Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ventilator op zonnecellen

vragen over de T5
Plaats reactie
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Ventilator op zonnecellen

Bericht door Willem de Tweede »

Regelmatig overnacht ik in de multivan. Soms is het dan nogal warm. Wie weet of er al van die kleine ventilators-- ( die je kan opplakken met zo'n zuignap bijvoorbeeld) --ziijn voor in de auto, die op zonne-energie draaien? Paar celletjes erin, en hoppa: lekker windje.
Misschien een tip voor een ondernemer? Er komt gegarandeerd vraag naar met de te verwachten hogere tempearturen.

Willem de Tweede ( oja als je er rijk van wordt, graag een nieuwe multivan :knipoog
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

ALs je overnacht in de bus, ga ik ervan uit, dat je dat 's nachts doet. Er is dan weinig tot geen licht waarop de zonnecellen hun werk kunnen doen. Dus ben je toch aangewezen op een accu.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Er zijn sets, ook voor caravans, die een ventilator in het open dak laten draaien zodat je de warme lucht uit de auto wegzuigt.
Denk wel aan het geluid (herrie?) !

Te koop bij automaterialenbedrijven en caravanshops.

Kijk bv even op http://www.gimeg.nl en zoek op "ventilator".

Groeten van Guus
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Bericht door Willem de Tweede »

Ruud PS schreef:ALs je overnacht in de bus, ga ik ervan uit, dat je dat 's nachts doet. Er is dan weinig tot geen licht waarop de zonnecellen hun werk kunnen doen. Dus ben je toch aangewezen op een accu.

Ja, das waar, maar ik dacht meer aan een dingetje welke de ( zonne-) energie op kan slaan. Maar ik heb de oplosing al: Ik heb zo'n powerstarter waarop een 12 V aansluitung zit, daar kan een gewoon autoventilatortje wel een week op draaien ofzo.
Dank voor je reaktie.
Willem de Tweede
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Bericht door Willem de Tweede »

[quote="Guus NLB"]Er zijn sets, ook voor caravans, die een ventilator in het open dak laten draaien zodat je de warme lucht uit de auto wegzuigt.
Denk wel aan het geluid (herrie?) !

Inderdaad Guus, die dingen maken een herrie , brrr. De oplossing schreef ik hierboven, en dank voor je antwoord!
willem de Tweede
Plaats reactie