Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startprobleem... opgelost?!!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door robertTREBOR »

even met ether in je luchtfilteringang spuiten, en aanslaan dat tie doet joh !

tis natuurlijk van de zotte dat het zo moet , maar het werkt wel !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door pieterlinda »

Hallo luitjes,net een telefoontje gehad dat onze bus nu eindelijk gereed moet zijn :jumpklap
Vanavond rond 8 uur ophalen en dan vannacht maar even buiten laten staan en hopen dat hij morgen direkt start.
T,was volgens de monteur wel iets met de pompverstuivers.
Morgen meer details,maar eerst de koude start even afwachten

Gr pieter
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door heemskerk »

pieterlinda schreef:Hallo luitjes,net een telefoontje gehad dat onze bus nu eindelijk gereed moet zijn :jumpklap
Vanavond rond 8 uur ophalen en dan vannacht maar even buiten laten staan en hopen dat hij morgen direkt start.
T,was volgens de monteur wel iets met de pompverstuivers.
Morgen meer details,maar eerst de koude start even afwachten

Gr pieter
Ben wel benieuwd na de koude van afgelopen nacht.....
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door pieterlinda »

Hallo luitjes,helaas nog niks veranderd maar nu we weten dat het niet de verstuivers zijn gaan ze maandag kijken naar het toevoersysteem van de brandstof.
Ik ben deze keer echt wel bij een goede garage,word door diverse medewjwers aanbevolen.
Het vermoeden bestaat nu dat er teveel brandstof word aangevoerd.
Dit is tevens de laatste poging om het euvel te verhelpen,mocht het nog niet lukken komende week dan betekent dit voor mij :einde vw tijdperk.

Gr pieter
déaardbolstoffeerder
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jan 2012, 11:33

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door déaardbolstoffeerder »

heb net de reacties even gelezen, op de door mij gestarte berichtenreeks...
afgelopen week is er een nieuwe pompverstuiver geplaatst, maar door de omstandigheden nu buiten (-10 en kouder) heb ik nog geen goede indicatie of het allemaal wel de juiste uitwerking heeft. starten is met deze temperaturen toch wel even lastigger...

donderdag de auto weer naar de garage, dan kunnen ze hem een nachtje binnen laten staan, om al wat beter op temperatuur te zijn bij 'koude start'.
wel een goed advies, dat de 'terugloop' van brandstof niet allen vanaf de verstuivers, maar ook in het traject ervoor een mogelijkheid is.

wordt weer vervolgd...

groet, de aardbolstoffeerder
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door heemskerk »

déaardbolstoffeerder schreef:heb net de reacties even gelezen, op de door mij gestarte berichtenreeks...
afgelopen week is er een nieuwe pompverstuiver geplaatst, maar door de omstandigheden nu buiten (-10 en kouder) heb ik nog geen goede indicatie of het allemaal wel de juiste uitwerking heeft. starten is met deze temperaturen toch wel even lastigger...

donderdag de auto weer naar de garage, dan kunnen ze hem een nachtje binnen laten staan, om al wat beter op temperatuur te zijn bij 'koude start'.
wel een goed advies, dat de 'terugloop' van brandstof niet allen vanaf de verstuivers, maar ook in het traject ervoor een mogelijkheid is.

wordt weer vervolgd...

groet, de aardbolstoffeerder
Ik weet niet of er een 'keerklep' in het brandstoftoevoercircuit zit, wel is het zo dat er naast de brandstofpomp op het blok ook een opvoerpomp in de tank zit welke de diesel naar de brandstofpomp stuwt. Wanneer die opvoerpomp (soms) weigert kan ik mij een voorstelling maken dat het mogelijk het starten bemoeilijkt... Iets om rekening mee te houden in de diagnostiek?
Fabian
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2008, 14:52

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door Fabian »

Bij mijn oude T5 had ik hetzelfde probleem.

Na lang zoeken en na vervanging van de pompverstuivers(incl rubberen ringen) bleek het de cilinderkop te zijn. De verstuivers zijn gaan schuren en zodoende was de kop "uitgesleten". Na vervanging was het gehele probleem over.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door pieterlinda »

Hallo allemaal,
Bus is weer terug en probleem nog steeds niet opgelost,heb vrijdag de bus weer opgehaald na diverse probeersels.
Jos(jb autoservice)gaat er deze week nog even over nadenken wat nou de oorzaak zou kunnen zijn.
Als hier ook geen oplossing vandaan komt dan moet ik :of ermee leren leven of een andere bus.
JB autoservice bedankt voor de gedane moeite de afgelopen anderhalve week en we houden contact.

Gr pieter
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door ktmkrik »

pieterlinda schreef:Hallo allemaal,
Bus is weer terug en probleem nog steeds niet opgelost,heb vrijdag de bus weer opgehaald na diverse probeersels.
Jos(jb autoservice)gaat er deze week nog even over nadenken wat nou de oorzaak zou kunnen zijn.
Als hier ook geen oplossing vandaan komt dan moet ik :of ermee leren leven of een andere bus.
JB autoservice bedankt voor de gedane moeite de afgelopen anderhalve week en we houden contact.

Gr pieter
Is het gloeirelais al wel eens vervangen...is miss een tip
De mijne start weer als vanouds, vier van de vijf gloeiers stuk en vanmorgen de turbo slang voor de EGR klep vervangen waar een nokje geheel was afgesleten ( vaker voorkomend probleem volgens de monteur)
Tien uur besteld in Duitsland iets na twaalf opgehaald en gemonteerd.

Gr Edwin
snowman
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jan 2007, 22:06
Locatie: Apeldoorn

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door snowman »

Ik heb vol belangstelling de berichten over dit onderwerp gelezen omdat mijn bus afgelopen winter ook moeite had met aanslaan.
Is er inmiddels misschien een oplossing gevonden ?
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: startprobleem... opgelost?!!

Bericht door pieterlinda »

Hallo snowman,
Het is bij mij de koppakking die schijnt te lekken tussen de cilinders waardoor er dus ook motorolie in de cilinders stroomt wat mmisschien de erge rookontwikkeling verklaart.
Zodra jb autoservice een beetje tijd heeft gaat de kop eraf en weten we meer.
Mocht de pakking toch goed zijn monteren we ook een nieuwe kop.
Jos heeft het momenteel erg druk dus moeten we nog even geduld doen.

Gr pieter
Plaats reactie