Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OBD Stekker, Diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
bbob
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 aug 2007, 12:21

OBD Stekker, Diefstal

Bericht door bbob »

Was vorige week bij electronics4card om een T5 Caravelle 1.9 te laten Chippen, JD Tuning.

Verschil is goed merkbaar, het zal geen sprinter worden maar motor trekt nu lekker door tot 4000 toeren en ook in zijn 5 is het verschil goed merkbaar.

Het diestal probleem kwam ook ter sprake en ze stelde daar de volgende oplossing voor.

Bij veel diefstallen gaat men schijnbaar eerst via de odb stekker het motormanagement in om de startblokkering eruit te halen. Daarna met loper starten en wegrijden.

Men stelde mij daar voor op bijv de oranje/bruine kabel van de obd stekker via een relais te onderbreken.
Staat de sleutel op contact dan kun je gewoon via de obd naar binnen. Naar ik begreep dat als de sleutel op contact staat de startblokkering niet eruit te programmeren is. Dit kan alleen zonder sleutel in het contact vertelde men mij.

Natuurlijk zouden ze de hele stuurunit kunnen wisselen maar dat kost weer wat extra tijd. Dus misschien is dit ook een goedkope olissing.

Heeft iemand ervaring met deze methode ?
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: OBD Stekker, Diefstal

Bericht door erik 924 »

Misschien een optie..
ik las net over doortrekken naar 4000 toeren en dan krijg ik een raar gevoel..het is toch geen roettest.
ik schakel zelf rond de 2000 toeren over..
Als ik haast heb een keer 2500 toeren.
Hoe doen anderen dat?
Heb een 128 kw uitvoering.
Met vriendelijke groet Erik :driveT5
ivolvo
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jun 2011, 11:29

Re: OBD Stekker, Diefstal

Bericht door ivolvo »

hoi ik heb zelf al meegemaakt dat er 2 x in mijn t5 is ingebroken...nou ja geen braaksporen.
de eerste keer zag ik dat mijn zekeringskast openwas. afgelopen donderdag stond mijn t5 op mijn oprit maar de volgende ochtend weg.
nou ja..weg. hij stond een paar honderd meter verderop in de straat... hoe kan dat?? weer geen braaksporen. ze hebben wel netjes mijn spiegels ingeklapt. het enige wat ik merkte was dat mijn brandstof klepje iets open stond. en dat zwarte blokje wat op het klepje achter de deur blijft hangen was omgebogen. waarom niet meenemen en verplaatsen??
Plaats reactie