Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulp bij het samenstellen van een Highline

vragen over de T5
Plaats reactie
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Satnoot »

Ik ben bezig met het offerte traject voor een nieuwe Highline LWB DC. Mijn vragen zijn:

Heb ik alleen aan een Koelvloeistof verwarming met A.B. voldoende,
Hoeveel luidsprekers worden er af fabriek ingebouwd om ook geluid op de DC zitplaatsen te krijgen ik wil namelijk achteraf een RNS510 incl. Bluetooth laten inbouwen,
Waar kan je gunstig een rubberenmat kopen voor de laadruimte, de offerte geeft € 120,00 ex op.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door johnny van de voorde »

Opgepast :

Wanneer je spreekt over een "koelvloestofverwarming" , dan spreken we over de extra koelvloeistofverwarming die ervoor zorgt dat de motor (en dus ook de verwarming) op een normale tijd warm word. (zou nooit een optie mogen zijn trouwens)

Wanneer je spreekt over een AB (Afstandsbediening neem ik aan), dan hebben we het over een STAND-verwarming.

Een standverwarming is identiek hetzelfde als een koelvloeistofverwarming maar met meer mogelijkheden ( upgrade eigenlijk).

Je hebt dan in principe de mogelijkheid om vanop afstand je standverwarming aan en uit te zetten.
Informeer je ZEER ZEER ZEERgoed bij de dealer , het is namelijk zo dat vele verkopers het verschil NIET kennen tussen de verschillende mogelijkheden !!!

Suc 6,

John.
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Han G »

een rubbermat voor achterin heb ik besteld bij http://www.rubberwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
de fijne rib loper 3mm dik, deze is echter "maar" 1200mm breed.
Wel even zelf op maat snijden :toppie
Breedte was voor mij geen probleem, en wellicht is er nog een andere mat bij hun te koop.

Betreffende de standkachel af fabriek in de T5, tenminste de mijne bj. 2006, wordt de motor NIET voorverwarmd bij het lopen van de standkachel alleen!
Het koelwater circuit wordt dan verkleind tot alleen de kachelradiator, hierdoor is er sneller warmte voor het interieur aanwezig.
Pas als de motor gestart is wordt deze mee verwarmt :ie

Om toch de motor voor te verwarmen is er op http://www.t5-wiki.de" onclick="window.open(this.href);return false; een artikel over het aanpassen van de bedrading zodat er geen storing optreed en toch beide, motor en interieur verwarmd worden :jumpklap
Wat kosten betrefd lijkt dit onder de 10 euro te kunnen :adhd
Morgen maar eens kijken of ik de delen te pakken kan krijgen aangezien een voorverwarmde motor mij toch ook wel aanspreekt :ikrij
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Satnoot »

:klappen Bedankt voor de antwoorden, het adres van de Rubberwinkel heb ik genoteerd, met de standkachel kom ik wel uit, ik heb nu zelf een standkachel ingebouwd die het hele circuit verwarmt en aangesloten op de 2e accu en dat werkt goed, maar ik dacht, nu neem ik het eens "af fabriek".

allen graag nog een antwoordt op de RNS510. :adhd
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Klusman »

Sorry hoor , maar als je een Highline aan het samen stellen bent, dan maak je hem toch in een keer in orde, dus meteen met rns 510, zonder radio/navigatie kan je geen multifunctioneel stuurwiel bestellen.Volgens mij zitten er in elke dc maar 2 boxen in de deur, en misschien een stel in het dashboard, vanwege highline.
Extra koelvloeistofverwarmer is standaard bij Highline.
Maar toch een Highline samen stellen en deze vragen :nuts
En € 120,- voor een rubber mat waar praat je nog over.
Advies van mijn verkoper, als je een Highline wil , kan je beter een Multivan kopen en dc laten maken.
Succes.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door henrib »

Klusman schreef:Sorry hoor , maar als je een Highline aan het samen stellen bent, dan maak je hem toch in een keer in orde, dus meteen met rns 510, zonder radio/navigatie kan je geen multifunctioneel stuurwiel bestellen.Volgens mij zitten er in elke dc maar 2 boxen in de deur, en misschien een stel in het dashboard, vanwege highline.
Extra koelvloeistofverwarmer is standaard bij Highline.
Maar toch een Highline samen stellen en deze vragen :nuts
En € 120,- voor een rubber mat waar praat je nog over.
Advies van mijn verkoper, als je een Highline wil , kan je beter een Multivan kopen en dc laten maken.
Succes.
dat klopt en daarbij is de multivan LWB goedkoper dan de transporter highline LWB
en dan zit je niet te toppen met je geluid zoals je hier op het forum leest gewoon links en rechts in de spiegels antennes en gps
geluid is dan super en een rns moet je gewoon vanaf fabriek nemen je en bent meteen in het bezit van 8 speakers 6 voor en 2 in de laadruimte
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door heemskerk »

henrib schreef:
Klusman schreef:Sorry hoor , maar als je een Highline aan het samen stellen bent, dan maak je hem toch in een keer in orde, dus meteen met rns 510, zonder radio/navigatie kan je geen multifunctioneel stuurwiel bestellen.Volgens mij zitten er in elke dc maar 2 boxen in de deur, en misschien een stel in het dashboard, vanwege highline.
Extra koelvloeistofverwarmer is standaard bij Highline.
Maar toch een Highline samen stellen en deze vragen :nuts
En € 120,- voor een rubber mat waar praat je nog over.
Advies van mijn verkoper, als je een Highline wil , kan je beter een Multivan kopen en dc laten maken.
Succes.
dat klopt en daarbij is de multivan LWB goedkoper dan de transporter highline LWB
en dan zit je niet te toppen met je geluid zoals je hier op het forum leest gewoon links en rechts in de spiegels antennes en gps
geluid is dan super en een rns moet je gewoon vanaf fabriek nemen je en bent meteen in het bezit van 8 speakers 6 voor en 2 in de laadruimte
Vinden de spullen lekker hoor: de top 2ooo achterin.. :knipoog :knipoog
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door ozkaynar »

Multivan highline lange wielbasis bestaat niet. Wel multivan comfortline LWB.
Ik vind het ook stom dat er mensen zijn die 40.000 euro + betalen voor een transporter terwijl je voor dat bedrag ook een multivan kan krijgen. Ik heb mijn multivan higline gekocht voor 44.000 ex. met extra opties zoals multifuncioneel stuurwiel,bluetooth, parkeersensoren voor achter, Rns510 etc. en later zelf dubbelecabine gemaakt voor 600 euro.
mvg,

Ozkaynar

Fijne jaarwisseling allemaal.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Klusman »

Daarom adviseerde hij dat ,een multivan heeft standaard al meer opties, dan een transporter.
Highline is gewoon € 7500,- duurder dan een Comfortline, en ik heb het prijsverschil niet kunnen vinden, zeker niet als je een premiumpakket bij je comfortline besteld.

Ook een fijne jaarwisseling
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door Satnoot »

:zwaai Op ouderjaarsavond toch maar weer even een lijstje gemaakt, het valt niet mee zo'n auto samenstellen vooral als de pakketten in elkaar overvloeien en je eigenlijk sommige optie's 2 of 3 keer betaalt. Voor de optie met de RNS510 had de garage het volgende bedacht:

Functioneel stuur € 275,00 met radio RCD 310 € 490,00 en in de aftersale's een RNS510 met Bluetooth voor€ 1395,00, blijft achter in de kofferbak bij oplevering een radio RCD 310. :muur

Maar goed, wordt vervolgd, iedereen een gezond en een goed 2011 toegewenst!! :jump
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door henrib »

ozkaynar schreef:Multivan highline lange wielbasis bestaat niet. Wel multivan comfortline LWB.
Ik vind het ook stom dat er mensen zijn die 40.000 euro + betalen voor een transporter terwijl je voor dat bedrag ook een multivan kan krijgen. Ik heb mijn multivan higline gekocht voor 44.000 ex. met extra opties zoals multifuncioneel stuurwiel,bluetooth, parkeersensoren voor achter, Rns510 etc. en later zelf dubbelecabine gemaakt voor 600 euro.
mvg,

Ozkaynar

Fijne jaarwisseling allemaal.
volgens mij heeft niemand gezegd dat er een lwb multivan highline is
heb zelf ook de comfortline lwb en de vraag was een lwb uitvoering en niet de korte
mijn comfortline lwb met upgrade naar highline was 47.000 ex btw incl. dubbelcabine ,schuifkanteldak,koelvloeistofvoorverming incl afstandbediening,rns 510 incl parkeerhulp voor en achter met achteruitrijcamera
en nog een rits aan opties
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door henrib »

heemskerk schreef:
henrib schreef:
Klusman schreef:Sorry hoor , maar als je een Highline aan het samen stellen bent, dan maak je hem toch in een keer in orde, dus meteen met rns 510, zonder radio/navigatie kan je geen multifunctioneel stuurwiel bestellen.Volgens mij zitten er in elke dc maar 2 boxen in de deur, en misschien een stel in het dashboard, vanwege highline.
Extra koelvloeistofverwarmer is standaard bij Highline.
Maar toch een Highline samen stellen en deze vragen :nuts
En € 120,- voor een rubber mat waar praat je nog over.
Advies van mijn verkoper, als je een Highline wil , kan je beter een Multivan kopen en dc laten maken.
Succes.
dat klopt en daarbij is de multivan LWB goedkoper dan de transporter highline LWB
en dan zit je niet te toppen met je geluid zoals je hier op het forum leest gewoon links en rechts in de spiegels antennes en gps
geluid is dan super en een rns moet je gewoon vanaf fabriek nemen je en bent meteen in het bezit van 8 speakers 6 voor en 2 in de laadruimte
Vinden de spullen lekker hoor: de top 2ooo achterin.. :knipoog :knipoog
mijn gereedschap vindt het zo lekker vertoeven achterin heb er gewoon ruzie mee als ze er uit moeten komen lekker muziekje achterin en kacheltje op 26 is het tenminste al lekker verwarmd voor ik er mee ga werken :gekte :gekte :gekte :klappen :sjaal Afbeelding
By sammie5300 at 2011-01-01
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Hulp bij het samenstellen van een Highline

Bericht door heemskerk »

dat klopt en daarbij is de multivan LWB goedkoper dan de transporter highline LWB
en dan zit je niet te toppen met je geluid zoals je hier op het forum leest gewoon links en rechts in de spiegels antennes en gps
geluid is dan super en een rns moet je gewoon vanaf fabriek nemen je en bent meteen in het bezit van 8 speakers 6 voor en 2 in de laadruimte[/quote]

Vinden de spullen lekker hoor: de top 2ooo achterin.. :knipoog :knipoog[/quote]

mijn gereedschap vindt het zo lekker vertoeven achterin heb er gewoon ruzie mee als ze er uit moeten komen lekker muziekje achterin en kacheltje op 26 is het tenminste al lekker verwarmd voor ik er mee ga werken :gekte :gekte :gekte :klappen :sjaal Afbeelding
By sammie5300 at 2011-01-01[/quote]

Tevreden gereedschap is de halve klus!! :toppie :toppie :toppie
Plaats reactie