Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Xenon

vragen over de T5
Plaats reactie
Autogek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2011, 20:26

Xenon

Bericht door Autogek »

Hallo allemaal,
ik ben nieuw in de T5 scene en heb een vraag voor jullie.
Ik heb hier nog liggen een Pearl H7 xenon setje, nieuw in doos.
Deze was ooit bedoeld voor een BMW maar is uiteindelijk op de plank blijven liggen.

Nu vraag ik me af of ik dit setje kan/mag inbouwen in mijn T5.
Het kenteken is van 2007 dus ik moet voldoen aan de nieuwe wettelijke eisen t.w. koplampsproeiers en niveauregeling.
In dit laatste zit een deel van het antwoord wellicht, ik heb namelijk geen automatische niveauregeling maar wel een handmatige stelmogelijkheid vanaf het dashboard. Ik vraag me af of dit al meteen een probleem gaat maken bij de eerstvolgende APK. Ik heb koplampsproeiers.

Verder los van de wettelijke eisen heb ik gehoord dat het CAN bus systeem behoorlijk in de war kan raken van een after-market xenon inbouw. In de manual van de xenonset staat dat er ook separaat een CAN bus ontstoorder besteld kan worden en dat dit ook wordt aangeraden, echter de fabrikant/leverancier is waarschijnlijk failiet want ik kan hem niet meer vinden op i-net (Pearl).

Heeft er iemand ervaring met deze kwestie en dan ook met name op het technische vlak. Welke problemen kan ik verwachten of zijn er mensen die zonder ontstoorder totaal geen problemen hebben ondervonden ?

De vorige eigenaar had wel van die mooie transparante lampen gemonteerd, ik ben nieuw en weet niet goed hoe ze heten maar zouden het multivan lampen kunnen zijn? Je ziet 2 kleine rondjes aan de buitenkant zitten (knipper en stadslampjes).


Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,
Paul
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Xenon

Bericht door ferry395 »

Hoi Paul welkom hier.