Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

uitlezen bij verkoop tweedehands?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

uitlezen bij verkoop tweedehands?

Bericht door mettesboy »

Hello, zit met een vraagje,

Angezien m'n huidige t5 te koop staat.
Gisteren belde een geïnteresseerde me op die hem wou zien en vertelde me 'ik wil die ook aan de computer hangen om hem uit te lezen.'
ik vermoed een soort vag-com of dergelijk.
Nu heb ik daar enerzijds op zich geen probleem mee want er is niks mis met de wagen en als er nu niks mis is dan kan er idd later ook niet geklaagd worden dat er een verborgen gebrek is of iets dergelijks.
Maar anderzijds stelde ik mezelf wel de vraag, gebeurt dit meer?
En zijn daar op zich eigenlijk risico's aan verbonden? iemand met slechte bedoelingen zou ook wel eens het stuurprogramma kunnen wijzigen, of zie ik dat mis?

greetz
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: uitlezen bij verkoop tweedehands?

Bericht door heemskerk »

mettesboy schreef:Hello, zit met een vraagje,

Angezien m'n huidige t5 te koop staat.
Gisteren belde een geïnteresseerde me op die hem wou zien en vertelde me 'ik wil die ook aan de computer hangen om hem uit te lezen.'
ik vermoed een soort vag-com of dergelijk.
Nu heb ik daar enerzijds op zich geen probleem mee want er is niks mis met de wagen en als er nu niks mis is dan kan er idd later ook niet geklaagd worden dat er een verborgen gebrek is of iets dergelijks.
Maar anderzijds stelde ik mezelf wel de vraag, gebeurt dit meer?
En zijn daar op zich eigenlijk risico's aan verbonden? iemand met slechte bedoelingen zou ook wel eens het stuurprogramma kunnen wijzigen, of zie ik dat mis?

greetz
Ik zou het niet zomaar toestaan. Niet dat de argwaan moet regeren maar de persoon in kwestie kan wel een heleboel data overnemen waardoor het makkelijk wordt om 'm te ontvreemden? Wat te denken van de codering van je startblokkering & frequentiegegevens van je centrale vergrendeling? Laat het wanneer de koper serieuze belangstelling heeft door de Vw-dealer doen en die paar tientjes die dat moet kosten door de aspirant-koper te laten betalen. Een ANWB keuring oid kost meer....
Plaats reactie