Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

muurvast !!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pieter 762
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 jan 2007, 22:30
Locatie: N. Brabant

muurvast !!

Bericht door pieter 762 »

Muurvast zit de bout bij de achterwiel ophanging waaraan ik mijn sidebars moet vastmaken. Het is nogal lastig bereikbaar, een dop krijg ik er niet op dus kon ik alleen nog met de bahco proberen. Ik heb er wat over gemopperd ! en na een uur proberen maar gestopt..

Iemand een goede tip voor me ? Ik ga er overigens van uit dat ik alleen de buitenste flensmoer eraf moet draaien waarna ik deze weer kan terugplaatsen als het bevestigingsplaatje van de sidebar over de bout is geplaatst ?
Ik moet het doen hier op mijn opritje want helaas beschik ik niet over een brug :nuts

Thanks !
gr. Pieter
Vaak moet er iets gebeuren, voordat er iets gebeurt (Johan Cruijff)
Ex T4 Caravelle # 762. Nu T5 TDI 2004 LWB + T2b panel van 1977
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: muurvast !!

Bericht door olle griese »

Je kunt hem een paar keer inspuiten met kruipolie of WD40 en over een paar dagen los draaien of je zet de brander er op.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: muurvast !!

Bericht door johnny van de voorde »

Zit waarschijnlijk geborgd met loctite aënorobe lijm.

Kop van de bout warmen met de snijbrander (klein vlammetje), opgepast, steek de boel niet in de fik.

De aënorobe lijm (loctite) laat los door opwarming.

tip : bij de kachelhandelaar kan je een plaatje hittebestendig materiaal krijgen waarin je een gaatje maakt van dezelfde grootte als de kop van de bout. Zo warm je enkel de kop van de bout en beschadig je de onderkant van de bus niet.

tip 2, neem een tuinslang en leg ze klaar in geval.....

Suc6,

John.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: muurvast !!

Bericht door Rick »

Rij even naar dat vriendelijke garagebedrijfje of bandenboertje op de hoek. Die krijgt er met zijn luchttol vast wel een beetje beweging in...
Plaats reactie