Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruit in schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
gerkool
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jun 2008, 12:23

Ruit in schuifdeur

Bericht door gerkool »

Hallo,
ik heb in 2006 een nieuwe T5 gekocht. Vond het toen niet nodig een ruit in de schuifdeur te laten monteren. Heb hier nu spijt van en wil er alsnog één laten monteren, misschien zelfs nog één aan de linkerzijde ook. Kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan laten doen en wat dit ongeveer per ruit kost. Ik heb dat ooit in het forum gelezen, maar kan dat niet meer terug vinden. Ik wil wel een getinte ruit.
Ger
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door heemskerk »

gerkool schreef:Hallo,
ik heb in 2006 een nieuwe T5 gekocht. Vond het toen niet nodig een ruit in de schuifdeur te laten monteren. Heb hier nu spijt van en wil er alsnog één laten monteren, misschien zelfs nog één aan de linkerzijde ook. Kan iemand mij vertellen waar ik dat het beste kan laten doen en wat dit ongeveer per ruit kost. Ik heb dat ooit in het forum gelezen, maar kan dat niet meer terug vinden. Ik wil wel een getinte ruit.
Ger
Hey Ger,

Ik weet niet direct wat de kosten zijn in jouw geval. Ik heb een tijdje geleden de twee achterste ramen laten plakken (kitten) zonder het plaatmateriaal weg te halen. Dit zijn twee originele ramen die vtv eerst gecoat zijn om zo als glas(look) panelen dienst te doen. Ik heb toen een aantal ruitboeren afgebeld om dit klusje te doen met prijzen waar ik nogal verbaasd over was, zo hoog!! €350 of meer! Men hanteerde een prijscodering die in het systeem stond met de code 'vervangen van een ruit' en vervolgens werd daar het profiel van mijn auto overheen gelegd en kwamen die prijzen er uit rollen... :bonk :bonk Dit was bij Carglas... Uiteindelijk heb ik een kleine zelfstandige ondernemer gevonden die het inclusief koffie, kit, primer een leuk contact 'deed' voor ik meen € 125,- Da's redelijk toch? :toppie

Ik heb, ze zitten er nu nog in bij mij, drie ramen in een setje te koop: de twee tussen B en C stijl + een van de twee achterste, ik dacht links. Allemaal normaal groen getint (dus niet dat bijna ondoorzichtige groen van de Multivan), dezelfde kleur als de portier- en voorruit zeg maar. Setje komt ergen in Januari beschikbaar dus als je interesse hebt... :toppie
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door rinus »

Ik heb met de vorige multivan veel last met de schuifruiten gehad die dingen gaan nog weleens lekken. :winter

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door Jay »

de schuiframen zijn een aantal malen gewijzigd ivm waterlekkage.
Als je niet de uitvoering hebt met "watermanagment" (waterafvoersysteem) dan zou ik deze niet (laten) monteren.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door heemskerk »

Jay schreef:de schuiframen zijn een aantal malen gewijzigd ivm waterlekkage.
Als je niet de uitvoering hebt met "watermanagment" (waterafvoersysteem) dan zou ik deze niet (laten) monteren.
Hoe ziet dat waterafvoersysteem eruit Jay? zit er een slangetje net als bij het schuifdak bijvoorbeeld?
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door Jay »

Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door Gerrit354 »

Maar Ger wil toch geen schuifruit, hij wil gewoon een normale ruit in de schuifdeur laten plaatsen.
Mr. T
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jan 2011, 16:22

Re: Ruit in schuifdeur

Bericht door Mr. T »

Gerrit354 schreef:Maar Ger wil toch geen schuifruit, hij wil gewoon een normale ruit in de schuifdeur laten plaatsen.

Goed gezien! Is hier over bovenstaande meer info te vinden?

:yes
Plaats reactie