Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

autoalarm

vragen over de T5
Plaats reactie
nicolas
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2007, 19:10

autoalarm

Bericht door nicolas »

beste mensen, ten eerste wil ik zeggen dat ik deze site echt een goede (fan)site vind.

Iig, ik wilde jullie wat vragen ivm autodieven en de t5. Ik overweeg namelijk een multivan atlantis te kopen. (Deze is beschikbaar in Belgie en Duitsland).
Alleen zit er geen enkele alarminstalltie in behalve de "transpoder", een startonderbreker. Na wat gelezen op deze site gelezen te hebben begon ik wat zorgen te krijgen over een mogelijke diefstal als ik een multivan heb.

Dus wat denken jullie, is een alarminstallatie een MUST?
wat hebben jullie zelf in jullie wagen?
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

over het alarm kan ik je weinig zeggen wel over de keus van je multivan, wat een goede keus, dit is vind ik echt de mooiste versie die er nu te koop is ( een busines is natuurlijk onbetaalbaar ). Weet je trouwens of de multivan sport edition nog te koop is ?
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
nicolas
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2007, 19:10

Bericht door nicolas »

Dat weet ik helaas niet. Ik ken alleen de atlantis versie als een van de gelimiteerde lijnen. De sport edition ontdek ik pas door jou. Die heeft een mooie interieur, vooral de stoelenbekleding. Ik vraag me wat voor opties die bevat en wat de prijs excl bpm is.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

gewoon een bearlock kopen , heb ik ook.
Helpt echt en een veilig gevoel hou ik er elke keer aan over.
wie goed doet , goed ontmoet!
incubi
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:32

Bericht door incubi »

Hoi,

Ik heb zelf een atlantis ben er erg tevreden over en zeer compleet uitgevoerd.

ivm met alarm kan ik je niet verder helpen ik heb zelf geen alarm erin.
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

misschien een dommevraag?maar wat is een bearlock eigenlijk?
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Domme vragen bestaan niet.
Het is een systeem welke bedacht is in het roversland bij uitstek , nl. Polen.Het wordt gemonteerd bij de versnellingspook en als je de wagen op slot wilt zetten , moet je de wagen in de achteruit zetten en dan de bearlock inschakelen/indrukken. Men kan deze niet verwijderen en alleen maar achteruit rijden , is zeer lastig als je wat jat, ha..ha..
Wil je het weer uitschakelen , dan moet je de sleutel er in steken en een kwartslag draaien. Veilig en betrouwbaar en een heerlijk gevoel .
Het is een mechanisch slot , dus geen elektonca e.d.

Een aanrader. Kost ongeveer , incl. inbouwen € 450,00.
Laat het ook monteren in mijn nieuwe camper.
wie goed doet , goed ontmoet!
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

en kan dit ook bij een automaat,popeye?
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Op alle types past een Bearlock , alleen zal bij jou dan evt. een andere plek gekozen worden.
Ik las op het forum dat er enkelen waren waar de pen los ging , maar ik heb ws. een nieuw type. Nooit geen problemen , op een klein ding na dan. De pen wilde er niet soepel in en toen heeft men het geheel iets opgeschoven , 10 minuten werk en voila!!!
Als je de importeur zelf ook benaderd wordt je keurig geholpen , zoals ik het zelf ook zou doen.
Ik weet het wel, gewoon doen. Als men ziet aan de sticker op je raam dat je een Bearlock hebt , heeft het geen zin je wagen te jatten.
Veel succes. :happy
wie goed doet , goed ontmoet!
nicolas
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2007, 19:10

Bericht door nicolas »

incubi schreef:Hoi,

Ik heb zelf een atlantis ben er erg tevreden over en zeer compleet uitgevoerd.

ivm met alarm kan ik je niet verder helpen ik heb zelf geen alarm erin.
hey dat is mooi. welke kleur? en welke opties heb jij erbij genomen? en redelijke korting gekregen?
nicolas
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2007, 19:10

Bericht door nicolas »

voor popeye, ik vraag me alleen af of er bearlock inbouwers zijn omstreken van lanaken? (Dit ivm met belastingaftrek in belgie.) want ik zag op de site van bearlock.nl dat de dichtstbijzijnde maastricht was.

Trouwens, ik las dat je de pook in zn achteruit zet. Dat is toch niet mogelijk?
Of moet ik begrijpen dat de pook in de positie tussen de 1 en R zit, terwijl de kant richting de 1 geblokkeerd wordt?

En verder, kan de kwaliteit van de bearlock zelf verschillen. Of is er echt een universeel instrument afgezien van de specifieke bearlocks per autotype.
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

Hoi ,

voor elk type is er iets, geloof me maar. Wat betreft inbouw.....gewoon even bellen , ik weet zeker dat België ook een optie is voor inbouw.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Groet uit Drenthe.
wie goed doet , goed ontmoet!
Plaats reactie