Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achterlicht stuk en deuk in bumper

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Pech pech pech :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

Veel stress deze week en gewoon moe.......... dus........
Achter de bus stond een lantaarnpaal................... :ie

Achterlicht kapot en een flinke deuk in de bumper......
Plaatwerk zit vooral verf van de lantaarnpaal op, maar lijkt er verder goed afgekomen.
Dus ik denk eraan het eerst zelf maar te maken.
Nu heb ik al een toppic over het uitdeuken van de bumper gevonden.
viewtopic.php?f=3&t=29696&p=194448&hili ... uk#p194448" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder op marktplaats gezocht naar een nieuw setje achterlichten. (Linker is ook iets beschadigd)

kwam dit ook tegen:
http://www.cargoods.nl/shop/achterlicht ... er-t5-03-/" onclick="window.open(this.href);return false;


Als je dat vergelijkt met wat ze op marktplaats vragen scheelt het niet zo veel.

Wat vinden jullie???

Of is er een :wjw die nog een rechter achterlicht T5 (2004) of compleet setje heeft liggen?
Update: :yes er was een weetjeweller met nog een setje.
En zijn ze makkelijk te plaatsen? :yes Ze zijn makkelijk te plaatsen. Stelt helemaal niet voor. Zie verder in dit topic.

Verder nog tips?

Al vast bedankt
:zwaai
DSCN3575.jpg
Deuk in bumper
Deuk in bumper
beschadigde kunsstofplaatje
beschadigde kunsstofplaatje
Natuurlijk vergeten foto van de totale schade te maken. Foto's zijn van toen ik al bezig was met herstel.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 29 mei 2011, 15:40, 6 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door InfoMuis »

Wat vervelend hoor. Vorige week er ook weer een (klein) krastje bij gehad voor een dommen axtie van mij.
Maar onder de achterlamp zit kunststof is dat niet beschadigt ? De achterlichten kun je makkelijk zelf loshalen en vervangen. Schroefjes log en omhoog (of omlaag, maar denk omhoog) schuiven. Hopelijk is alles snel weer als vanouds.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door robertTREBOR »

zet gelijk ff 4 radar " oogjes " in je achterbumper gebeurt het noot meer, kost nog geen 100 euro !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Inbouwer »

Ik heb nog 2 nieuwe achterlichten liggen voor een model met deuren. Type waar geen oranje in zit, maar rood wit.

Monteren is een fluitje van een cent, 2 kruiskopschroeven en dan de lichtunit naar buitenzijde schuiven.

Rij lang in Zoetermeer en voor 50 euro heb je 2 nieuwe lichten gemonteerd en al.
:jumpklap
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 14 mei 2011, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Inbouwer »

en een setje PDC heb ik ook nog wel liggen voor een mooi :wjw prijsje :klappen
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Jongens bedankt voor de reacties.

Dat kunststofplaatje, is dat makkelijk los te halen? Ik heb nu ontdekt, dat het een beetje verzet is en iets naar buiten wijkt.

@ inbouwer,

Ik heb een klep, dus dat past niet.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op 14 mei 2011, 23:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Inbouwer schreef:en een setje PDC heb ik ook nog wel liggen voor een mooi :wjw prijsje :klappen

Wat is een PDC ?
:bonk Dat is natuurlijk zo'n parkeersysteem met die sensoren. Tja is misschien wel slim.

Ik heb een achteruitrijcamera. Altijd aan........... deze ene keer niet en gaat het dus mis.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Nog een vraag....

Hoe haal ik de bumper los en waar moet ik aan denken?
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Inbouwer »

uit mijn hoofd 3x kunststof borging midden onder de bumper, achterlichten los halen en dan kom je ook bij 2 borgingen en mogelijk in de wielkast zit ook een borging.

Het wijst zichzelf wel, is gewoon een losse kap, niet veel bijzonder.

Ik denk dat de achterlichten van mij wel passen het verschil is alleen dat de versie met deuren aan de onderzijde een afgerond hoekje heeft i.p.v. een rechte hoek. Maar volgens mij ziet niemand dit. Andersom passen de lampen van een klep niet op een versie van deuren.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Jongens,
Bedankt.

Ik ben inmiddels voorzien van twee achterlichten. Een weetjeweller, meer uit de buurt, had er nog twee liggen.
Het klussen kan beginnen. Ik houd jullie op de hoogte.
:zwaai

Even onthouden: http://mustangiiforum.forum2go.nl/repar ... -t102.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en: http://forum.scooterforum.net/forum/f80 ... en-111793/" onclick="window.open(this.href);return false;
en: http://forum.scooterforum.net/forum/f80 ... en-111795/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik weet niet of het wat is.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Zo vanavond beginnetje gemaakt met dit projectje. Kunststof plaatje onder het achterlicht vrij gemaakt van lantaarnverf. Ging erg goed. Gewoon met een zacht schuursponsje en vaatwasmiddel. Perfect resultaat. Hierna plaatje wat gebogen en weer in de "rails" geschoven. Vervolgens de nieuwe achterlichten geplaatst. Nu alleen de deuk in de bumper nog. Daar gaat even wat meer tijd inzitten. Ik heb besloten om de bestaande bumper eerst maar eens proberen te repareren. Wel alvast een gaatje op de uiteinden van een scheurtje geboord tegen verder uitscheuren.
Na verwijdering  achterlicht.
Na verwijdering achterlicht.
Na losschroeven twee schroeven aan de klepzijde schuif je het achterlicht naar buiten en haal je de stekker los.
Onderaan zie je de te twee pluggen waarmee het kunststof plaatje vast zit. Verder zit het plaatje vast met haakjes die klemmen in "rails"
achterkant kunsstof plaatje
achterkant kunsstof plaatje
En het resultaat na terugplaatsen plaatje en nieuw achterlicht. Nu alleen de deuk nog.
DSCN3544.jpg
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Marcel z-g-s »

Meneer Inbouwer uit zoetermeer, heb je die 2 lichten nog voor t5 met deurtjes.
ik heb hetzelfde meegemaakt en rechter licht geschamt, verder weinig schade gelukkig.
en ik heb wel van die meekijk oogjes in mn bumper, maar doen het al 5 jaar perfect die ochtend nietssssss helaas.
zo weet ik nu ga dr nooit helemaal op af, en luister goed als je m in zn achteruitzet, dan moet ie piepen, en heeft ie niet gedaan.

ik hoor het graag,
Marcel ten Hoope
Zoetermeer
06-51070247
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Jakob G »

Hoi Mickel,

Wij hadden ook een deuk in de kunststof bumper met hete lucht er op was hij er zo uit.
Tja dat was schrikken je schrikt je wezenloos en dan nog de schade, laten we collectief
draadloze achteruit camera's aanschaffen, dan heb je ze haast gratis,
ja ja dat zal wel, Oké maar het scheelt wel, dacht ik zo.

Hoi,
Jakob G.
Mickel Moen schreef:Pech pech pech :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk

Veel stress deze week en gewoon moe.......... dus........
Achter de bus stond een lantaarnpaal................... :ie

Achterlicht kapot en een flinke deuk in de bumper......
Plaatwerk zit vooral verf van de lantaarnpaal op, maar lijkt er verder goed afgekomen.
Dus ik denk eraan het eerst zelf maar te maken.
Nu heb ik al een toppic over het uitdeuken van de bumper gevonden.
viewtopic.php?f=3&t=29696&p=194448&hili ... uk#p194448" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder op marktplaats gezocht naar een nieuw setje achterlichten. (Linker is ook iets beschadigd)

kwam dit ook tegen:
http://www.cargoods.nl/shop/achterlicht ... er-t5-03-/" onclick="window.open(this.href);return false;


Als je dat vergelijkt met wat ze op marktplaats vragen scheelt het niet zo veel.

Wat vinden jullie???

Of is er een :wjw die nog een rechter achterlicht T5 (2004) of compleet setje heeft liggen?
Update: :yes er was een weetjeweller met nog een setje.
En zijn ze makkelijk te plaatsen? :yes Ze zijn makkelijk te plaatsen. Stelt helemaal niet voor. Zie verder in dit topic.

Verder nog tips?

Al vast bedankt
:zwaai
DSCN3544 - versie 2.jpg
DSCN3540.jpg
Natuurlijk vergeten foto van de totale schade te maken. Foto's zijn van toen ik al bezig was met herstel.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Mickel Moen »

Hoi Jacob,

Laat ik die achteruitrijcamera hebben. Helaas toen net niet aan.

Hoe heb je die deuk eruit gehaald. Eerst wel de bumper eraf?
:zwaai
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Lisboa

Re: Achterlicht stuk en deuk in bumper

Bericht door Lisboa »

Inbouwer schreef:en een setje PDC heb ik ook nog wel liggen voor een mooi :wjw prijsje :klappen

Ja cool, zo'n PDC setje.
Hoevaak ik wel auto's voorbij zie komen die er mee uitgerust zijn en toch duidelijk achteruitrijschade hebben :muur
Maar het is het proberen waard.

Mvg,

Luuk
Plaats reactie