Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stekkerdoos t5

vragen over de T5
Plaats reactie
lemiro
Berichten: 15
Lid geworden op: 17 sep 2011, 17:36

stekkerdoos t5

Bericht door lemiro »

Tot mijn verbazing kom ik tot ondekking dat er op de dertienpollige stekkerdoos pool 10 niet aangesloten is.pool 11,12 zijn ook niet aangesloten en er zitten in alle drie ook geen busjes.Af fabriek?De vaste stroom draad heb ik overgens wel nodig.wie?

Groeten,
Lemi
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: stekkerdoos t5

Bericht door mcs »

Dit heb ik ook gehad, toen ik mijn bus kocht (2006)nieuw met originele vw trekhaak en 13 polige contactdoos betaa lje bijna € 1000,=.
Kocht in 2009 een caravan en toen bleek dat er behalve de verlichting niks was aangesloten.
De kabelboom gaat naar het linkse achterste paneel van de laadruimte, daarachter lag de kabelboom , niet aangesloten.
Dit aansluiten is blijkbaar te veel moeite voor de monteur want er moet een kabel getrokken worden vanaf onder de bestuurdersstoel daar is een constante plus.
Dit heb ik uiteindelijk zelf moeten doen , want volgens vw kon dit alleen met een speciale tussenmoduul?

Ik heb nu een nieuwe T5 besteld , en duidelijk op papier laten zetten 13polige doos met constante stroomvoorziening, straks meteen controleren bij aflevering.

Groet John.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: stekkerdoos t5

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb in 2006 ook gehad dat er geen constante stroom was aangesloten.
Dit is toen door de dealer naderhand gewoon aangesloten.
Men gaat er gemakshalve van uit dat een grijs kenteken bus deze voorziening niet nodig heeft. :muur
(Lees,is kostbaar om aan te sluiten)

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: stekkerdoos t5

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Op mijn T5 uit 2008 zijn op de 13 polige stekkerdoos bij de trekhaak ook geen constante plus en geschakelde plus aanwezig, pen 9+10. Nu heb ik de stekkerdoos eraf gehad en zijn ze elk wel voorzien van een 2,5mm2 kabel (rood+geel). Bij mijn linker achterlicht komen ze omhoog en kan ik net de kabel een beetje opvissen. Nu wil ik graag weten waar ze naartoe gaan want ik wil ze graag aansluiten op mijn 2de accu die achterin staat. Nu heb ik aan die kant echter een stelling gemaakt en kan dus niet meer bij de bedrading komen :muur .

Weet iemand waar deze 2 kabels heen gaan (in kabelboom met meerdere)? Als ik bij mijn achterlicht naar binnen kijk lijken ze wel laag naar voren te gaan. Ik heb de plafond plaat er al af gehad en daar lopen ze zeker niet.

Worden deze achter de zekeringen kast aangesloten of gaan ze richting de accu.

Volgens Pim gaat een originele kabelboom onder de auto door en komt deze uit onder de accu alleen zie ik die van mij toch echt binnenkomen achter linker achterlicht maar kan er alleen niet bij!!

Wie heeft een oplossing??

Rogier
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: stekkerdoos t5

Bericht door matje86 »

kijk eens onder je bijrijderstoel of bank :adhd
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: stekkerdoos t5

Bericht door Rogier663 »

Onder de bijrijders stoel zitten een aantal stekkers maar ik zie geen 2,5mm2 in rood en/of geel die ik wel op de stekkerdoos zie. Ook onder de vloerbedekking gekeken maar geen losse kabels die niet aangesloten zijn.

Rogier
Plaats reactie