Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

velgen

vragen over de T5
Plaats reactie
ivolvo
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jun 2011, 11:29

velgen

Bericht door ivolvo »

hallo ik ben net een nieuw lid en ik dacht ik stel me even voor. ik woon in rijen en ben 37. net in het bezit van een verlengde transporter t5 174pk.
getuned naar 200. pfff ik ben nu op zoek naar 10 spaaks velgen plus banden in maat 22''. maar zoek al 2 dagen het net af maar de meeste zijn voor x5. iemand ideeen voor mijn wens?
gr ivolvo
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: velgen

Bericht door Harry4motion »

Het schijnt dat de velgen die ze onder een Porsche Cayenne zetten ook onder de T5 passen.
Ik weet niet hoe, en of dit meteen past of met een spoorverbreder, maar iemand van Hespro wist mij dit te vertellen.


Zit nu al 2 maanden te wachten op mijn velg :muur Heb er namelijk eentje stuk gereden
Rijd dus al 2 maanden op mijn winterbanden, het is dalijk weer winter, hoef ik niet te wisselen.
:bonk

Maar ik begin het nu zat te worden, dus laat me even weten welke het geworden zijn, en misschien een fotootje erbij, misschien bedenk ik me dan wel en koop ik gewoon 4 nieuwe ipv 1 :yes

Succes ermee,

Enne rijdt supper he zo'n gechipte :ikrij
ivolvo
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jun 2011, 11:29

Re: velgen

Bericht door ivolvo »

oke die porsche dus. wist niet welke.
ik heb mooie gezien lombartho velg maar moeilijk aan te komen in 22''. voor bmw heb je ze wel. passen wel denk ik , alleen wel centreerringen gebruiken.
naderhand zoek ik nog iets van een einddemper met zwaar geluid. maar das de volgende stap. eerst zoals ze zeggen van vw.... veul werreku
je hoort het wel. gr ivo
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: velgen

Bericht door ferry395 »

Hoi ivo

X5 velgen passen zonder problemen ,idd alleen even centreeringen plaatsen.

Gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
ivolvo
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jun 2011, 11:29

Re: velgen

Bericht door ivolvo »

hoi ferry die velgen die jij hebt bedoel ik volgens mij. wil je zeggen wat dat zijn?
gr ivolvo
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: velgen

Bericht door ferry395 »

Hey ivo
Ik denk dat jij die m5 velgen bedoelt van bmw zie foto.
Ik heb 22 inch range rover velgen eronder,moet wel meer aangepast worden als x5 velgen,zoals op maat gemaakte vulbussen in de boutgaten ,maar ik wou weer perse velgen eronder die niet iedereen heeft.
Onder mijn vorrige t5 had ik 22 inch ac schnitzer van een x5 en was ik zeker de enigste want toen was 22 inch nog taboe hahaha.

Gr Ferry
Bijlagen
van alleswat wjw 011.jpg
b3jss9.jpg
b3jss9.jpg (15.77 KiB) 3213 keer bekeken
m5_new_.jpg
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: velgen

Bericht door RKDesigns »

5x120 ET 52 is het standaard onder de T5 als ik me niet vergis.

BMW = 5x120 let op bij BMW velgen dat je bandenmaat goed is en 275 is in de regel de breedste maat als je ook nog omlaag wil.
ET 35 minimaal nemen tot ET 52 dan zit je goed qua ET waarde.
10J past achter gewoon.

VW Touareg 2.5 TDi heeft 5x120 en die velgen passen direct let ook op max. bandenmaat.

Audi Q7 replica's zijn er ook met 5x120
Landrover heeft 5x120 de laatste modellen ervan, kan ook onder de T5 en T5 GP, zie je regelmatig T5's mee vooral in the UK barst het ervan van steek 5x120 is daar genoeg te krijgen.
Audi Q7 en Porsche velgen met steek 5x130 passen alleen middels adapters met 5x120 naar 5x130, let wel op dat je TUV goedgekeurde koopt dan weet je zeker dat t sterke zijn en je geen rommel monteert.

Tomasson, Lombartho, Breyton, ASA, BBS, etc. etc. er is genoeg te verkrijgen dat je niet weet welke je kiezen moet. Je bent alleen zo 2500 - 3500 euro verder voor een set 20 inch, laat staan 22 inch :bonk eerst maar eens andere dingen doen dan nieuwe velgen.
kdo
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 mar 2007, 10:02

Re: velgen

Bericht door kdo »

ik heb nog een setje nieuwe ATP velgn liggen in 9,5J x 20inch voor een T5. Nooit gebruikt.... nieuw in de doos.
Plaats reactie