Hallo,
Ik rij een T5 115 PK zonder standkachel. Ik heb deze bus vanmorgen op de brug gehad omdat ik er een orignele VW standkachel wil inbouwen (heb voor 200 euro een orginele op de kop kunnen tikken).
Nu heb ik de bus dus op de brug gehad en gezien dat er achter de afdekkap van de standkachel al een soort van voorbereiding zit het buizen werk zit er al dus dat wordt makkelijk aansluiten echter tussen de de 2 buizen zit een pompje.
Dezelfde die ook op mijn standkachel zit. Wie weet waneer dat pompje gaat lopen? Hij loopt niet als de motor aan staat of uitgezet wordt. Kan ik de aansturing van de standkachel evt paralel op de pomp zetten zonder wat anders te slopen?
mvg,
Jeroen
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Electrische koelvloeistof pomp + standkachel
- T5austria
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
- Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
- Contacteer:
Re: Electrische koelvloeistof pomp + standkachel
Hallo,
zoals je beschreef zie je 2 buizen van uit de motor ruimte komen die naar dat extra water pompje lopen.
Als je de standkachel gaat monteren vervangt de standkachel dit pompje.
Dus pompje met slangen van de 2 buizen afhalen en de slangen van de standkachel op de 2 buizen schuiven, het 2 polige stekertje van het oude pompje komt op het pompje dat bij de standkachel hangt.
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... ebasto.htm
zoals je beschreef zie je 2 buizen van uit de motor ruimte komen die naar dat extra water pompje lopen.
Als je de standkachel gaat monteren vervangt de standkachel dit pompje.
Dus pompje met slangen van de 2 buizen afhalen en de slangen van de standkachel op de 2 buizen schuiven, het 2 polige stekertje van het oude pompje komt op het pompje dat bij de standkachel hangt.
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... ebasto.htm
Re: Electrische koelvloeistof pomp + standkachel
Is dat wel zo? Volgens mij is dat pompje bedoeld om het koelwater te laten circuleren wanneer de motor is uitgezet en de temperatuur in de motor alsnog oploopt door gebrek aan circulatie door de mechanische waterpomp. Het zou natuurlijk wel kunnen maar dan zal de aansturing van dat nalooppompje wel veranderd moeten worden nadat er een bijverwarmer wordt gemonteerd?T5austria schreef:Hallo,
zoals je beschreef zie je 2 buizen van uit de motor ruimte komen die naar dat extra water pompje lopen.
Als je de standkachel gaat monteren vervangt de standkachel dit pompje.
Dus pompje met slangen van de 2 buizen afhalen en de slangen van de standkachel op de 2 buizen schuiven, het 2 polige stekertje van het oude pompje komt op het pompje dat bij de standkachel hangt.
http://www.weetjewel.com/t5_tips_en_tru ... ebasto.htm
- T5austria
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
- Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
- Contacteer:
Re: Electrische koelvloeistof pomp + standkachel
Elsawin het garage handboek zegt:
Circulatiepomp, pomp voor naloop van koelvloeistof.
Het kabel boompje is terug te vinden in de zit kist van de bestuurder, het betreft een ingepakte 2 aderige kabel.
Circulatiepomp, pomp voor naloop van koelvloeistof.
Het kabel boompje is terug te vinden in de zit kist van de bestuurder, het betreft een ingepakte 2 aderige kabel.
Re: Electrische koelvloeistof pomp + standkachel
ok Bedankt voor de duidelijke reacties :) zaterdag gaat de standkachel er onder... heb inmiddels alles behalve het klokje :( die moet nog binnen komen...