Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dagrijverlichting

vragen over de T5
Plaats reactie
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Dagrijverlichting

Bericht door PascalT5 »

Vanaf 7 februari 2011 is in België dagrijverlichting verplicht. Als je nu een T5 besteld (model 2011) zit dagrijverlichting er standaard niet op. Wat moet ik doen bij de aanschaf van een T5 transporter (bestelwagen)? De optie bijbestellen?
Nu een T5 bestellen is eind januari leveren en dan is het eigenlijk nog niet nodig? Maar als hij te laat komt moet ik het achteraf laten inbouwen of? Graag advies en thanks. :ikrij
Hobbyist
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Hobbyist »

Persoonlijk denk ik als ze jou de bus leveren voor 7/2 dat ze er geen verplichting aan vasthouden. (of voor 7/2 ingeschreven is)

Misschien is het een oplossing te wachten tot na 7/2 en ze dan op de verplichting wijzen.

Heb je de vraag al verteld aan de dealer ? Zo ja wat zegt deze ervan ?

Mvg Luc
PascalT5
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 okt 2008, 11:52
Locatie: Lichtaart

Re: Dagrijverlichting

Bericht door PascalT5 »

De dealer wist van geen verplichting. Met het komend autosalon in Brussel is de actie al bekend bonus -2500euro . Nergens staat er iets vermeld over dagrijverlichting.
Ik heb het voor hun gegoogelt en link doorgemailt wacht nog op antwoord.
Als ik iets meer weet weten jullie het ook.
Hobbyist
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Dagrijverlichting

Bericht door Hobbyist »

Dit is een tekst die ik terug vond op http://www.autoweek.nl/autonieuws/9816/ ... ht-in-2011" onclick="window.open(this.href);return false;

"Vanaf februari 2011 moeten alle nieuwe automodellen in de Europese Unie zijn voorzien van dagrijverlichting. De regel geldt niet voor modellen die al langer op de markt zijn; alleen auto’s die vanaf dan worden geïntroduceerd, moeten aan de regel voldoen. Ook gebruikte auto’s vallen niet onder die regelgeving."


Als ik het goed begrijp gaat het om nieuw geïntroduceerde modellen, dus geen facelift ofzo.
Dan hoeft het er nog niet op te zitten, het oogt wel mooier en komt ook de veiligheid wel ten goede , daar hoor je me niks over vertellen.

Zie ook http://217.21.184.146/5377/index.php?op ... n&Itemid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Facultatief

Dagrijverlichting is facultatief voor voertuigen van categorieën M1 en N1 die voor 7 februari 2011 zijn goedgekeurd en voor voertuigen van andere categorieën die zijn goedgekeurd voor 7 augustus 2012.


Mvg Luc
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagrijverlichting

Bericht door CASINI »

Toch zie ik nieuwe T5 met vreemde lampen branden het zijn de middelste wat kleinere lampen
en niet de grote ??

MvG Cas
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Plaats reactie