Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

deur roest weg en meer punten!!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Jeroen T5 204 »

Aan het begin van dit topic had ik het over de witte puntjes op mijn dorpel, dit is afgewezen door de dealer (steenslag). Ben er ook mee bij een spuiter geweest, die zei hetzelfde. Dit neem ik dan maar even voor lief.

Maar was vandaag aan het poetsen met mijn bus en zie tot mijn verbazing 2 blaren onder de lak op de bestuurdersportier. Dit is ter hoogte van het kleine rubber aan de deur, links onder dus langs de zijkant.
Valt dit dan wel onder de garantie vraag ik me af. Nog iemand hier met roest op die plek? wie of wie???

Misschien moet we met elkaar toch eens actie ondernemen richting Pon, het is toch niet gezond dat je lak al zo snel in slechte staat is. Een gezamelijke brief opstellen of iets dergelijks.

Als ik bij mij kijk naar de plekken bij de schanieren van de achterdeur is het ook horror, net of er haast geen lak op zit. Je kijkt gewoon op witte grondlak.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door Adrie 260 »

De lak rond de scharnieren van de achterdeuren en onder de plaat waar de schuifdeurgeleider in loopt is bij mij ook heel slecht verdeeld, net of het van 1 kant gespoten is, in de hoek is het inderdaad gewoon grijs.
Reactie van de VW-medewerker: nee meneer, dat is wit vet, dat is heel taai spul, komt geen roest van.
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
wilfriedus
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2007, 15:48
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Transit

Bericht door wilfriedus »

Aangezien de VW bussen nu ook gewoon roesten, net zo hard of harder dan de Transits. Kun je net zo goed een Ford Transit kopen. Die kosten maar de helft van een Transporter en de motoren zijn krachtiger. Een Ford motorblok gaat niet kapot. De zeltels zijn heerlijk en ze liggen als een blok op de weg. Ben je ook gelijk van de brekende achterveren verlost, bij een Transit gebeurt dat niet.

Had ik maar een Transit gekocht, dan had ik nu nog 8000 Euro in mijn portemonnaie. Maar helaas een T5 van bj 2008 gekocht voor 14520 Euri...een verlengde met twee schuifdeuren, dus veel roest te verwachten.
T5 1.9TDI 105 PK bj 2008, je blijft rijden!

Afbeelding
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door astolk »

Beste wjwers

Ik heb een Transporter van 2005 gehad en daar heb ik nooit roest gehad en het was een witte wel werd de lak wat dof op het laatst...

Gr bram :T54LIFE
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door harry t5 191 »

Ik herken de roest problemen ook niet.
Mijn bus is van 2006 en nergens roest.
En om een Transit boven een VW te stellen? :ie

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door heemskerk »

T5 van 12-2004 tot 4-2014. Geen enkel roestplekje gehad, ook niet één. Zwart metallic. Mogelijk dat door de blanke (afwerk) lak de conservering beter is dan bij een mono-lak?
Gebruikersavatar
astolk
Berichten: 178
Lid geworden op: 24 jul 2012, 20:53

Re: deur roest weg en meer punten!!

Bericht door astolk »

Vergelijking transit Transporter moet je niet doen....
T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Plaats reactie