Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

roest plekken T5 van 2009

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

roest plekken T5 van 2009

Bericht door alfagek »

Staat mijn bus vanochtend op de brug bij de bandenboer, kom ik tot een onverwachte ontdekking.
Roest, bloemkolen :groteogen
Je ziet het anders nooit omdat je niet naar de onderkant van je deuren kijkt, maar nu stond de bus op oog hoogte.
Duidelijk zichtbaar roest aan de onderkant van beide deuren en voor het achterscherm blaasjes.

Wie heeft er ervaring met het claimen van roest bij de VW dealer ?

Mijn bus is net 2 jaar oud en heb in december verlengde garantie aangevraagd voor weer 2 jaar.

Hoelang is eigenlijk de lakgarantie op onze T5.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Multivan Generation »

Veel succes gewenst met claimen :zwaai
Roest van binnenuit, dan moet er een gat invallen en alleen daar,
anders kun je een claim bij VW vergeten.

Of het moet een bekend probleem zijn, dan zijn ze coulant(er).

Ik had roest, geen lakschade, maar de bobbeltjes onder de lak.
Ze kwamen niet eens kijken ---> afgewezen.

Bij de T4 was de lakgarantie 6 jaar, bij de T5 minimaal dat ook,
maar dat zou gewoon in je boekjes moeten staan.

Wat wel helpt, is als je een dealer hebt die zeer volhardend is naar PON toe.
Je moet het wel claimen bij de dealer waar de auto afgeleverd is.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Klusman »

Multivan Generation schreef:Veel succes gewenst met claimen :zwaai
Roest van binnenuit, dan moet er een gat invallen en alleen daar,
anders kun je een claim bij VW vergeten.

Of het moet een bekend probleem zijn, dan zijn ze coulant(er).

Ik had roest, geen lakschade, maar de bobbeltjes onder de lak.
Ze kwamen niet eens kijken ---> afgewezen.

Bij de T4 was de lakgarantie 6 jaar, bij de T5 minimaal dat ook,
maar dat zou gewoon in je boekjes moeten staan.

Wat wel helpt, is als je een dealer hebt die zeer volhardend is naar PON toe.
Je moet het wel claimen bij de dealer waar de auto afgeleverd is.
Heb je daar ervaring mee dan.
Als je blaasjes hebt, die gewoon dicht zitten dan is dit roest van binnen uit(slechte voorbehandeling).
Ik heb dit ooit gehad met LM velgen op een Mitsubishi outlander, 18 maanden oud, blaasjes heel, roest(corrosie) van binnenuit, velgen vernieuwd.
Of de lak garantie alleen te claimen is bij dealer waar deze afgeleverd is dat weet ik niet.
Maar het zal inderdaad het meest liggen aan de dealer, waar je altijd komt, ook de lakgarantie wordt door VW gegeven en niet door de dealer.

Succes met claimen, en laat je blaasjes heel.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Multivan Generation »

ik heb er ervaring mee ja.
3 spuiters in de buurt zeggen, dat is roest van binnen uit.
PON, van foto's, zegt geen garantie..

dus succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Danny »

Lijkt me toch onwaarschijnlijk dat een auto van 2009 al mag roesten, van waaruit het ook begint tenzij schade door deuk of slecht gebruik.
Je dealer zal hierin de belangrijktste rol gaan spelen, als hij 't een beetje wil dan krijgt ie 't vast voor mekaar dat dit garantie is wat mij trouwens de logica zelve lijkt. :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Multivan Generation »

Jij hebt een koop-overeenkomst met je dealer.
Dus jij moet de claim doen bij de dealer.
En met jouw dealer moet je er uit komen.

Dat je dealer het misschien bij PON kan claimen doet hierin niet ter zake.
Dus jij hebt er geen boodschap aan, dat de dealer het eventueel niet van PON vergoed krijgt.

Mijn vader heeft pas hetzelfde traject met zijn Golf doorlopen(2 maanden terug).
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
frits k

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door frits k »

Het is precies zo als Peter het zegt.
De dealer heeft tegenover de koper een wettelijke verplichting t.a.v. garantie,die verplichting heeft Pon niet.
Bij mij in eerste instantie,afgewezen.
Heb het hierbij niet gelaten en de dealer een 2e maal verzocht om de garantie bepalingen uit te voeren.
Het ging hierbij om een Golf van 10 jaar oud ,met roest van binnenuit op de motorkap,beide voorschermen en achterklep.
Garantie op roest van binnen uit,12 jaar,is aleen moeilijk te bewijzen,maar na expertise door anderen,ANWB en Bovag,draaide de dealer bij.
Dealer heeft voor 2e keer claim ingediend bij Pon,voorschermen was bekent probleem bij Pon en werden vergoed,rest afgewezen.
Heb toen duidelijk gemaakt dat ik het hiemee niet eens was en de eerder vernoemde instanties zou inschakelen.
Wat schetste mijn verbazing,waar ik bij zat werd Pon gebelt en in 5 minuten was de zaak in orde.
Wel zelf een kleine bijdrage aan de achterklep moeten betalen,maar was ook redelijk.
Zo zie je maar,niet te snel genoegen nemen met wat de dealer of Pon zegt of doet,conclusie heeft wat tijd en moeite gekost maar naar volle tevredenheid opgelost.
Probeer met het verhaal je voordeel te doen.
sucses,gr,frits
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door alfagek »

Jongens bedankt voor alle reactie's.
Na het lezen van al jullie reactie's zakt mij nu al de moet in de schoenen.
Krijg steeds meer de balen van de volkswagen T5 ( of moet ik zeggen van gehele volkswagen)
Ik zal zeker naar de dealer gaan die mij de bus heeft verkocht, al ik daar niet voor onderhoud kom
( deze tevens uit de buurt is )moet hij er wel werk van maken en de garantie bepalingen na te komen.
Als het allemaal zo moeilijk is zal ik het er niet bij laten zitten, om te kijken of ik het programma Radar kan inschakellen om te kijken of ik de arogantie van volkswagen een deuk kan geven hiermee, en mensen wakker schudden om zicht te bedenken voordat ze een vw kopen.
Elke keer als er wat met de bus is loop je tegen een muur aan, en dat word ik nu een keertje zat.
Je bent bij volkswagen alleen goed voor je geld kwijt te raken en daarna ben je een 0.
Ik heb in mijn 17 jaar als ondernemer diverse opstakels en discusie meegemaakt, maar bij volkswagen blijft het
praten tegen een muur.

Ik ga van de week naar de dealer en houd jullie op de hoogte.

gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
vinz98
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 apr 2008, 23:56

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door vinz98 »

Hier ook na drie jaar onderhuidse roest (acne) bij de handgreep van de schuifdeur. Ook geen garantie. Zo ontzettend kwaad geworden dat de dealer en ik niet meer on speaking terms zijn.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door Klusman »

Multivan Generation schreef:Jij hebt een koop-overeenkomst met je dealer.
Dus jij moet de claim doen bij de dealer.
En met jouw dealer moet je er uit komen.

Dat je dealer het misschien bij PON kan claimen doet hierin niet ter zake.
Dus jij hebt er geen boodschap aan, dat de dealer het eventueel niet van PON vergoed krijgt.

Mijn vader heeft pas hetzelfde traject met zijn Golf doorlopen(2 maanden terug).

Vw levert garantie europawijd, dus als je in duitsland koopt of in belgie, of aan de andere kant van het land, dan heb je garantie, elke officiele dealer moet deze garantie werkzaamhaden uitvoeren, en zal dit eerst bij pon neerleggen, en als die sputteren zullen ze dit ook doen, dat ze hier dan niet blij mee zijn dat kan ik begrijpen, en het zal aan je VW garage liggen hoe ,en hoe vlug het opgelost wordt.
Als je in de garantie periode , een echt garantie probleem krijgt en je staat daarmee in Italie, wordt de auto ook daar onder garantie gemaakt, toch.
Maar dit is tegenwoordig het moto van elke automobielmaker, garantie is europawijd.
Bij de meeste gebruiksgoederen(tv, comp, laptop, koelkast, enz) leg je kontact met de fabrikant en die stuurt dan een monteur, naar je huisadres, om het defect te repareren, gratis onder garantie, en tegen betaling buiten garantie.
Misschien moet Pon dit ook maar gaan doen, monteur langsturen met een oplegger, voor de onderdelen en werkplaatsbrug, zullen ze er wel een paar nodig hebben, maar toch :nuts
Dus de koopovereenkomst heb je met de dealer/handelaar, waar dan ook, maar de garantie komt van VW, en de claim moet je inderdaad leggen bij de VW garage waar je het onderhoud laat doen.
Moet zeggen dat ik daar bij VW nog geen ervaring mee heb, maar daar ga ik achter komen, mijn nieuwe T5 gekocht bij autozaak.nl, onderhoud, en dus de europeese VW garantie gaat meteen naar van den Udenhout Eindhoven.
Ben over het onderhoud van mijn Audi A6 daar zeer tevreden, buiten het hoge werkplaatstarief, dan.
Dus als ik er mee te maken krijg , komt het vanzelf hier op het forum terecht.
Hij staat momenteel bij de DC inbouwer.
klungel
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:50
Locatie: roden
Contacteer:

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door klungel »

vinz98 schreef:Hier ook na drie jaar onderhuidse roest (acne) bij de handgreep van de schuifdeur. Ook geen garantie. Zo ontzettend kwaad geworden dat de dealer en ik niet meer on speaking terms zijn.
Heb ik ook gehad en is bij mij door de dealer opgelost, ze hadden het eerst bij pon geclaimd en die heeft had het afgewezen, ik heb toen de verkoper verteld dat ik daar niet mee accoord ging en van hun een oplossing verwachtte, zij hebben het intern opgelost en de auto voor mij gerepareerd.
zo kan het dus ook :toppie

ik had toen ook nog bij chips away geinformeerd en hoorde daar dat dit vaak voorkomt bij de T5 en dat het een constructiefout is, het repareren kostte bij hun ongeveer 200 euro
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: roest plekken T5 van 2009

Bericht door johnny van de voorde »

Alfagek,

Geen discussie , garantie !

John.
Plaats reactie