Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie weet raad?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jan 2010, 21:32

Re: wie weet raad?

Bericht door Jurjen »

De 180pk-dsg heeft inderdaad een gevoelige rechtervoet nodig. De koppeling reageert inderdaad irritant traag op gasgeven, als je dan geërgerd het gas op de plank drukt dan wil de bus eerst nog terugschakelen en dan knalt ie ook vooruit gevolgd door een doffe dreun naar de 2e versnelling.

Mijn recept: geef nooit zoveel gas dat de bak wil terugschakelen, de trekkracht van het blok is onderin voldoende om snel weg te komen. Wil je vlot door de stad of rotondes rijden, schakel dan naar de 'S' stand, dan heb je meer toeren en daardoor ook meer vermogen.

Maar natuurlijk, je hebt gelijk...dit hoort niet zo; een software upgrade van de bak is hard nodig. Een zand-programma voor de 4motion staat ook op mijn verlanglijstje, daar begrijpt de electronica niks van. IJs en sneeuw doet ie fantastisch trouwens.
nr 355, 132kW DSG, 4Motion kwb in Olympic Blue
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: wie weet raad?

Bericht door Inbouwer »

Volgens mij een afspraak maken met JD. Zij kunnen ook de schakelpatronen aanpassen. Natuurlijk moet het fabrieks ook goed zijn, maar er is kennis op de markt om het aan te passen.
:wjw
Nor
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 jan 2011, 16:25

Re: wie weet raad?

Bericht door Nor »

roosendaal (braband)180pk dsg proefrit gemaakt.
Ik heb totaal niet het gevoel gehad wat je beschrijft.
Wel dat hij razendsnel door zijn versnellingen jaagde.
Je rijd 10 meter en hij staat al in zijn twee en voor je het weet in zijn 3 echt snel.
Ik heb zelf allemaal automaten thuis staan en in mijn beleving vond ik dit de beste automaat die ik in mijn leven heb gereden.
Dat van de rontonde lawaai is niet opgevallen en niet onder controle hebben???????.
Suc6 met je zoektocht.
Plaats reactie