (180PK DSG en MB 3.0) héél uitvoerig getest.
180PK DSG 4 motion viel heeeeeeeeel erg tegen (ik heb dit trouwens aan de invoerder gemeld, zij spraken mij tot heden niet tegen).
V6 3.0 viel heeeeeeeeeeeeeel erg mee.
Spijtig voor volkswagen, maar het is nu eenmaal zo.
Werkkledij of stropdas: ik word even vriendelijk onhaald en behandeld.
Hoewel ik nu een rationele keuze heb gemaakt voor de V6 3.0 moet ik ook wel meedelen dat de mensen die werken bij de invoerder van VW als ook de verkopers in de VW garages ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam waren: echt meer dan een pluim, een dikke proficiat.
Echt, ik betreur nog altijd dat de 180PK DSG zo tegenviel en dat er meer dan waarschijnlijk geen 3 liter motor te verwachten is in de Multivan.
Laatst gewijzigd door anmichel op di nov 16, 2010 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.

emil
Berichten: 557
Lid geworden op: zo dec 13, 2009 10:29
Locatie: achterhoek

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door emil » di nov 16, 2010 18:58

bah benz
:driveT5 :T54LIFE :yes

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 27430
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door Multivan Generation » wo nov 17, 2010 20:28

anmichel schreef:Ik heb beide (180PK DSG en MB 3.0) héél uitvoerig getest.
180PK DSG 4 motion viel heeeeeeeeel erg tegen (ik heb dit trouwens aan de invoerder gemeld, zij spraken mij tot heden niet tegen).
V6 3.0 viel heeeeeeeeeeeeeel erg mee.
Spijtig voor volkswagen, maar het is nu eenmaal zo.
Werkkledij of stropdas: ik word even vriendelijk onhaald en behandeld.
Hoewel ik nu een rationele keuze heb gemaakt voor de V6 3.0 moet ik ook wel meedelen dat de mensen die werken bij de invoerder van VW als ook de verkopers in de VW garages ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam waren: echt meer dan een pluim, een dikke proficiat.
Echt, ik betreur nog altijd dat de 180PK DSG zo tegenviel en dat er meer dan waarschijnlijk geen 3 liter motor te verwachten is in de Multivan.

Heb je het echt nodig(180+ pk's) vraag ik me dan af.
Ik bedoel is een 140 pk niet voldoende voor huis-, tuin- en keuken gebruik?
Dat je meer koppel zou willen hebben, bij het rijden met een kar er achter kan ik me voorstellen,
maar om nou een paar duizend euro extra neer te tellen,
zodat je misschien 3 seconden eerder op de legale snelheid zit :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

anmichel
Berichten: 32
Lid geworden op: vr okt 15, 2010 20:25

Re: Transporter T5 Doka versus Vito Mixto

Bericht door anmichel » wo nov 17, 2010 21:45

Heb je het echt nodig(180+ pk's) vraag ik me dan af.
Ik bedoel is een 140 pk niet voldoende voor huis-, tuin- en keuken gebruik?
Dat je meer koppel zou willen hebben, bij het rijden met een kar er achter kan ik me voorstellen,
maar om nou een paar duizend euro extra neer te tellen,
zodat je misschien 3 seconden eerder op de legale snelheid zit


Het is niet echt om die meer pk's te doen.
Het is namelijk zo: mijn echtgenote reed met de testwagen.
Zij is een zéér rustige chauffeur (zij haat eigenlijk om zelf te rijden).
Als zij rijdt is dit altijd heel bezadigd en rustig.
Ik was dus heel verwonderd als ze mij tijdens het testrijden meedeelde dat de testwagen niet reageerde op gasgeven.
Voor de eerste keer in haar leven gaf ze zelfs plankgas: die wagen gaf pas na een paar seconden antwoord op het gasgeven en begon dan pas rustig aan te acceleren. Plankgas .... gas los .....plankgas....gas los...: die wagen reageerde niet. Als zij de voet plankgas bleef houden begon de wagen uiteindelijk te versnellen; gelijk vanaf welke snelheid zij dit probeerde. Met niet draaiende motor probeerde zij of ze wel degelijk het pedaal volledig indrukte, dit was wel degelijk het geval. Haar besluit: voor een bezadigde bompa is dit een aanvaardbare wagen alhoewel het gevaarliijk kan zijn bij inhaalmaneuvers.....
Om zulke reactie te horen van iemand die snelheid haat .......
Ik deelde dit zo mee aan de verkoper die op zijn beurt het contactcentrum zou verwittigen en vragen om die wagen zelf eens te testen. Hij zou mij de resultaten meedelen: ik wacht nog altijd, waarschijnlijk heeft men daar hetzelfde ervaren.
Daarbij was die wagen tamelijk geluidruchtig en werd iedere overgang van betonstroken duidelijk gevoeld en gehoord.
De 3.0 daarentegen:motor fluisterstil,compartiment heel goed geluidgedempt,heel comfortabel rijden met een motor met reserve.... ik kan zo doorgaan....
Alzo mijn rationele keuze: levering van mijn V6 3.0: januari '11.Ik kijk er echt naar uit.
Groetjes
Laatst gewijzigd door anmichel op do nov 18, 2010 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie