Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Draadloze afstand bediening standkachel

vragen over de T5
Plaats reactie
WillemS
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2010, 17:05

Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door WillemS »

Geachte panel leden.
Ik heb een standkachel welke ik kan aan zetten met het dak paneel (4druktoetsen een draaitoets en een paneel met tekens) maar met mijn draadloze afstandbediening kan ik hem niet aan zetten.
Ik heb de batterij getest deze 2,9 volt wat denk ik genoeg moet zijn en nu lees ik in het duitse bedienung boekje dat de draadloze afstand bediening aan gezet kan worden alleen is de tekening van het paneel totaal anders .
Ik heb ook geprobeerd het menu door tezoeken naar deze instelling maar heb het niet gevonden.
Mijn Camper is uitgerust met 3 zone climatronic en is van 2009.
Heeft iemand een oplossing ???
Hier voor reeeds bedankt
Groeten Wim
:ikrij
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door johnny van de voorde »

Hey,

Je hebt waarschijnlijk de webasto telestart T91 nodig. (afstandsbediening én ontvanger in kit verkrijgbaar en makkelijk op alle webasto's te monteren).
Met de telestart zet je jouw standverwarming vanop 1000 mtr aan én je krijgt een terugmelding voor ok.

Gouden raad, begeef je naar de dichtsbijzijnde webasto dealer (even googelen), daar kennen ze er wat van !

Gewoonlijk is het bij de dealer : Oh, weet niet , gaat niet , kan niet, alhoewel ik het voor jouw dealer niet kan zeggen natuurlijk.

Kijk ook eens bij http://www.webasto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

John.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Jeroen T5 204 »

Heb je stickers op je deur aan de bestuurderskant? Hier staat mits af-fabriek geleverd welke standkachel erin gebouwd is. Wel handig om te weten namelijk als je er een zender bij zoekt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
WillemS
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2010, 17:05

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door WillemS »

Bedankt jeroen voor de snelle reaktie
Ik heb naar de deur gekeken en zitten 2 stickers op een met het type Webasto thermo top C en de ander met het type Air top 3500ST dus waarschijnlijk zit er ook een water verwarming in van wabasto.
Dan kan het misschien ook dat de afstand bediening van de warmwater toestand is??
Toen ik de camper kreeg heb ik wel een uitleg gehad van 3.5 uur maar !! ben ik waarscheinlijk iets vergeten

Bedankt Wim
Lisboa

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Lisboa »

Als de batterij leeg raakt dan kun je dat merken aan de afstand tussen jou en de auto.
Je zult merken dat je dan steeds dichter in de buurt van de auto moet zijn om hem in te schakelen.
Het batterijtje is van dien aard dat het handig is om een reserve achter de hand te hebben, deze is nl. niet overal verkrijgbaar. Sommige mensen kijken raar op en hebben dit type nooit eerder gezien.
De batterij gaat ongeveer een jaar mee, in het koude seizoen gebruik ik 'm dagelijks en in het warme seizoen wekelijks voor de testdrive.

Mocht je er met je dealer niet uitkomen, neem dan direct contact op met Webasto.
Ik heb er geen binding mee, maar wel goede ervaring, ze beschikken over de juiste kennis en werken servicegericht.

Maak het maar gauw in orde, de echte kou is onderweg en dan ben je blij dat je over stansverwarming beschikt.

Succes,

Luuk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Jeroen T5 204 »

@WillemS, de afstandsbediening is voor de Thermo Top C. Ik heb er 2 mini batterijtjes inzitten van 12 volt. Zijn bij de VW dealer wel te krijgen.

De batterijtjes die in mijn Telestart zitten zijn van GP type 23AE

http://www.batterijtotaal.nl/batterijen ... id733.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dus dat je afstandsbediening te weinig spanning krijgt, 2,9 volt lijkt me erg weinig :lach


Deze heb ik zelf voor de duidelijkheid:
Afbeelding
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door henrib »

hoi het voltage is genoeg heb zelf ook een afstandbediening zit gewoon een 3 volt batterij in

Afbeelding
By sammie5300 at 2010-11-07
Afbeelding
By sammie5300 at 2010-11-07
WillemS
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2010, 17:05

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door WillemS »

Bij mij zit er ook een DL1/3 N 3v in , maar ik heb de indrik dat hij toch leeg is .
Ik heb de gebruiksaanwijzing gedownload van webasto daar ben ik mee aan het stoeien geweest.
Als ik de start toets indruk krijg een een hele riedel licht pulsjes 10 sec maar als ik de On en Off gelijk indruk krijg ik geen licht signaal
met de kleuren van de led is het wat moeilijk want groen en rood missen bij mij gedeeltelijk.
Bedankt voor de reacties
Groeten Wim :yes :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Multivan Generation »

@ WillemS
heb jij een telefoon met ingebouwde digitale camera?

Zo ja, zet hem op de film-functie en richt je afstandsbediening op je telefoon,
druk een toets in,
en er is een kans dat je dan kunt zien,
af je afstandsbediening wat verzend, ja of nee..

Op voorwaarde natuurlijk, dat die afstandsbediening ook in het infrarood wat uitzend :knipoog

NIET GESCHOTEN IS MIS HE :lach :lach

men kan dit ook proberen met de afstandsbediening van de televisie..
Dan weet je van te voren of je camera hiervoor geschikt is...


Succes ... :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Harry4motion »

Goeie Truck met die telefoon en die afstandbediening! :jumpklap
Dat wist ik nog niet, is wel heel makkelijk om te zien of je infrarood werkt
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Multivan Generation »

:knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Han G »

tsja, leuk dat je eventueel infrarood kunt zien op een camera, echter de standkachel werkt met een radio frequentie.... :muur :muur :muur
bij het type wat Jeroen heeft en ik zelf ook betekent knipperend oranje dat je batterij te leeg is... :ie
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door Jeroen T5 204 »

Aanvulling op bovenstaande opmerking van mij, als ik mijn afstandsbediening gebruik gaat mijn Webasto Air Top aan en niet de Thermo Top C.
Maar kan geloof ik aan beide systemen gekoppeld worden. De Thermo Top is ook zo om te bouwen dat hij warme lucht via het dashbord naar binnen blaast.

De Air top zuigt aan bij de instap aan de passagierskant en blaast warme lucht uit via de b-stijl.

Als je beide kachels hebt werkt de Thermo Top alleen als koelwaterverwarmer. Dan is motor dus eerder op bedrijfstemperatuur.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
WillemS
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2010, 17:05

Re: Draadloze afstand bediening standkachel

Bericht door WillemS »

Beste Panel leden
Ik heb de batterij DL 1/3 N vervangen (hem krijgen was nog een probleem) en nu werkt de air top 3500ST met het paneel en met de afstand bediening maar de thermo top C is door mij niet aan de praat te krijgen terwijl deze wel makellijk is om de camper (koelwater) voor te warmen, of te ventieleren.

Mijn vraag is : is de afstand bediening of het paneel zo in te stellen dat de afstand bediening en paneel afwisselend op de bijde verwarmingen werkt.
dank u groeten :zwaai Wim
Plaats reactie