Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TOL in Frankrijk

vragen over de T5
Plaats reactie
Stanley Verbeek
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:13
Locatie: Eindhoven

TOL in Frankrijk

Bericht door Stanley Verbeek »

In frankrijk mag je auto om voor het klasse 1 tarief niet hoger zijn dan 2 meter.
Bij de poortjes om met je creditcard te betalen hangt er een bord met kettinkjes waarop de maximale hoogte van 2m is aangegeven.

Hangt de plaat met kettinkjes echt op 2m of is er nog wat ruimte over. Bij parkeergarages staat ook vaak een maximale hoogte aangegeven van 2m, maar dan hangt de beveiligingslat op 2,05m en kun je er nog voorzichtig onderdoor.

De T5 is standaard hoger dan 2m (die van mij is 2,04 m in onbeladen toestand). Je zou dus eigenlijk het klasse 2 tarief moeten betalen (ongeveer de helft duurder).

Zijn er T5 rijders die ervaringen hebben met deze poortjes (zowel positief als negatief)?

Stanley

:T5muur
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door J. Jolliffe »

Afbeelding

De Espace links meet 1.70 m hoog. Je zou zeggen dat 35 cm extra geen probleem moet zijn. Ik las van een SUV rijder met dakkoffer (2.22 m hoog) dat deze ook geen problemen had om er onderdoor te rijden.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Klusman »

Stanley Verbeek schreef:In frankrijk mag je auto om voor het klasse 1 tarief niet hoger zijn dan 2 meter.
Bij de poortjes om met je creditcard te betalen hangt er een bord met kettinkjes waarop de maximale hoogte van 2m is aangegeven.

Hangt de plaat met kettinkjes echt op 2m of is er nog wat ruimte over. Bij parkeergarages staat ook vaak een maximale hoogte aangegeven van 2m, maar dan hangt de beveiligingslat op 2,05m en kun je er nog voorzichtig onderdoor.

De T5 is standaard hoger dan 2m (die van mij is 2,04 m in onbeladen toestand). Je zou dus eigenlijk het klasse 2 tarief moeten betalen (ongeveer de helft duurder).

Zijn er T5 rijders die ervaringen hebben met deze poortjes (zowel positief als negatief)?

Stanley

:T5muur
Tijd om te verlagen , zeker als je vaak door frankrijk moet, verdien je gewoon terug.
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Babson »

Een parkeerplaats vlak voor de tolpoortjes opzoeken, bandenspanning verlagen totdat de hoogte van de bus op 2 m komt, na de tolpoortjes rustig doorrijden naar de eerste tankstation (of een 12V compressortje mee nemen), banden weer op spanning brengen en de reis vervolgen :lach

Maar nu serieus, ben zelf een aantal keer met een T5 (niet verlaagd, geen rails of imperiaal) naar Spanje geweest, maar het is me niet gelukt om een balkje te pakken bij een tolpoortje.

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Rafke 108 »

ik rij er ook altijd onder als de skibak er niet opstaat en het is geen probleem..
Mijne is wel minder dan 2m maar heb al 2x gemerkt dat er klasse 2 geteld werd.. De eerste keer had ik het pas nadien gezien, de tweede keer bij het afrekenen, het dametje met de job van haar leven heeft dit met de glimlach aangepast...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door harry t5 191 »

Als je de dame vertelt dat je een caravelle hebt is het automatisch categorie 1 ! :jumpklap
Ze heeft een fotoboek waarin alles staat.
Zeg ik ook altijd!

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Multivan Generation »

Ik snap het probleem niet zo.
Een T5 california is 1,99 meter hoog,
een standaard T5 is lager.
Dus je blijft gewoon binnen de 2,00 meter hoor..

Het gros van de T4 en T5 rijders rijdt ook nog eens verlaagd,
dus dan helemaal geen probleem.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door shantos »

Met een standaard bus kun je er gewoon onderdoor.
Heb nog nooit problemen gehad.
T5, Mei 2007, lwb,128kw,getund bij JD naar 208 pk, 60 jaar pakket, trekhaak,schuifdak, nu 750000 km
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Rafke 108 »

Rafke 108 schreef:ik rij er ook altijd onder als de skibak er niet opstaat en het is geen probleem..
Mijne is wel minder dan 2m maar heb al 2x gemerkt dat er klasse 2 geteld werd.. De eerste keer had ik het pas nadien gezien, de tweede keer bij het afrekenen, het dametje met de job van haar leven heeft dit met de glimlach aangepast...
haha :-)

trouwens als je een dakkoffer of surfplanken of iets anders op je dak hebt telt dit niet mee...
je blijft categorie 1 maar de sensors registreren dit soms als klasse 2..
denk dat je er goed aandoet van het mooi in 't oog te houden :-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Klusman »

Van de Anwb

Klasse 1
• Tot klasse 1 behoren auto's, busjes, kampeerauto's of bestelwagens zonder en met aanhangwagen waarbij het hoogste punt van het voertuig of de combinatie maximaal 2 meter mag bedragen, gemeten vanaf de grond. Een antenne, skibox, dakkoffer of imperiaal met fietsen, surfplanken of boot worden voor de hoogtebepaling niet meegerekend

Ook de hoogte van de T5 Gp is 199 cm
Kan je natuurlijk niet altijd door het 2 m poortje, dus goed opletten dat je classe 1 betaald, maar dat is hier al gezegd.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: TOL in Frankrijk

Bericht door Ron---63--- »

Afgelopen dinsdag in een taxi T5 caravelle onder een heleboel tolkettinkjes doorgereden en niks geraakt.
Geen probleem dus, zoals al eerder aangegeven hierboven.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie