Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw modeljaar

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door robertTREBOR »

ik rij zelf 2.5 ltr 178 pk of 205 pk gechipt weet niet eens laat het volgende week eens uitzoeken.
bjr. 8-2008 gebr. gekocht 6 mnd. terug.
zonder roetfilter volgens de vw dealer.

maar va 1300 omw/min. echt vol power aanwezig, nix geen turbo gat !!
zou ik dan zo'n turbo hebben met van die variabele schoepen ?

mijn vorige t4 2500tdi 6-2002 die had echt een turbo gat die moest echt 1800 omw. maken voor die los ging.

of noem je het stuk tussen statiionair :ikrij en 1300 omw./min dan het turbogat ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Multivan Generation »

Luciano schreef:hoi,

kijk eens hier http://carsspyphotos.com/2012-volkswagen-t5/" onclick="window.open(this.href);return false;

Suc^6!

:google
:bifun :bifun Dan zat ik er toch niet ver naast met mijn opmerking..
Maar ja, soms is Volkswagen zo voorspelbaar :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Bart(2) »

Die zijn toch zeker geen led verlichting aan het testen in de kou, met 6 dummies op de achterbank.
Zijn volgens mij de nieuwe motor zijn rondjes laten draaien!!

Gr. Bart
Erik701
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Erik701 »

Heeft die nu een kapot mistlicht ??
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Klusman »

Erik701 schreef:Heeft die nu een kapot mistlicht ??
Wat dacht je van de bochtverlichting
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Bart(2) »

Wat is dit???
Vandaag genomen nabij Geneve
Zo te zien wel hele dikke wielen!

gr. Bart
Bijlagen
2011-vw-transporter-t6-480x360.jpg
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Harry4motion »

JA die nutfuncite van 1 mistlamp aan in de bocht ontgaat mij ook een beetje.
Dan zet je toch gewoon je mistlampen aan, en dan heb je ook bochtverlichting :nuts :yes
Nu lijkt het inderdaad net of er een stuk is.
Zal wel iets met de wet te maken hebben dat het niet mag met 2 mistlampen aan als het niet mistig is :T4politie
Gebruikersavatar
T5austria
Berichten: 132
Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
Contacteer:

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door T5austria »

Kijk eens op de volgende link, meer info over de nieuwe motoren en Bi-Xenon lampen voor de T5 facelift
http://www.vwbedrijfswagens.nl/over-vol ... orter.html
Webmol
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 dec 2010, 19:18
Locatie: Rotterdam e.o.

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door Webmol »

Die mail heb ik inderdaad ook ontvangen.

Heb je gezien dat ze ook de < die vroeger grenste aan het bovenste chrome randje op de multivan-grille, dat dat het nu niet meer doet :S
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door mettesboy »

BlueMotion Technology

Volkswagen breidt het gamma van de Transporter uit met twee nieuwe BlueMotion Technology-uitvoeringen (62 en 84 kW). BlueMotion Technology staat voor een reeks technologieën die Volkswagen toepast om het verbruik en de CO2 -uitstoot van zijn modellen te verlagen. De extra efficiënte uitvoeringen zijn voorzien van onder meer een start-stopfunctie, een systeem voor de terugwinning van remenergie, banden met lage rolweerstand, aerodynamische aanpassingen en cruisecontrol, een voorziening die op de andere uitvoeringen voor 285 euro verkrijgbaar is. Dankzij deze aanpassingen ligt het verbruik van de uitvoeringen met BlueMotion Technology 0,3 tot 0,5 l/100 km lager dan bij de reguliere uitvoeringen. Deze twee nieuwe Euro5-motoren zijn leverbaar met een handmatig bediende transmissie en voorwielaandrijving.
en hoeveel zou het kosten om onze huidige t5gp aan te passen :jump

zouden de bixenons standaard worden? want dan ben ik wel old school met m'n halogeenlampjes in de mijne
ah zie net in de duitse configurator:
Xenon-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht

de 2.0tsi is daar nu al te configureren in de california ;-)
1.362,55 € Bi-Funktionshauptscheinwerfer mit Gasentladungslampe, Rechtsverkehr
Scheinwerferreinigungsanlage mit beheizbaren Scheibenwaschdüsen, vorn und Waschwasserstandanzeige
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: Nieuw modeljaar

Bericht door J. Jolliffe »

Eind vorige week stond de nieuwe 2011 Crafter net rijklaar bij de dealer. Meteen een vers van de pers proefrit gemaakt (8 km op de klok). Het ging om de 2.0 TDI 80kw/109 pk in standaard lengte met een verhoogd dak. Uiterlijk is niet schokkend anders geworden. Iets andere lampen en een aangepaste grille. Wegens roestproblemen bij het vorige model schijnt de facelift een betere antiroest-behandeling mee te krijgen (eerst zien dan geloven). Ook motorisch zouden er grote stappen gezet zijn. De problemen van de 5-pitters zouden verleden tijd moeten zijn met daarbij een lager verbruik. Al is dat ook maar weer even afwachten.

Een stukje rijden dan maar. Na het starten is de 1e indruk dat het geluidsniveau stukken lager ligt als de oude 5-pitter. Ook met het hoofd onder de motorkap klinkt het nog steeds verfijnd, het is dus niet alleen maar isolatie die de indruk van een stille motor geeft, het blok is echt stiller. Wat ook opvalt is dat het blok lijkt te zwemmen in de ruimte. Ik weet niet of de 5-pitter zoveel groter was maar daar lijkt het wel op. Alles netjes opgeruimd en vloeistoffen bijvullen is een makkie. Dit in tegenstelling tot onze Boxer waar overal vulhalzen uit hoekjes komen waar je onmogelijk bij komt.

Schakelen ging een tikkeltje stroef, vooral de 2e versnelling wilde er niet makkelijk in, wellicht nieuwigheid. Koppeling en remmen geven geen klachten, zoals je mag verwachten. Met een lege laadruimte zijn de prestaties nog redelijk mits je niet teveel verwacht op snelwegtempo, daar is de puf er redelijk vlot uit. Geen motor voor zware aanhangers en/of ladingen. Verbruik heb ik geen idee van, er zat geen boordcomputer op. Wat er wel op zat was cruise control. Met de onhebbelijkheid aan te blijven staan tijdens het schakelen. Dus wanneer je van verzet hebt gewisseld pakt de cruise control het tempo weer op. Dat is bij de Transporter en Boxer niet zo (CC schakelt uit bij intrappen rem of koppeling) en eigenlijk heb ik het ook liever op die manier.

Wegligging is goed. Achterwielaandrijving vind ik wat dat betreft fijn. De bus stuurt mooi precies en heeft goede grip. Comfort staat ook op een hoger peil dan onze Boxer. De Boxer stuitert dat het een lieve lust is, de Crafter dempt de hobbels mooier af. Tegenvaller was de zijwindgevoeligheid. Of dit geheel te wijten is aan het verhoogde dak weet ik niet, maar het is iets om even rekening mee te houden als je een vrachtwagen inhaalt.

Verder kwa interieur en laadruimte goed afgewerkt. Stoelen zitten goed en je hebt met 3 man voorin goed de ruimte, meer dan in de Boxer. Het voelt ook ruimtelijker aan door de grote voorruit. Alles in het dashboard sluit netjes af en er rammelt niks. Wat dat betreft zie je het verschil in afwerking dan wel goed. Bij de Boxer hangt het dashboardkastje er maar zo ongeveer in, als er maar een deksel op zit moeten ze hebben gedacht.

Nu zou ik alleen nog willen rijden met de 2 sterkere varianten en eventueel met een lagere opbouw. Goede kans dat de Crafter aan het eind van dit jaar de opvolger gaat worden.
Plaats reactie