Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onbekende storing VW T5 174 pk automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
feike jagersma
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2010, 11:53

onbekende storing VW T5 174 pk automaat

Bericht door feike jagersma »

Wie kan mij helpen? Ik heb een T5 uit 2007. Het is een automaat. Geregeld heb ik storing. De motor springt geregeld in de noodloop. De auto gaat stotteren en gooit uitlaatgassen in de cabine. Deze auto is voorzien van een standskachel. Het is net of je de verbranding van deze kachel ruik of de diesellucht van de motor.Op het dashboard gaan geen lampjes branden. Na het opnieuw starten van de auto reset de computer zich en is de storing verdwenen. Met het uitlezen vinden ze : storing in de heater. Echter, de storing is niet te vinden.
Ik rij veel kilometers met een tank van 500 liter water. Kan dit gevolgen hebben voor de motor of de automaatbak? Wie kan mij verdere informatie geven of de problemen oplossen?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: onbekende storing VW T5 174 pk automaat

Bericht door Jeroen T5 204 »

Uitlaatspruitstuk al gecontroleerd? Dat komt ook nog wel eens voor dat ze niet goed dicht zijn. De lucht van de heater ruik je normaal gesproken onder het rijden niet.

Hebben ze de foutmelding met het uitlezen ook gereset?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: onbekende storing VW T5 174 pk automaat

Bericht door Pim 328 »

Waarschijnlijk moet je standkachel via het testprogramma eens goed schoon gebrand worden.
Maar dit kan via een testprogramma die in de tester staat.

Uitlaatgassen kunnen daar vandaan komen maar kan ook spruitstuk zijn of aansluiting van turbo op spruitstuk, turbo op roetfilter of een gescheurde egr koeler (laatste komt vaker voor)
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Plaats reactie