Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 loopt beroert na chiptuning

vragen over de T5
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

ik heb een vraag heb mijn t5 174pk laten chiptunen vorige week nog dezelfde dag valt mijn bus voor het stoplicht stil
meermalen geprobeert te starten maar helemaal niks bus afgesleept en alles nagegeken de volgende dag maar niks defect kunnen vinden
nu loopt hij stationair wel maar heel onregelmatig soms goed en soms heel beroert ook het gaspededaal reageert heel traag of helemaal niet heb de bus uitgelzen maar geeft geen foutcodes alleen bij motorreglapparaat geeft hij ipv bij de gereedheid n/a 00XXX aan lees hem uit met vcds ook op de site van gerrit speek niks over vinden heb trouwens de oude software de volgende dag er weer op laten zetten maar ook dit maakte geen verschil is er iemand met misschien dezelfde ervaring alvast bedankt voor jullie reactie mvg roy
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door Henk250 »

:nuts :nuts
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door Marcel E »

Ik neem toch aan dat een beetje tuner wel iets van garantie geeft en dit naar behoren gaat oplossen?
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
quercusgarden
Berichten: 216
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door quercusgarden »

Misschien benzine getankt :toppie
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

geen benzine getankt nee(heb dit voor de zekerheid nog even getest) en de tuner heeft de software terug gezet naar de orginele software maar het probleem blijft ik wil morgen de computer wegbrengen naar een bedrijf die deze na kan kijken maar met uitlezen geeft hij geen fouten aan alleen bij het computermanagement bij de gereedheid 00XXX ik kan hier op gerritspeek.nl niks over vinden ook geeft hij aan dat er 2 keer geprogrameert is in de computer mvg roy
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door theo »

dat klopt een keer tuning erop en een keer er weer af zien ze bij vw ook, en weg is je garantie.
:ie :ie
royq schreef:geen benzine getankt nee(heb dit voor de zekerheid nog even getest) en de tuner heeft de software terug gezet naar de orginele software maar het probleem blijft ik wil morgen de computer wegbrengen naar een bedrijf die deze na kan kijken maar met uitlezen geeft hij geen fouten aan alleen bij het computermanagement bij de gereedheid 00XXX ik kan hier op gerritspeek.nl niks over vinden ook geeft hij aan dat er 2 keer geprogrameert is in de computer mvg roy
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

Lekkere tuner dan. :ie (als ie al die naam mag hebben)

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

ik moet natuurlijk uitsluiten dat het aan het tunen ligt er zit wel garantie op en het is wel heel toevallig dat het dezelfde dag gebeurt maar er zit ook een lichte tik in het blok nou kan hem niet herleiden maar we hebben alles in de motor gechekt alleen nog de computer niet en omdat ik met de uitleescomputer (VCDS) geen foutmelding kan vinden alleen dat hij af en toe niet in het computermanagement kan komen ging ik er in eerste instantie van uit dat het iets motorisch was en het gewoon toevallig was dat dit een aantal uren na de chiptuning gebeurde maar na lijkt het er steeds meer op dat het aan de computer ligt.
J. Jolliffe
Berichten: 343
Lid geworden op: 04 dec 2008, 21:00

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door J. Jolliffe »

Daarom altijd naar gerenomeerde chiptuners gaan die op een rollenbank afstellen in plaats van een kant en klaar programma inladen. Het kost wat meer maar voorkomt dit soort ellende of erger.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door jos_br »

Hebben ze hem via de obd poort getuned, of is het motorregelapparaat eruit geweest?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

via de odb hij is ook op de testbank geweest deze chiptuner had ook de certificaten
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door jos_br »

royq schreef:via de odb hij is ook op de testbank geweest deze chiptuner had ook de certificaten

Ik weet niet wie de tuner is, maar was de auto misschien voor die tijd ook enigzins getuned?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

de tuner is tunex of hij voor de tijd getuned was weet ik niet heb hem zo gekocht voor het tunen nooit op een testbank geweest
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door harry t5 191 »

royq schreef:de tuner is tunex of hij voor de tijd getuned was weet ik niet heb hem zo gekocht voor het tunen nooit op een testbank geweest
Aha!
Gebruik de zoekfunktie maar eens over deze tuner.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
royq
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 mei 2011, 22:51

Re: t5 loopt beroert na chiptuning

Bericht door royq »

ik heb net even gekeken er staan wel erg veel reacties op over tunex maar neit allemaal negatief ze hebben de orginele software er weer op gezet maar het probleem blijf zou de computer er kapot van kunnen gaan ? mvg roy
Plaats reactie