Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Roetfilter

Bericht door Mickel Moen »

Per 1 januari stopt de subsidie op roetfilters. Nu denk ik erover om nog een roetfilter te laten plaatsen. ook i.v.m het toenemen van de millieuzones in Duitsland. subsidie is €400
Heeft er iemand ervaring mee. Wat adviseren jullie?

Geert
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Roetfilter

Bericht door Gerrit354 »

Enorm nadeel is het regenereren, bus houdt dan in en loopt niet meer lekker.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Roetfilter

Bericht door vaniac »

Roetfilters die je achteraf kunt laten inbouwen zijn van het zogenaamde open type. D.w.z. dat ze op geen enkele wijze gekoppeld zijn aan het motorbesturingssysteem. Deze roetfilters hebben dus geen last van regenereren en de daarmee verbonden motorproblemen. Het enige nadeel van deze open roetfilters is, dat ze niet zo'n sterke filterwerking hebben, c.q. ze zijn niet zo schoon als een een af fabriek systeem met electronische besturing. Inbouw heeft geen invloed op de motor en de prestaties. Het is wel zo dat inbouw van zo'n filter alleen mogelijk is wanneer de wagen niet ouder is dan 5 jaar en niet meer heeft gelopen dan 80.000 km. Is dat wel het geval, dan wordt er een z.g. combifilter ingebouwd, dat tevens de oude roetkat vervangt. Deze oude roetkat dan verwijderd omdat de werking niet meer optimaal is.
Plaats reactie