Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deur roest weg en meer punten!!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door JP »

Wiljan H schreef:Ben een jaar in het bezit van een T5 uit 2006.
Inderdaad bij de schuifdeur, bij het handvat, klapt de lak eraf.
Bij de achterdeuren, waar de ruitenwisser bevestigd zit, komt ook al roest.
Ben erg teleurgesteld in Volkswagen wat lak betreft.
Moet toch niet kunnen.
Bij mijn T5 2007 precies hetzelfde
Beide door de dealert onder garantie gerepareerd.
l.vos
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2007, 18:22
Locatie: grijpskerk

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door l.vos »

jp ,je dealer heeft het netjes opgelost,maar bij de meeste dealers wordt je met een kluitje in het riet gestuurd,
mijn t5 van bouwjaar 11-2004had ook roest bij de kurk van de schuifdeur ,en bij kentenkenvelichting rand.en roest bij bij kitnaden motorkap en kofferklep .heb ik bij mijn dealer gemeld ,en als antwoord geen garantie,en heb daarop een brief naar pon gestuurd, keurig met duidelijke foto,s.en heb een telefonische reaktie van pon gekregen. dat ook zij niks voor mij konden betekenen.slechte zaak naar mijn mening .je betaald een hoop geld voor een t5 ,maar garantie ho maar! ik heb daarop besloten mijn bus zelf geheel over te spuiten weet ik zeker dat hij goed in de lak zit en al het roest echt weg is.( ik ben zelf autospuiter van beroep) :driveT5
pjvlb
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:24
Locatie: Salland

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door pjvlb »

Ongelofelijk dat bij een tamelijk recente auto, die nog verzinkt is ook, er toch roest ontstaat! Ik heb helaas geen Transporter meer maar een Caddy uit 2006. Ook hierbij had ik het fenomeen dat de lak onder de handgrepen van de zijschuifdeuren werd beschadigd door de handgrepen. Aan de voorzijde daarvan zit kennelijk een scherpe rand die telkens bij het openen de lak beschadigd en uiteindelijk spat de lak er dan gewoon vanaf! Vervolgens gaat de zaak roesten (blijf ik vreemd vinden bij verzinkt plaatwerk). Ik heb dit medio afgelopen maart gemeld bij mijn dealer. De reactie was dat dit inderdaad een fout in de constructie van deurgreep van de schuifdeuren (die van de portieren zijn anders van constructie) betreft en dat dit ook het geval is/was bij transporters. De handgrepen zijn medio juni 2010 gewijzigd. Dit is nauwelijks te zien maar als je goed kijkt zie je dat de nieuwe exemplaren aan de voorzijde iets zijn afgerond. Volgens de dealer had het geen zin om hiervoor een garantie/coulance verzoek in te dienen want daar zou toch negetief op worden gereageerd door Pon, dat had hij al zo vaak meegemaakt.... Ik werd geadviseerd de deurgrepen zelf maar even bij te vijlen en de schade met een lakstift te behandelen!!!

Bij nader inzien vond ik dit toch wel een beetje een vreemd advies en heb vervolgens contact gezocht met een andere dealer. Deze eerst gebeld (ik was daar geen klant meer, wel geweest in het verleden maar a.g.v. het sluiten van het filiaal in mijn woonplaats ben ik uitgeweken naar een dealer die voor mij wat logischer op de route naar mijn werk ligt) en ik kon gelijk langskomen. Men nam de moeite om de lakdikte te meten en ook foto's te maken. Tegelijkertijd ook maar even de schuifdeur aan de andere zijde bekeken en daar begon het ook al op te spelen. Het verzoek zou nog diezelfde dag worden ingediend en uiterlijk de volgende dag zou ik meer weten. Ik werd inderdaad de volgende morgen al gebeld met positief nieuws: Ik mocht het herstel bij het lokale autoherstelbedrijf laten uitvoeren. Daar zijn de bewuste handgrepen vervangen en deuren en handgrepen gespoten. Zo kan het dus ook en wat ik dus maar wil adviseren, ga nooit af op de reactie van één enkele dealer!

Mogelijk dat de persoon die de schade moet melden er op dat moment geen zin in had om een 'hoop gedoe' over zich af te roepen maar als klant ben je daarvan dan mooi de dupe. Ik weet inmiddels beter en ben weer terug als klant bij mijn oorspronkelijke dealer die de klacht keurig heeft afgehandeld!

P.S.: wat mij overigens bevreemd is dat verzinkt plaatstaal tegenwoordig kennelijk toch roestgevoelig is. Ik heb voorheen een Audi gehad uit 2000 en ik heb daarmee een hele tijd gereden met lakschade op het dak, lak weg (ong 1cm2) en blanke ondergrond heeft totdat deze weer opnieuw gelakt werd geen enkele rostvorming vertoont. Bleef gewoon blank. Zo kan het blijkbaar dus ook...
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door mettesboy »

Mijn vorige t5 (2005) had na 4 jaar ook roest aan handvaten schuifdeuren.

Ik vond dat roest van binnenuit dus garantie.
Dealer vond dit 'randroest', waarschijnlijk van een slecht gemonteerd handvat zei hij.
Dus ik... Wie monteert dit handvat?....;

Maar toch in stof gebeten hoor.
Handvaten stonden ook al serieus los na 4 jaar.

Heb nu elektrische sluithulp genomen op deuren (dan hoef ik niet zo hard aan de handvaten te sleuren ;-)
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door bartt4 »

Wiljan H schreef:Ben een jaar in het bezit van een T5 uit 2006.
Inderdaad bij de schuifdeur, bij het handvat, klapt de lak eraf.
Bij de achterdeuren, waar de ruitenwisser bevestigd zit, komt ook al roest.
Ben erg teleurgesteld in Volkswagen wat lak betreft.
Moet toch niet kunnen.
Tja....................................... sinds ze met de lt zijn begonnen en later de crafter en zo dus een beetje in contact zijn gekomen met dat mer met die ster,.................. tja dan is besmetting zo geregeld.
al blijft het een slechte zaak dat garantie niet geld. leit het daar ook niet bij zitte als ik zo'n geval met me auto zou hebben. ombudsman vara kassa, etc etc
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Adrie 260 »

Ja, wat zal ik er van zeggen, ben sinds juni 2007 in het bezit van een T5, gekocht bij de dealer in S****, 3 x een beurt laten geven (30.000 60.000 en 90.000km ) diverse keren teruggeweest omdat de zijpanelen niet goed waren, eerst de originele kunststof vervangen door de nieuwe RVS platen, deze waren zo netjes gemonteerd dat ik de panelen weer heb laten verwijderen om er weer nieuwe in te laten zetten, toen dit gedaan was zat er lakschade en een deuk in de linker bovenhoek van de achterste stijl ( tussen het paneel en de achterdeurtjes ) en nu loop ik er weer vanwege roest, en niet zo maar een beetje ( zie foto's ).
Voorlopige uitslag,
lakgarantie: Nee meneer, de auto is ouder dan 3 jaar :muur
Carosseriegarantie : Nee meneer, er zitten nog geen gaten in de bus, de lak is gescheurd en hierdoor dringt vocht onder de lak waar door het gaat roesten, :bonk
Vanmiddag maar even werk van gemaakt via de rechtbijstandverzekering, kijken hoever zij kunnen komen.
Vind je het dan gek dat je nooit meer een VW koopt, nee toch zeker.
Dit zijn overigens nog maar 3 van de 11 foto's.
Bijlagen
09.JPG
03.JPG
05.JPG
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Adrie 260 »

Ja, Henk, als dit gevalletje opgelost is / kan worden gaat ook hier de T5 weg, ben het nu echt zat, ik heb nog een T4 camper van 92, die houd ik voorlopig nog even aan, daar heb ik geen problemen mee, behalve dat de standkachelschakelaar het niet goed doet, maar daar voor wacht ik nog op een mailtje.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door BigRuud »

Dan ben ik wel benieuwd wat voor super bus jullie dan gaan kopen? Ik wil dan wel van jullie weten welke bus geen problemen heeft en jullie voorkeur dan heeft? :werkaanT4
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door bartt4 »

zal geen vito worden want die dingen roesten nog een keer erger. :bifun :bifun
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Henk250 »

Waarschijnlijk gaat het een Nissan worden.
Type weet ik nog niet.
Deze geven 3 jaar garantie,en zijn betaalbaar.
Daarbij zijn mijn kilometervreter jaren toch voorbij,en is VW niet meer wat het
geweest is.
Zeker niet niet met die ****** dealers.

Voorlopig nog maar even...........

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
gzoodsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2011, 11:47

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door gzoodsma »

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als Adrie 260. Ook op vergelijkbare plaatsen blaren op de Transporter. Heb het ook geprobeerd te claimen maar alles wordt door Pon afgewezen. Mijn auto is van augustus 2007.

Ik ben in eerste instantie voor twee blaren naar mijn dealer gegaan. Hij heeft die geclaimd en daarvan is een van de twee afgewezen. De andere is wel in behandeling genomen, dat was een blaar op de schuifdeur. Deze is onder garantie opnieuw gespoten. Na deze twee blaren kwam ik erachter dat het er nog veel meer zijn dus heb dit opnieuw aangegeven bij mijn dealer. Pon wil alleen van niets weten. Pon heeft er nog wel een onafhankelijke expert naar laten kijken, die zegt in zijn rapport dat het zinkblaasjes zijn die ontstaan door een reactie tussen de zink en laklaag.

Ik vind het belachelijk dat een auto van 3 en een half jaar oud al begint te roesten.

Misschien moeten we gezamelijk iets op touw zetten richting Pon?
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Adrie 260 »

@ big ruud: hoogstwaarschijnlijk geen bus meer, maar een dikke station o i d ( nonVAG )

Mooie reclamefilm op Youtube zetten, en heel veel zoekwoorden toevoegen, hoe meer zoekwoorden hoe beter resultaat.

Vroeger zocht ik altijd in de kranten advertenties naar een auto, en dan ging ik kijken, en slaagde ook meestal goed, ene keer met garantie andere keer zonder ( goedkoper ) in geval van garantie nooit problemen gehad, als er iets kapot was kon ik het laten maken door de garage waar ik de auto in onderhoud had en kon het rekeningetje wel een keer afgeven ( en het geld ontvangen ) als ik in de buurt was.
Nu bij de dealer een auto gekocht en krijg je dit.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Multivan Generation »

Het zijn weer "vrienden weken" bij de VW dealers.

Dus even langs de dealer gaan, en zeggen:
"hee vrienden, jullie kunnen voor deze vriend,
deze roest wel even wegwerken he..?
Gewoon een afspraak maken en laten uitvoeren,
en de rekening niet betalen,
maar naar de gezamenlijke vriend Pon laten opsturen... :knipoog

Of breng ik mensen nu op slechte ideëen...? :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Adrie 260 »

Leuk idee VRIEND, maar denk dat ze zoiets wel verwachten als ik binnen kom :knipoog
Trouwens, de afdeling verkoop en schadeherstel zijn strikt gescheiden, kan natuurlijk de bus wel neerzetten met geaccentueerde roestplekken en mooi begeleidend briefje achter de voorruit.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door RKDesigns »

Ach binnen 4000 km lag van mijn nieuwe bus de lak al af en is t nog steeds, ze willen de voorbumper gaan overspuiten maar dat accepteer ik niet aangezien je dan verschil krijgt. En t dak... zoveel stofpunten op een nieuwe auto heb ik nog nooit bij elkaar gezien... en dan maar te zwijgen over de algehele afwerking...
Plaats reactie